• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    roxylady skrev 2011-12-08 18:22:38 följande:
    50 dagar kvar till BF! Känns konstigt!! Och tänker på er som ska ha precis efter nyårsskiftet! Det är ju ännu närmre! Iiih! Så spännande Snart kommer vi sitta här och klaga på (dem som gör det såklart) att man gått över tiden och att man vill att bebis ska komma ut nångång *fniss* Tungan ute
    ja vill nästan gå över tiden :D så bebis hinner växa till sig ordentligt. vikten uppskattades senast i v33+1 till 1590g så är liten krabat :p och skall på nytt tul 15.12 o de hoppas jag att är de sista och att bebis växt till sig ordentligt :D för då är de nog frittfram för den o komma max 2 veckor innan BF elr när den känner för de :)

Har dock fått veta att jag ska ringa FL då jag har sammandragningar med 8minuters mellan rum, och då ska ja åka in. så lång väg till förlossningen härifrån! börjar kännas nervöst! :) Nu har ja inte hängt med riktigt, men vad har ni tänk att ha för smärtlindringar under förlossningen ? :)
  • PrickenoGrodan

Jag hoppas att jag ska klara mig på lustgas och bra andning men blir det segt tar jag ryggbedövning. (ska ha andra barnet)

• ccecy
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-08 19:27:45 följande:
    Jag hoppas att jag ska klara mig på lustgas och bra andning men blir det segt tar jag ryggbedövning. (ska ha andra barnet)
    Okej, som jag vill då :) hade du ryggbedövning med första?  (jag vill helst avstå alla bedövningar och sånt som innefattar nålstick, har skräck för det. men känner jag att ja inte klarar av det så vet ja ju att dom smärtlindringarna finns till hands)
  • fabler
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-08 19:27:45 följande:
    jag säger som du! Även om ryggbedövningen va de absolut värsta jag vart med om så var de även de absolut bästa och jag kom till himmelen efter att jag hade fått den med sonen.
    elias är världens sötaste!!!
  • Haanky

jag är öppen för allt men håller på att läsa bok om dyktekniken och hoppas bara den hjälper mig igenom rädslan och värkarna :D:D

• syntetica

Fick ÄNTLIGEN en tid tid hud efter 4 års kämpande, desutom en akuttid.
    Har dom inte ringt förens måndag ska jag ringa och tjata på dom sa min läkare!!
    Och ni kan inte ana hur bra det känns, han dubblade mina allergitabbletter till max
    så nu hoppas jag på lite förbättring tills det är dags för hud.

Han pratade om att jag skulle få sola, bada och sen kortisonsprutor istället för massa salvor,
    jag nästan grinar av lycka här hemma.

Kom dessutom på hur jag får klådan att försvinna ett tag också,
    ett jätte kallt oljebad!

Har desutom haft min bästa svägerska här som bytt gardiner, möblerat om och hjälpt mig lite!
    Idag är jag sååå tacksam!

Desutom så har jag en underbar sambo som passar upp mig fast han själv har problem.

Var bara tvungen att få dela med mig av min lycka!  

• minjalin
    ccecy skrev 2011-12-08 19:23:05 följande:
    ja vill nästan gå över tiden :D så bebis hinner växa till sig ordentligt. vikten uppskattades senast i v33+1 till 1590g så är liten krabat :p och skall på nytt tul 15.12 o de hoppas jag att är de sista och att bebis växt till sig ordentligt :D för då är de nog frittfram för den o komma max 2 veckor innan BF elr när den känner för de :)

Har dock fått veta att jag ska ringa FL då jag har sammandragningar med 8minuters mellan rum, och då ska ja åka in. så lång väg till förlossningen härifrån! börjar kännas nervöst! :) Nu har ja inte hängt med riktigt, men vad har ni tänk att ha för smärtlindringar under förlossningen ? :)
    Jag har tänkt försöka helt utan nånting så långt det går den här gången för sist när jag fick lustgas så kände jag inte ens börjat tänka tanken "smärtlindring" ännu men samtidigt var det ju bra att börja med den innan jag hade för ont så jag fick vant mig vid den. För nu är jag ju nyfiken på hur det hade känts om jag inte hade tagit nån lustgas och kroppen fått smärtlindra helt på egen hand :P Men EDA blir det bara om jag har fruktansvärt ont under lång tid, men förra hade jag lustgas sista 2 timmarna ungefär och det var då jag verkligen hade ont. Han föddes 5 timmar från första värk som jag räknar som riktig värk (hade ilningar i ryggen hela dan som kändes som mina färvärkar hade gjort, dvs jag kände en liten topp och dom gick inte at tklocka då jag itne kände när dom började och slutade och dom var lätta att somna ifrån) men det var som sagt inte förrän jag var öppen 8 cm som jag hade riktigt riktigt ont för då öppnade jag mig sista på 20 minuter och sen krystade jag 1 timme). Går det väldigt fort denna gången lär det blir lustgas eftersom det gör sjukt ont att öppna sig fort fick jag erfara sist :p
  • bumbi 84
    syntetica skrev 2011-12-08 19:36:30 följande:
    Och ni kan inte ana hur bra det känns, han dubblade mina allergitabbletter till max

Han pratade om att jag skulle få sola, bada och sen kortisonsprutor istället för massa salvor,

ett jätte kallt oljebad!

Har desutom haft min bästa svägerska här som bytt gardiner, möblerat om och hjälpt mig lite!

Desutom så har jag en underbar sambo som passar upp mig fast han själv har problem.

Gud vad härligt att få lite hopp om ddet hela! hoppas du får en tid inom dert snaraste!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • syntetica
    bumbi 84 skrev 2011-12-08 19:47:20 följande:
    Gud vad härligt att få lite hopp om ddet hela! hoppas du får en tid inom dert snaraste!
    Det hoppas jag med :D
  • Haanky
    syntetica skrev 2011-12-08 19:36:30 följande:

ett jätte kallt oljebad!

Härligt!!! att det ska ta så lång tid innan man blir hörd på riktigt!!! tur att du kommer få komma dit!! hoppas att det kan mildra det lite!!