• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget
    roxylady skrev 2011-12-08 13:07:22 följande:
    Någon mer än jag som kan uppleva att bebisen rör och korvar runt i magen så mkt att magen nästan är lite öm?? Han håller på nästan hela tiden.. sover inte långa stunder. Jag vet att jag ska vara glad för att jag känner honom ofta! Det är jag! Men just att man är öm nästan ut på huden?
    Tuppen ja! Här bökas det runt mest hela tiden också. Och ja, magen är riktigt öm emellanåt! Ibland blir vi tillochmed lite osamsFlört Ondast får jag när han sträcker ut sig och trycker fossingarna i högra sidan, AJAJAJ!
    Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Frökenolson
    Någon mer än jag som kan uppleva att bebisen rör och korvar runt i magen så mkt att magen nästan är lite öm?? Han håller på nästan hela tiden.. sover inte långa stunder. Jag vet att jag ska vara glad för att jag känner honom ofta! Det är jag! Men just att man är öm nästan ut på huden?

Jag vet hur du menar, det känns som man har blåmärken på insidan när man känner på just de punkterna där bebis har bökat som mest..
    Det har lugnat sig lite för mig nu, det kändes mer för några veckor sen. Nu knös det ganska ofta men han eller hon har sina lugna dagar med..

Jag känner som flera av er andra att jag vill bli frisk, är förkyld och tror jag kanske har halsfulss, inget kul att va i denna kondition när man skall föda och man vill ju inte heller smitta barnet..   
  • syntetica
    Här har vi en, uppe mellan revbenen kan jag knappt röra för det känns som ett stort blåmärke.
    Men det är för att min plutt ligger med rumpan och trycker där hela tiden 
  • roxylady

Tur att vi är flera som känner lika Man vill ju såklart inte att det ska sluta men ibland önskar jag att han kan vara mer försiktig haha! Men det kan man ju inte önska riktigt heller.

Min ligger också med rumpan och trycker vid revbenet så man får det tufft att andas. Längtar tills han fixerar sig.. men det verkar dröja för min del..

Ja när de trycker med fötterna vid revbenen så kreverar man ju ha ha!

• Ms J

Har pratat med bm och fått tid till läkaren på lördag som förhoppningsvis sjukskriver mig resterande 50%. Kan även säga att jag har en otroligt snäll och förstående chef. Hon har fixat så jag kan med gott samvete vara hemma. Vet att det är hennes jobb men hon är så snäll och förstående. Även bm är super. Tiden hon ordnade till mig är under läkarens akutjourtid. Ringde och donade massor för att få till det. Skulle jag vänta till nästa lediga tid hade jag fått vänta tills 19 januari!

• Moniqe1979
    Ms J skrev 2011-12-08 13:43:11 följande:
    Har pratat med bm och fått tid till läkaren på lördag som förhoppningsvis sjukskriver mig resterande 50%. Kan även säga att jag har en otroligt snäll och förstående chef. Hon har fixat så jag kan med gott samvete vara hemma. Vet att det är hennes jobb men hon är så snäll och förstående. Även bm är super. Tiden hon ordnade till mig är under läkarens akutjourtid. Ringde och donade massor för att få till det. Skulle jag vänta till nästa lediga tid hade jag fått vänta tills 19 januari!
    Hopplöst att det är så ont om tider till läkare etc. jag fick "bara" vänta 8 dagar på min tid jag hade igår. då blev jag ju sjukskriven men ordinerades även att kontakta en sjukgymnast, ringt de 7 närmsta mottagningarna idag och första lediga tid är 3 dagar efter BF och det känns ju lite meningslöst... skall ringa MVC igen imorgon och se om de har någon annan väg att gå...
  • LillaJag89

Har så ont. Akupunktur hjälpte inte alls. Nytt försök nästa vecka igen, men tvivlar just nu.
    Gula rehab bältet och tens hjälper ingenting.. kan knappt resa mig ur soffan, inte gå över golvet.
    Inte lätt med en vild 3 åring hemma..

• curiosa

Bm besöket idag blev att de vill att jag ska äta järntabletter.
    De har sagt det innan men nu var det nere på 99 (från ca 125 vid inskrivningen) Har testat niferex innan men det får min mage att helt lägga av och den har ju vart problematisk från start och nu när den fungerar ok så vill jag verkligen inte utsätta den för järntabletter.
    Köpte blutsaft och åt blodpudding till lunch så får jag se om det blir bättre.
    Kanske att detta låga järnvärde kan ha med att göra att jag aldrig blir frisk???

• Pebbles82
    curiosa skrev 2011-12-08 15:12:36 följande:
    Bm besöket idag blev att de vill att jag ska äta järntabletter.
    De har sagt det innan men nu var det nere på 99 (från ca 125 vid inskrivningen) Har testat niferex innan men det får min mage att helt lägga av och den har ju vart problematisk från start och nu när den fungerar ok så vill jag verkligen inte utsätta den för järntabletter.
    Köpte blutsaft och åt blodpudding till lunch så får jag se om det blir bättre.
    Kanske att detta låga järnvärde kan ha med att göra att jag aldrig blir frisk???
    Usch, jag låg där nere förra graviditeten och jag var aldrig frisk. Inte så mycket att jag var dödstrött, men jag kände mig konstant hängig. 
    Och vet vad du menar med magen (har ju IBS), jag klarade inte Niferex (som ska vara skonsammast) utan fick gå över på Duroferon. Men tack vare det (och dubbla tabletter om dagen) fick jag upp värdet sen.  Den här gången går det desto bättre, jag har inte lika lågt järnvärde heller. 

• roxylady

50 dagar kvar till BF! Känns konstigt!! Och tänker på er som ska ha precis efter nyårsskiftet! Det är ju ännu närmre! Iiih! Så spännande Snart kommer vi sitta här och klaga på (dem som gör det såklart) att man gått över tiden och att man vill att bebis ska komma ut nångång *fniss* Tungan ute