• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Vad är IBS egentligen? Hur vet ni att ni har det? Jag hade nämligen problem med min mage innan jag blev gravid (haft många år). Blev uppblåst och Fick ofta kramper i magen om jag var bortbjuden på middag där jag satt och höll mig och undvek att prutta. Då fick jag ofta jätteont i magen Men dagen efter när jag hade sovit var allt bra igen. Misstänker att det var för att jag släppte ut mina gaser. Kan det vara IBS?

• Tärning6

Vart inskickad på fl igår för en kontroll men allt såg bra ut i dag va jag hos bm å där såg de oxå ganska bra ut.

Blod tryck 140/80

Sf mått 38

socker 7,2      

• ccecy

Idag är det sista dagen som arbetslös ! :) går på mammaledighet imorgon! det innebär att av mina 39 dagar är 30vardagar tills BF och 9 Helg dagar :) (vardagar - måndag-lördag, helg är röda dagar) :) Börjar närma sig nu!

• Empa86
    jordgubbe0812 skrev 2011-12-09 14:17:13 följande:
    Jag brev sjukskriven i förra graviditeten p.g.a av att barnet var tillväxthämmad. Då var det rutin att sjuksrriva.

Jag skrev typ samma sak som stod i läkarintyget.  Vad jag förstod av läkaren då brukade det inte vara några problem med sjukskrivningar som handlade om barnets hälsa.  Och det borde ju vara samma sak för dig. Du blir sjukskriven för att barnet mår bäst av att stanna i din mage, inte för att din (mages) mår bäst av det.

Tack för svar:) Nu har jag skickat iväg de där förbaskade papperna, så hoppas jag att det inte blir nå mer krångel...
  • Mirakelbäret
    Sapato skrev 2011-12-09 11:14:50 följande:
    Elingabriella har inte uppdaterat sin blogg på 2 dagar iallafall!
    såg precis att de fick sin lilla pojke igår. 
  • Zaarah1984

Appropå er som funderat kring att bebisen ändrat rörelsemönster... Var hos BM idag för att jag tyckt att min bebis ändrat sitt rörelsemönster de senaste dagarna, jag känner att bebisen rör sig men inte lika mycket och inte med lika mycket kraft. Hon sa att ifall jag är orolig ska jag vila i 1 timme och under denna tiden ska jag känna bebisens rörelser minst 10 gånger... Gör jag inte det ska jag ringa till förlossningen och åka upp och kolla. Sen sa hon också att man alltid ska ringa om man är orolig och det känns konstigt, eftersom vi mammor känner vår bebis bäst och hellre ringa en gång för mycket än för lite.

För övrigt såg alla värden bra ut och bebisens hjärtljud pendlade mellan 140-170 vilket tydligen betyder att bebisen var aktiv när hon kollade. Mitt blodtryck och alla andra värden såg också bra ut så ingen havandeskapsförgiftning på gång vilket jag var lite orolig för.

• Velociped

Sitter och funderar på om jag får hem någon sambo i stormen. Nu har han suttit still i bilkö i en timme, Älvsborgsbron är avstäng pga stormvindar och det verkar bara öka. Återstår att se hur länge vi får ha kvar strömmen också. :/

• curiosa
    ccecy skrev 2011-12-09 15:09:01 följande:
    Idag är det sista dagen som arbetslös ! :) går på mammaledighet imorgon! det innebär att av mina 39 dagar är 30vardagar tills BF och 9 Helg dagar :) (vardagar - måndag-lördag, helg är röda dagar) :) Börjar närma sig nu!
    Var du tvungen att ta fp nu eller är det eget val?
    Jag är oxå arbetslös och går på akassa men hoppas på att jag sk akunna göra det tills liten kommer. (vill inte slösa på fp dagarna)
  • ccecy
    curiosa skrev 2011-12-09 17:17:57 följande:
    Var du tvungen att ta fp nu eller är det eget val?
    Jag är oxå arbetslös och går på akassa men hoppas på att jag sk akunna göra det tills liten kommer. (vill inte slösa på fp dagarna)
    Bor i finland och här börjar mammaledigheten tidigast 50 vardagar före BF, senast 30 vardagar innan bf, så hade inget annat val :) och då måste man ha olika skäl till att ta ut den 50dagar innan BF och de är t.ex. olika jobb där man jobbar med kemiska ämnen o sånt. http://www.fpa.fi/in/internet/svenska.nsf/NET/181001131253EH där finns info om hur de funkar i finland :)
  • PrickenoGrodan

Idag var det bm-besök. Bebis som kändes fixerad för ett tag sedan var nu rörlig enligt bm men när maken kände bedömde han det som ruckbar. Väljer att tro på min man. Hos bm hade jag blodtryck 140/70 men inget urinprov togs så jag fick order om att vila på soffan så maken fick ta nytt tryck och då var det lägre. Annars tog hon socker och det var 3,1 så jag kan med gott samvete fika hela helgen.

Fick en väska från libero av min bm, den var betydligt bättre än den från babyproffsen.