zatori skrev 2011-12-19 15:53:47 följande:
Ja, det är inte roligt med hjärtklappning. Tycker min började efter att jag började äta Levaxin (pga något låg ämnesomsättning, som upptäcktes av en slump vid en provtagning) och det är också en av de vanligaste bieffekterna av medicinen. Sen tror jag även att det beror på att man är höggravid och magen är stor och blodmängden i kroppen större i mitt fall. Jag hade runt 80-90 i vilopuls när jag var hos bm för ett par veckor sedan. Tror också att det kan ha att göra med stress. Jag har känt mig stressad både av inre och yttre stress. Tex allting kring jul och julklappar osv och inför förlossningen och alla förberedelser innan bebis kommer. Så det är många faktorer som spelar in.
Tror inte att det är farligt, men kanske olustigt för dig om det känns obehagligt/obekvämt. Testa att ta pulsen i vila och se vad den hamnar på. När ska du till bm nästa gång? Du kanske kan ringa och få komma tidigare om du inte har tid än på ett tag så du åtminstone kan få ta ett blodtryck och prata med henne om saken? Oroa dig inte för mkt nu bara! :)
Nej men verkligen inte. Får sätta mig ned varje morgon när jag ska sminka mig innan jobbet ha ha! Man känner sig som en gammal kärring ibland
Okej vad skönt att de upptäckte det i alla fall. Vad är Levaxin? Jo det beror nog på både och då. Är faktiskt jättedålig på det här med att mäta pulsen.. har aldrig riktigt lärt mig det. Jag håller med dig.. är också superstressad hela tiden trots att man egentligen kanske inte behöver det. Men det beror nog mkt på att jag fortfarande arbetar. Men nu är det bara 6 dagar kvar efter idag med sista dag nyårsafton. Känns lite skönt men hade gärna gått hem nu med en gång känner jag faktiskt. Ja visst blir det många faktorer..
Jag hoppas också på det. Har släppt några korta stunder under dagen men sedan kommit tillbaka igen. Mkt är nog att man pressas en aning av att ta mot kunder dagligen bara. Ska till BM nästa Onsdag så blir det värre får jag ringa innan. Ja men precis :) Hihi ska försöka att inte göra det. Tack för dina svar