• missable

Januaribebis 2012

sandy87 skrev 2011-10-27 14:04:47 följande:
    Varit hos bm idag å allt var bra, men höga hjärtljud... 
    178 :/ någon annan som haft så höga? 
    Usch nu blev jag ner vös för att det är tok högt?... 
    Min tös har varit uppe och nosat på 169, men inte mer än en liten stund bara...
    låg de i 178 hela tiden eller???
    Fellis skrev 2011-10-27 12:43:37 följande:

har fått tid till läkaren klockan 19 ikväll, skönt. Hoppas det inte är värre än ligamenten eller nåt som sträckt sig eller så...

Lycka till!!

Jag har glädje shoppat idag =)
    Köpte ett par ill organga velour byxor med matchande dreggellapp från name it och en super söt body som var vit i botten med rander i form av stjärnor, super söt!
    Vart hos läkaren och är sjukskriven till bf, så det känns skönt och ska den 7 nov till sjukgymnasten för fogarna, ska se vad vi kommer fram till =) 
  • missable
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-27 19:45:38 följande:
    Blev sjukskriven på 50% av läkaren. Någon erfarenhet av hur försäkringskassan tänker vid foglossning?
    tyvärr inte när det gäller foglossning, men bara på dom !!
    chicopico skrev 2011-10-27 20:34:37 följande:
    glukosbelastning imorgon... *blö*  
    GoodEnough mom skrev 2011-10-27 20:41:15 följande:
    Usch ja, jag med :S
    Är det något alla ska göra eller? Verkar som om de flesta i tråden gjort det?!?!
  • missable
    GoodEnough mom skrev 2011-10-27 20:46:21 följande:
    Hos oss gör alla det i vecka 28-29, för de som ligger i riskzonen så görs det även i vecka 12.
    Där ser man! BM har inte sagt något alls om det, hade besök när jag var i v27 går in i 29 på lördag och ska te Bm igen i v31, men då ska vi bara prata om vilka undersökningar som görs på BB och sen ska jag lämna blodprover! 
  • missable
    elinson skrev 2011-10-27 20:56:15 följande:
    här testas bara de som är i riskzon. Så jag slipper ;)
    Måste vara så här också med andra ord!
  • missable
    LillaEko skrev 2011-10-27 20:57:30 följande:
    Jag har inte hört något om att jag måste göra glukosbelastning, va ju hos Bm förra måndagen. Men mitt socker låg jättebra. Så kanske bara är om de misstänker något?!?!
    Verkar som om vi ska vara nöjda med att slippa om man läser igenom reaktionerna inför denna belastning!
  • missable

så olika det kan vara! För det borde ju BM ha sagt till om tidigare eller så... hittar inget på vårt läns hemsida om det heller att det skall göras i varje graviditet... 

Något helt annat: tycker ni det fortfarande är såååå mysigt när bebis bökar? Jag börjar tycka det är obehagligt ibland, framförallt när hon vänder på sig! Just nu känns det som hon försöker ta sig ut... 

• missable
    fabler skrev 2011-10-27 21:38:17 följande:
    missable: jag tycker fortfarande att det är jätte mysigt när bebisen bökar runt även när de känns som hela magen ska vändas ut och in. Däremot sparkar hon inte lika mycket som sin storebror, för när han låg i magen så kändes de som jag fick invändiga blåmärken och de va inte skönt.
    Ibland är det hur mysigt som helst eller när man ser hur hela magen slår kullebyttor, men just nu känns det bara som om hon tar sats med benen eller armarna och kör upp de och riktigt trycker mot revbenen. Hon har börjar göra så nu på sistone och är rätt obehagligt... men men. 
    Igår hade jag riktigt kul åt magen, skulle egentligen filmat men ville inte flytta på mig. Det syntes så grymt tydligt när hon sparkade och höll på!
  • missable
    fabler skrev 2011-10-27 21:46:53 följande:
    de va så de kändes med sonen och nää de är inge skönt. Så jag är nöjd så länge denna bebis inte gör så.
    inte sugen på att byta nu då =)

shit kan ni tänka er att det inte alls är så långt kvar! börjar bli lite små nojjig... maken tyckte att vi skulle packa BBväskan.. men VAD ska det vara i den? ska tvätta flickans kläder i helgen och packa väskan, sen även fixa en väska till oss vuxna så att om det mot förmodan skulle hända något oväntat så är det bara ta tag i bägge liksom!
  • missable
    nya mamman skrev 2011-10-28 10:17:10 följande:
    Tittar jag bakåt ha det gått superfort men blickar jag framåt känns januari jätte avlägset... men jag går hemma och är sjukskriven och försöker få mina dagar att gå! Men man ska väl nå målet nångång iaf =)
    Jag håller helt och hållet med dig! sen känns det som de flesta som är aktiva i tråden har bf tidigt i januari... men men tiden går sakta men säkert! 
    Vad tycker du om att göra? Kankse har lite tips som vi kan utbyta??

Jag hoppas få lite praktik nu i november/december så jag har något annat att tänka på. Har ju varit hemma sen mars och börjat tröttna rejält nu. 
  • missable
    lullebo skrev 2011-10-29 13:06:06 följande:
    Är det ngn här som har köpt refiller på Gekås till blöjhinken man får från Babyproffsen och vet att de passar??
    De hade bara de som passade sin egen blöjhink när jag var där... men det var rätt så urplockat!!
Svar på tråden Januaribebis 2012