• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    LillaEko skrev 2011-12-09 08:37:52 följande:
    Ja, vi har också 2 veckor tror jag. Men infaller bf på 40(39+0) eller 40+0?? Sista va?
    39+6 är bf enligt här med och tre veckor kan man få gå över om det vill sig riktigt illa.
    Jag har dock förhoppningar att få innan bf då båda mina stora barn kom i v 39+4.
  • curiosa
    C R skrev 2011-12-09 08:24:42 följande:
    Är det någon mer med kass mage? Jag har haft problem innan grav också men blev värre när jag blev gravid. På.nätterna är det ofta orkan i magen. Låter hur mycket som helst. Ofta dålig o magen. Tips tack! Stackars bebis måste ju bli hörselskadad. Kan man äta bififormtabletter tro?
    Min mage har varit kass sen bekräftat gravid.
    Har ätit lunelax igenom nästan hela.
    Slutade i några veckor men fick då sådana smärtor som inte ens går att förklara. Nu är det lunelax två gånger om dagen som gäller,
    Dock blir jag bubblig och gasig ändå men i en helt annan skala än innan.
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-12-09 08:37:52 följande:
    Ja, vi har också 2 veckor tror jag. Men infaller bf på 40(39+0) eller 40+0?? Sista va?
    Där jag bor räknar de BF i v 39+6.......verkar vara lite olika där med vad som gäller. Det är inte konstigt om man blir fundersam
  • Sapato

BM igår

Vecka 35, symfus 33, alla värden var toppen och hjärtat slog fint.
    Han har vänt sig neråt så hoppas han stannar kvar så nu

• MissT
    Sapato skrev 2011-12-09 10:29:33 följande:
    BM igår

Vecka 35, symfus 33, alla värden var toppen och hjärtat slog fint.
    Han har vänt sig neråt så hoppas han stannar kvar så nu

Härligt
  • Sussolita

Hej!
    Har inte skrivit nått på länge men har varit inne och hållt mig uppdaterad nästan varje dag.

Är nu i v 36 35+6
    Var hos Bm senast i måndags
    blodtryck och urin kanon
    HB 133
    SF mått 35-36cm
    Hjärtslag mellan 144-150slag/minHjärta

Var även på UL/TUL igår. Då BM inte har kunnat avgöra om bebis ligger med huvudet uppe eller nere.
    Men huvudet ligger neråt *phjuu*
    Dem mätte även bebis och uppskattade vikten till ca3100gr IGÅR... :O så ligger på +17% ungefär.

Nu till mitt problem... Jag har inte kännt av några direkta sammandragningar eller förvärkar alls.
    Men... Igår kväll började jag få hemsk "mensvärk" har knappt kunnat sova och den har bara blivit värre nu idag, ilar ner mellan benen och ut över låren och magen. Magen är också STEN HÅRD, blir lite orolig, någon som vet vad det kan vara?

Kramar!

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sapato
    missable skrev 2011-12-09 09:31:00 följande:
    hur gårdet för pusselbiten och elingabriella????? Ingen som sett eller hört en uppdatering? Håller tummarna att det går bra för dom!

Elingabriella har inte uppdaterat sin blogg på 2 dagar iallafall!
  • sandy87

Hej!

Nyss hem kommen från BM & orolig...
    Mitt sf mått hade inte ökat sen sist, 31 cm i vecka 32 & 31 cm nu i vecka 34 oxå. Någon som varit med om samma?
    Tidigare har hon sagt att bebisen var fixerad men idag var hon osäker på hur den låg, men trodde huvudet var neråt.
    Vad hade ni gjort i min situation? Jag vill så klart göra ett till växt ultraljud & kolla så att allt är bra, igår gjorde det jätte ont när lite rörde på sig & jag är osäker på om jag läckt fostervatten...
    Någon som varit med om något liknande? possitivt som negativt... Tacksam för alla svar :) 

• Pebbles82
    elinson skrev 2011-12-09 10:10:11 följande:
    Jag har en IBS sen tidigare, och min mage har faktiskt aldrig varit bättre sen jag blev gravid.
    Tidigare konstant trög mage, äter och skiter jag på klockan ;)
    Vet du, min IBS kom helt av sig med förra graviditeten och än är den inte tillbaka (med full kraft, lite känningar har man ju såklart). 
    Kanske var det en graviditet din mage också behövde? :)