• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    ccecy skrev 2011-12-08 19:23:05 följande:
    ja vill nästan gå över tiden :D så bebis hinner växa till sig ordentligt. vikten uppskattades senast i v33+1 till 1590g så är liten krabat :p och skall på nytt tul 15.12 o de hoppas jag att är de sista och att bebis växt till sig ordentligt :D för då är de nog frittfram för den o komma max 2 veckor innan BF elr när den känner för de :)

Har dock fått veta att jag ska ringa FL då jag har sammandragningar med 8minuters mellan rum, och då ska ja åka in. så lång väg till förlossningen härifrån! börjar kännas nervöst! :) Nu har ja inte hängt med riktigt, men vad har ni tänk att ha för smärtlindringar under förlossningen ? :)
    Okej, ja men det förstår jag. Vill ju hellre gå över några dagar än att det ska bli tidigare iaf känner jag med. Hoppas h*n håller sig inne tills h*n är tillräckligt stor :)

Hm.. jag kommer att vara öppen för EDA men tar det bara om det verkligen känns som att det behövs.. dvs långdraget eller så. Också vad dem BM som kommer vara runt mig tycker såklart. Akupunktur har jag hört om.. vissa säger att det är bra och andra inte. Fundrar ännu på det.
  • kikidil
    riparbella skrev 2011-12-08 22:02:36 följande:
    Hej
    Jag vet inte ännu....
    Hade också en fruktansvärd förlossning med första som slutade i akutsnitt, inget jag vill upprepa. Samtidigt är jag lika rädd för snitt för jag tyckte att det var så otäckt. Går i samtal, men kan inte komma fram till vad jag vill...
    Har BF 16 januari. Hur långt innan bf gör man ett planerat snitt?
    Ett planerat snitt kommer ju att gå så mycket lugnare och mer kontrollerad till än ett akutsnitt. Men visst känns det otäckt ändå? Var du vaken vid ditt akutsnitt? Jag blev sövd eftersom det var så brottom och just det har jag haft väldigt svårt att smälta. Att jag inte fanns där när lilleman hade det kämpigt och att jag var så medtagen hans första dagar. Så den här gången vill jag absolut vara vaken när bebisen föds och finnas där. Men samtidigt är jag fruktansvärd rädd. Tänk så utlämnat man kommer att vara!
    Hoppas att du har en bra samtalskontakt, även om det är svårt att komma fram till något beslut. 
  • fair

Ang. bedövning. När jag födde min dotter klarade jag mig helt utan bedövning. Jag vägrade lustgas eftersom jag är lite rädd för att inte vara helt klar i huvudet (blir nästan aldrig full när jag dricker, undviker det så gott jag kan!). Ville ha EDA men hann inte få det då jag öppnade mig så snabbi slutet. Denna gång hoppas jag att jag ska klara det lika bra och även nu utan EDA. Men blir det för jobbigt så vill jag självklart ha det, och även kanske sterila kvaddlar eller annat. Men vill helst klara mig med bad/massage och andning.

• Marsätt

Jag har två förlossningar utan någon bedövning alls så jag tänker inte ta något denna gången heller. Nu hoppas jag bara på att hinna in till förlossningen

• twistedtofit

Jag hade lustgas i mååånga timmar. Var öppen 6-7 cm när vi kom in och sonen föddes 21.19. Det som gjorde att jag inte var helt klar var utmattning och inte lustgasen! När jag tillslut fick Eda kunde jag slappna av så pass att han sjönk ner. Tack vare edan blev det inget snitt el sugklocka! Den här gången kör jag samma taktik! Kämpa så länge jag orkar och när det inte går mer Eda.

• shadowstorm

Jag sitter och funderar om man ska ta och köpa en temperatursinställd vattenkokare...(jag kommer ju inte amma). Tänker det kan nog underlätta så jag slipper hålla på med kallt o kokande vatten mitt i nätterna ;P

• LillaEko

En kompis kokar vatten på kvällen och har i en termos på natten. Hon behöver då inte ens gå ner till köket när det är matdags.

• twistedtofit

Shadowstorm! Vi har en sån från Philips, ett av våra bästa köp någonsin och vi använder den sjukt mkt!

• roxylady

Är i v 32+6 idag. Känns som bebisen ändrat läge nu och hamnat nånannanstans. Alltså inte med rumpan under bröstet på mig längre:S känns mkt tommare där nu. Kan han ha sjunkit ned eller kan en bebis vid det här laget ligga på sniskan? Så svårt å veta :( Men är orolig att han ändrar sig till något konstigt läge nu...