• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    minjalin skrev 2011-12-08 19:43:01 följande:
    Jag har tänkt försöka helt utan nånting så långt det går den här gången för sist när jag fick lustgas så kände jag inte ens börjat tänka tanken "smärtlindring" ännu men samtidigt var det ju bra att börja med den innan jag hade för ont så jag fick vant mig vid den. För nu är jag ju nyfiken på hur det hade känts om jag inte hade tagit nån lustgas och kroppen fått smärtlindra helt på egen hand :P Men EDA blir det bara om jag har fruktansvärt ont under lång tid, men förra hade jag lustgas sista 2 timmarna ungefär och det var då jag verkligen hade ont. Han föddes 5 timmar från första värk som jag räknar som riktig värk (hade ilningar i ryggen hela dan som kändes som mina färvärkar hade gjort, dvs jag kände en liten topp och dom gick inte at tklocka då jag itne kände när dom började och slutade och dom var lätta att somna ifrån) men det var som sagt inte förrän jag var öppen 8 cm som jag hade riktigt riktigt ont för då öppnade jag mig sista på 20 minuter och sen krystade jag 1 timme). Går det väldigt fort denna gången lär det blir lustgas eftersom det gör sjukt ont att öppna sig fort fick jag erfara sist :p
    Oj det gick verkligen snabbt! jag hoppas att de tar lite längre tid för mig har 100km till förlossningen, och med min tur är det väl snöstorm o saker sedan då de sätter igång, o då tar de väl iaf 1.5h innan man hinner in till förlossningen, så ja hoppas ja känner av värkarna ordentligt från början!
  • syntetica
    Haanky skrev 2011-12-08 19:50:25 följande:
    Härligt!!! att det ska ta så lång tid innan man blir hörd på riktigt!!! tur att du kommer få komma dit!! hoppas att det kan mildra det lite!!
    Ja lite trist att det måste gå så långt som det gjorde, men kanske fanns en mening i det
    när jag fick träffa en toppen läkare. 
  • PrickenoGrodan
    ccecy skrev 2011-12-08 19:29:50 följande:
    Okej, som jag vill då :) hade du ryggbedövning med första?  (jag vill helst avstå alla bedövningar och sånt som innefattar nålstick, har skräck för det. men känner jag att ja inte klarar av det så vet ja ju att dom smärtlindringarna finns till hands)
    Ja, jag hade ryggbedövning med sonen. Misstänker att jag fick den då jag nästan var helt öppen. Gick fort! Men sen avstannade allt och det blev en låång krystning som slutade med sugklocka. Däremot kan jag säga att nålstick är jag livrädd för men det bleknade under värkarna.
  • PrickenoGrodan
    Haanky skrev 2011-12-08 19:31:38 följande:
    jag är öppen för allt men håller på att läsa bok om dyktekniken och hoppas bara den hjälper mig igenom rädslan och värkarna :D:D
    Vi gick en psykoprofylaxkurs inför förra förlossningen eftersom vår bm tyckte att min man behövde det.
  • Skåne85

Ames: varför var ryggbedövningen så hemsk ? Jag är riktigt riktigt rädd för nästa fl och ska på ett samtal till på tisdag om kejsarsnitt o ska även träffa narkos läkaren som ska bedöma om jag får ta Eda eftersom min rygg är lite kass!

• PrickenoGrodan
    syntetica skrev 2011-12-08 19:36:30 följande:
    Fick ÄNTLIGEN en tid tid hud efter 4 års kämpande, desutom en akuttid.
    Har dom inte ringt förens måndag ska jag ringa och tjata på dom sa min läkare!!
    Och ni kan inte ana hur bra det känns, han dubblade mina allergitabbletter till max
    så nu hoppas jag på lite förbättring tills det är dags för hud.

Han pratade om att jag skulle få sola, bada och sen kortisonsprutor istället för massa salvor,
    jag nästan grinar av lycka här hemma.

Kom dessutom på hur jag får klådan att försvinna ett tag också,
    ett jätte kallt oljebad!

Har desutom haft min bästa svägerska här som bytt gardiner, möblerat om och hjälpt mig lite!
    Idag är jag sååå tacksam!

Desutom så har jag en underbar sambo som passar upp mig fast han själv har problem.

Var bara tvungen att få dela med mig av min lycka!  
    Åh, vad glad jag blir för din skull!
  • syntetica
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-08 20:06:30 följande:
    Åh, vad glad jag blir för din skull!
    Tack! Helt plötsligt så finns det lite hopp i mig igen om att jag ska orka
    gå veckorna ut som gravid :) 
  • shadowstorm

Jag har skrivit i mitt förlossningsbrev att jag vill bara ha EDA om förlossningen går sakta så jag hinner återhämta mig. Annars vill jag inte ha det IGEN! Jag fick en allergichock av den med sonen!!! Plus avstannande värkar....inge kul så hellre genom lida smärtan än att det stannar av.

• minjalin
    ccecy skrev 2011-12-08 19:55:00 följande:
    Oj det gick verkligen snabbt! jag hoppas att de tar lite längre tid för mig har 100km till förlossningen, och med min tur är det väl snöstorm o saker sedan då de sätter igång, o då tar de väl iaf 1.5h innan man hinner in till förlossningen, så ja hoppas ja känner av värkarna ordentligt från början!
    Du får åka in när det verkligen känns som att det är på riktigt då :p Vi var inne 3 timmar på förlossningen och har 15 minuter dit med bil. Men vi åkte i god tid eftersom jag skulle ha antibiotikadropp för GBS och ville passa på när de fanns plats när jag ringde, för första gången var det fullt på det sjukhuset. Men denna gången är jag ritkigt nervös att det kan gå fort, men å andra sidan har bebis fixerat sig med ryggen mot min rygg och då kan det bli lite jobbigare och längre förlossning så vi får se hur det slutar :P Spännande är det i alla fall! Hoppas på att det inte är snöstorm när ni ska åka in :o Vart bor du?
  • Pusselbiten86

Jag ska inte ha något. Möjligtvis Lustgas om jag ens behöver det.
    Vill köra det så naturligt det bara går.
    Haft lite akupunkter med de andra så visst, kan ju testa det med.
    Men badar gärna/duschar och sen andas.

Det är ju 4:e barnet.  

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)