• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • curiosa
    vinterbarn2012 skrev 2011-05-19 08:53:24 följande:
    Caradan :
    Jag var hos bm i tis och då gjorde hon ultraljud på mig eftersom ja blödde lite i fredags och hon kunde inte heller se någon 100% hjärtfrekvens... Blir ju så jävla nojig.. Ska tillbaka den 31/5!! Du är inte ensam, vi håller tummarna! Jag är i V5+3
    Igår var jag i v 6+4 (enl sista mens) och enligt vul 6+1 utan hjärtfrekvens (ja eller kanske nått men inte 100 säkert) Nästa tis ska jag tillbax igen då skall jag vara i v 7+0 (alt 7+4) och finns ingen hjärtfrekvens då så är det nog kört.

Håller massa tummar och tår för både dig och mig och alla andra med samma.
  • Someday
    curiosa skrev 2011-05-19 15:32:16 följande:
    Igår var jag i v 6+4 (enl sista mens) och enligt vul 6+1 utan hjärtfrekvens (ja eller kanske nått men inte 100 säkert) Nästa tis ska jag tillbax igen då skall jag vara i v 7+0 (alt 7+4) och finns ingen hjärtfrekvens då så är det nog kört.

Håller massa tummar och tår för både dig och mig och alla andra med samma.

Förstår att det är en tuff väntan. Men det är på gränsen till för tidigt för att säga någonting. Vilket är oerhört frustrerande att höra! Jag vet! Jag hoppas innerligt att pyret växt tills nästa vecka, att ägget fäste lite sent och att du därför är i vecka 6+1 nu då och blir tillbaksflyttad några dygn! Ta det lugnt denna vecka och försök att njuta, vilket i of sig är lättare sagt än gjort! Ett tips är att du inte åker ensam på nästa tid i fall du skulle få ett negativt besked, även skönt att kunna glädjas tillsammans med någon om allt är bra =)
    Många styrkekramar...

• LoboSonora
    MissT skrev 2011-05-19 13:48:23 följande:
    Hoppas att det inte är någon fara. Jobbigt att behöva gå och vänta en vecka men så länge det inte kommer några klumpar och du inte har ont så är allt förhoppningsvis bra inne i magen.
    Ja de är jättejobbigt, jag blöder fortfarande men inte så att de kommer ut på trosskyddet (ursäkta detaljerna) så det kanske inte e så mycket.. får hoppas att det är som det ska med bebisen =)
  • minneli

Håller tummarna för alla som blöder! Och för oss andra för den delen också!

Idag har jag jobbat och jag hade seabanden på men döljde dem under en kofta.
    Har varit så himla trött hela dagen... tur man kan skylla på förkylningen och på pollen...
    Hade även ett litet russinpkt i fickan som jag åt lite av när ingen såg och illamåendet kom krypandes.
    Ska snart lägga dotterna och kommer väl till 99.9% chans somna, gäääääääsp. Sambon jobbar borta och kommer göra det nästa vecka också... vet inte hur man ska kunna hålla sig vaken.

• twistedtofit

Jag har jobbat natt och stått och satt sond på en hysteriskt kräkande patient.. härligt. Hur många gånger tror ni jag svalde och så fort sonden var nere sprang jag ut! USKen jag jobbade med (som också är en av våra närmsta vänner) är en av två som vet att jag är gravid och hade full förståelse.

I och med att jag jobbar i vården kan jag inte ens ha sea-band.. däremot har jag hört att senapsfrön vid öronen minskar illamåendet. Det kanske vore nåt att testa!

• curiosa
    Someday skrev 2011-05-19 15:36:55 följande:

Förstår att det är en tuff väntan. Men det är på gränsen till för tidigt för att säga någonting. Vilket är oerhört frustrerande att höra! Jag vet! Jag hoppas innerligt att pyret växt tills nästa vecka, att ägget fäste lite sent och att du därför är i vecka 6+1 nu då och blir tillbaksflyttad några dygn! Ta det lugnt denna vecka och försök att njuta, vilket i of sig är lättare sagt än gjort! Ett tips är att du inte åker ensam på nästa tid i fall du skulle få ett negativt besked, även skönt att kunna glädjas tillsammans med någon om allt är bra =)
    Många styrkekramar...

Tack för de värmande orden :)
    Jag har pv med mig så det skall allt gå bra.
  • chicopico

jag mår riktigt illa på dagarna nu, går runt med bokstavskex i fickorna och småäter för att dämpa illamåendet

• Sindie

Ringde Bm idag. Inskrivning och ultraljud den 4 juli

• Cia80

Hur har det gått Majskorn?? Börjar bli orolig för dig!

• Haanky

Heej Kliver in här med:) bf den 23jan med barn nummer 2:)  så är nu i 4+2 och tröttheten kommer krypande...
    är nervös att lillknodden inte vill stanna kvar även jätte rädd för att spy så gör allt för att inte ja ska spy ....  illamånde hela tiden. ush!!!!

twistedtofit   senapsfrön vid öronen?? nu får du förklara mer!!! :P

Svar på tråden Januaribebis 2012