• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Krikiz

Syntetica: Så skönt att höra att det äntligen var någon som verkligen såg dig och vad du behöver! Håller tummarna för att du får en tid så snart det bara är möjligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nosce te ipsum.
  • syntetica
    Krikiz skrev 2011-12-08 21:21:02 följande:
    Syntetica: Så skönt att höra att det äntligen var någon som verkligen såg dig och vad du behöver! Håller tummarna för att du får en tid så snart det bara är möjligt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Tack! Känns så skönt att ni bryr er och faktiskt kan känna min lycka! 
    Rör enda in i själen på mig :) 
  • Krikiz

Hade ju en raketförlossning med Leon, och eftersom jag var helt öppen när vi kom in till förlossningen hann vi inte med annat än akupunktur och lustgas. Förhoppningen är därför att det ska räcka med samma sak även denna gång - men skulle det bli så att förlossningen drar ut på tiden och jag behöver få vila och hämta kraft kan jag eventuellt tänka mig EDA. Dock hamnar det VÄLDIGT långt ner på listan. Jobbar på en uppvakningsavdelning och ser många resultat av EDA:ns mindre bra effekter - för tyvärr är det ju så att EDA ökar risken för att värkarbetet avstannar och därmed också användandet av sugklockor och kejsarsnitt!
    Samtidigt kan ju en EDA vara det som gör att mamman orkar med hela värkarbetet och är en riktig gudagåva när den fungerar som mest optimalt - så man ska ju aldrig säga aldrig

Nosce te ipsum.
  • bumbi 84

För min del blir det bara lustgas om man nu hinner in

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • kikidil

Hej tjejer,
    jag har inte skrivit någonting på hur länge som helst men jag följer tråden flitigt! Glad 

Tänkte höra om någon av er ska föda med planerat kejsarsnitt? Jag går på Auroramottagningen och har fått tid för snitt den 18 januari. Bara 40 dagar kvar! I början tyckte jag att det känns väldigt tryggt att få planerat kejsarsnitt men ju närmare dagen kommer desto nervösare blir jag. Jag födde sonen med akut kejsarsnitt och hela den förlossningen är ett väldigt jobbigt minne. Trots allt så är det ju ändå ganska skönt att veta att jag åtminstone inte kommer att gå över tiden denna gång! Glad

• riparbella
    kikidil skrev 2011-12-08 21:59:07 följande:
    Hej tjejer,
    jag har inte skrivit någonting på hur länge som helst men jag följer tråden flitigt! Glad 

Tänkte höra om någon av er ska föda med planerat kejsarsnitt? Jag går på Auroramottagningen och har fått tid för snitt den 18 januari. Bara 40 dagar kvar! I början tyckte jag att det känns väldigt tryggt att få planerat kejsarsnitt men ju närmare dagen kommer desto nervösare blir jag. Jag födde sonen med akut kejsarsnitt och hela den förlossningen är ett väldigt jobbigt minne. Trots allt så är det ju ändå ganska skönt att veta att jag åtminstone inte kommer att gå över tiden denna gång! Glad
    Hej
    Jag vet inte ännu....
    Hade också en fruktansvärd förlossning med första som slutade i akutsnitt, inget jag vill upprepa. Samtidigt är jag lika rädd för snitt för jag tyckte att det var så otäckt. Går i samtal, men kan inte komma fram till vad jag vill...
    Har BF 16 januari. Hur långt innan bf gör man ett planerat snitt?
  • curiosa

Jag har inte tänkt mig nått.
    Med första fick jag eda men då sattes jag igång och var där inne i typ 4 timmar. Testade även lustgas då men det gillade jag inte alls.
    Med andra hade jag inget, det hans inte med på mina 45 min från inskrivning tills hon var ute.
    Och tanken är ju som sagt att inget ska hinnas med denna gången heller då jag räknar med tat vara på förlossningen max 1 timma :)

• ccecy
    riparbella skrev 2011-12-08 22:02:36 följande:
    Hej
    Jag vet inte ännu....
    Hade också en fruktansvärd förlossning med första som slutade i akutsnitt, inget jag vill upprepa. Samtidigt är jag lika rädd för snitt för jag tyckte att det var så otäckt. Går i samtal, men kan inte komma fram till vad jag vill...
    Har BF 16 januari. Hur långt innan bf gör man ett planerat snitt?
    jag tror det är runt 1-2 veckor innan.   Min mamma fick mig med planerat snitt (pga sätesläge på mig) och tror att jag då var räknad till den 14onde augusti, med är född den 6 :) så då var det 8 dagar. sen har ju alla sjukhus olika dagar där dom gör planerade snitt, så även det kan säkert ändra lite på dagarna. men tror inte att dom gör tidigare än 2 veckor före förlossning men ska inte säga säkert! :)
  • kikidil
    ccecy skrev 2011-12-08 22:16:38 följande:
    jag tror det är runt 1-2 veckor innan.   Min mamma fick mig med planerat snitt (pga sätesläge på mig) och tror att jag då var räknad till den 14onde augusti, med är född den 6 :) så då var det 8 dagar. sen har ju alla sjukhus olika dagar där dom gör planerade snitt, så även det kan säkert ändra lite på dagarna. men tror inte att dom gör tidigare än 2 veckor före förlossning men ska inte säga säkert! :)
    Här i Uppsala är det ungefär en vecka före BF. Sedan verkar det vara två dagar i veckan där de bokar in alla planerade snitt så man blir inbokad på en av dessa dagar så det blir ungefär en vecka före BF. Jag har BF den 26 januari och ska snittas den 18. Men jag tror att de har olika rutiner på olika sjukhus.
  • ccecy

Inhandlade igår två amningsbhar, får se vilken jag trivs bättre med den dyra eller billiga :) o först nu har ja verkligen fattat att mina bröst faktist har växt. storleken va 80 E fattar inte riktigt var dehär kommer att sluta ännu, men jag hoppas att dom inte blir allt för mycke större sedan då man börjar amma. men priset på den ena va 99kr och den andra 259kr :)