• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Ms J

God morgon tjejer! Måste bara gnälla av mig lite. Jobbar 50% då jag blivit sjukskriven men mun foglossning blir värre och värre för varje dag. Fet går så fort och inget kan jag göra åt det heller. Det känns som jag har ett öppet sår fast i blygsbenet och ner runt och bak mot svanskotan som spricker upp varje gång jag rör mig. Får inte sovit och kan knappt gå nu på morgon. I går natt vek benen sig på grund av foglossningen när jag skulle på toa så jag drog huvudet i dörrkarmen. Känns sådär. Jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt. Ska jobba halvtid hela nästa vecka med men jag är tveksam till att jag klarar de 4 h om dagen med resa till och från jobbet. Jag vet inte vas jag ska göra. Sjukskrev mig en vecka innan jag träffade läkaren den 1/12. Kan man göra det igen eller ska jag söka läkare igen? Ångest idag kan man säga.

• curiosa

Nu är jag trött på att vara och bli förkyld hela tiden.
    Så fort jag hinner bli frisk så tar det max 1 vecka så är jag där igen.
    Halsont, snuvig och allmänt hängig.
    Jag är normalt kanske sjuk/förkyld en gång på hela året och nu iår har jag vart mer eller mindre konstant förkyld sen sensommaren.
    Hoppas att det går över när bebisen kommer ut.
    34 dagar kvar :)

• Empa86

Uscha, ska till läkare snart för att se om jag får börja jobba igen eller inte. Hoppas hon kollar om tappen är påverkad eller inte...

• C R

30 dagar kvar! Har inte skrivit på evigheter men läser här varje dag. Spännande att följa hur det går för alla. Jag är hemma första v nu. Känns väldigt konstigt. Har lite svårt att förstå att det inte är långt kvar innan bebisen kommer. Dagarna går fort med en kille på 4 är hemma. Han är på dagis 3 dagar i veckan.

• syntetica

Äntligen fått tid till läkaren för mina eksem. Så idag 13.45 får ni hålla alla tummar
    ni kan tjejer! Skulle även få ta upp mina sömnproblem eftersom jag bara sover typ 2-3 timmar per natt,
    kommer aldrig orka en förlossning på dom timmarna. Får jag ingen hjälp idag utan bara mer kortison vet jag inte vad jag gör, då sätter jag mig ner och grinar och går inte därifrån 

• Alltochinget

46 dagar kvar Hjärta Det börjar ju närma sig nu. Om 16 dagar är det JULAFTON och då är det bara 30 dagar kvar till BF. Har en känsla att bebis vill titta ut innan BF, men vi får se. Det är väl för att jag är orolig att inte hinna med det sista i skolan. Har sista examinationen 18 januari, BF 23. Bebis får gärna hålla sig kvar till 19-20 januari men sen är det fritt fram Skrattande

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • roxylady

Någon mer än jag som kan uppleva att bebisen rör och korvar runt i magen så mkt att magen nästan är lite öm?? Han håller på nästan hela tiden.. sover inte långa stunder. Jag vet att jag ska vara glad för att jag känner honom ofta! Det är jag! Men just att man är öm nästan ut på huden?