• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler

paet: på vc i leksand kan man ju kolla blodtrycket själv, kanske de  har apparat i falun också?

elias är världens sötaste!!!
  • roxylady
    zatori skrev 2011-12-19 15:53:47 följande:
    Ja, det är inte roligt med hjärtklappning. Tycker min började efter att jag började äta Levaxin (pga något låg ämnesomsättning, som upptäcktes av en slump vid en provtagning) och det är också en av de vanligaste bieffekterna av medicinen. Sen tror jag även att det beror på att man är höggravid och magen är stor och blodmängden i kroppen större i mitt fall. Jag hade runt 80-90 i vilopuls när jag var hos bm för ett par veckor sedan. Tror också att det kan ha att göra med stress. Jag har känt mig stressad både av inre och yttre stress. Tex allting kring jul och julklappar osv och inför förlossningen och alla förberedelser innan bebis kommer. Så det är många faktorer som spelar in.

Tror inte att det är farligt, men kanske olustigt för dig om det känns obehagligt/obekvämt. Testa att ta pulsen i vila och se vad den hamnar på. När ska du till bm nästa gång? Du kanske kan ringa och få komma tidigare om du inte har tid än på ett tag så du åtminstone kan få ta ett blodtryck och prata med henne om saken? Oroa dig inte för mkt nu bara! :)
    Nej men verkligen inte. Får sätta mig ned varje morgon när jag ska sminka mig innan jobbet ha ha! Man känner sig som en gammal kärring ibland

Okej vad skönt att de upptäckte det i alla fall. Vad är Levaxin? Jo det beror nog på både och då. Är faktiskt jättedålig på det här med att mäta pulsen.. har aldrig riktigt lärt mig det. Jag håller med dig.. är också superstressad hela tiden trots att man egentligen kanske inte behöver det. Men det beror nog mkt på att jag fortfarande arbetar. Men nu är det bara 6 dagar kvar efter idag med sista dag nyårsafton. Känns lite skönt men hade gärna gått hem nu med en gång känner jag faktiskt. Ja visst blir det många faktorer..

Jag hoppas också på det. Har släppt några korta stunder under dagen men sedan kommit tillbaka igen. Mkt är nog att man pressas en aning av att ta mot kunder dagligen bara. Ska till BM nästa Onsdag så blir det värre får jag ringa innan. Ja men precis :) Hihi ska försöka att inte göra det. Tack för dina svar
  • roxylady
    fabler skrev 2011-12-19 16:07:53 följande:
    paet: på vc i leksand kan man ju kolla blodtrycket själv, kanske de  har apparat i falun också?
    Okej vet inte om man kan det här faktiskt. Inte själv alltså! :)
  • Tärning6

Va på spec mvc nu och bltr och urin va bra ingen fara på tacket men har ju känt som ett tryck ner vid öppningen och så ja svårt att förklara men så kollade läkaren livmodertappen och det visade sig att den var lite öppen så fick då även göra ett ctg som visade bra och några få samandragningar fick åka hem så¨nu e de lite vila som gäller..

• fabler
    elinson skrev 2011-12-19 16:35:10 följande:
    ja jag bor i Bodö. Trivs som fisken i vattnet och har cravings på brunost ;)
    jag skulle göra vad som helst för att få hallonsylt från norge, de och vanlig ost på smörgås är så sjukt gott. Men hallonsylten i sverige smakar inte i närheten av deras hallonsylt.
  • missable

är det någon mer som blivit extremt sugen på vatten??? Nästan hela graviditeten har jag tvingat i mig 1,5l vatten om dagen, men nu vill jag inte ha något annat... Är så grymt gott...

Grymme trött idag, makrn ska bara spela klart på PS3an sen ska han få laga maten idag, orkar verkligen inte!!

• fabler
    missable skrev 2011-12-19 18:50:45 följande:
    är det någon mer som blivit extremt sugen på vatten??? Nästan hela graviditeten har jag tvingat i mig 1,5l vatten om dagen, men nu vill jag inte ha något annat... Är så grymt gott...

Grymme trött idag, makrn ska bara spela klart på PS3an sen ska han få laga maten idag, orkar verkligen inte!!
    jag hade min period i början och då gärna vatten med isbitar så de blev riktigt riktigt iskallt.

Nu har vi julskinkan i ugnen jag skulle på julbord igår men eftersom sonen är sjuk så blir jag hemma med sonen istället för att min mamma kommer och passar han. Vill ju inte riskera att min mamma ska bli sjuk tills de är dags för oss att åka till förlossningen. Så då fick de bli julskinka nu så jag i alla fall får en skinkmacka imorgon !