• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Sapato skrev 2011-12-19 14:28:34 följande:
    Tjejer, jag har mått galant väldigt länge nu.
    Men sen igår kväll har jag ONT och känns nästan som mensvärk i ryggen då och då.
    Har känt bebis några ggr idag så för han är det ingen fara.

Men borde jag ringa till förlossningen eller tips på vad jag ska göra?
    jag kan säga att då de är dags att ringa förlossningen så funderar du inte ens om du ska ringa sååå ont gör de.
    elias är världens sötaste!!!
  • Sapato

Ames: Nej, alltså föda tror jag inte jag ska göra
    Utan tänkte mer på om någon hade tips eller om jag skulle ringa förlossningen om tips.
    Men går hem frå jobbet och tar en varm dusch

• fabler
    Sapato skrev 2011-12-19 14:57:28 följande:
    Ames: Nej, alltså föda tror jag inte jag ska göra
    Utan tänkte mer på om någon hade tips eller om jag skulle ringa förlossningen om tips.
    Men går hem frå jobbet och tar en varm dusch
    aha då missförstod jag. Men då är nog dusch/bad, alvedon och vetekudde de jag kan rekommendera de e de jag kör på. Alvedon tar jag som sista utväg.

Min plutt har 39.3 i feber, nu har han fått febernedsättande, saft och har somnat på soffan. Skrot ungen
  • heythatsmybike
    roxylady skrev 2011-12-19 12:14:51 följande:
    Gud jag har som ett konstig litet tryck över bröstet.. känner mig alldeles utmattad.. brukar inte vara såhär ihållande som det är nu.. hjärtklappning har jag på det också.. trots att jag sitter still på jobbet nu.. men man är väl uppe i varv? Fler som har kontorsjobb som känner så? Jag har iofs kunder framför mig hela dagarna som kanske inte får en att slappna av på samma sätt.. vet inte var jag ska ta ivägen riktigt
    Även jag har kontorsjobb, gud vad uttråkad jag är på det just nu :) men det jag ville säga är att jag känner väl igen mig. Försök komma ut och ta luft på lunchen och någon rast och försökt om det går att lägga dig ner och vila, det hjälper mig i alla fall! Mvh Maria
  • fabler
    elinson skrev 2011-12-19 15:20:38 följande:
    jag har uppdaterat bloggen med diverse husmorstips och barnmorsketips, vad kan starta en förlossning... verkar tyvärr vara rätt lite som har nån dokumenterad effekt. Men kanske om man testar allt samtidigt ;)

www.ibrunostensland.blogspot.com  
    åå bor du i norge? Gillar namnet på din blogg !
  • Cia80

BM-besöket avklarat och allt såg bra ut. Bebis är fortfarande fixerad.
    Nu är jag supertrött. Tyvärr vägrar dottern titta på film, så jag får väl snällt försöka hålla mig vaken.

• kikidil

Ett hett tipps: Är du höggravid och har foglossning så låt bli att dra ditt barn i pulkan. Aj aj.

• fabler
    kikidil skrev 2011-12-19 15:41:35 följande:
    Ett hett tipps: Är du höggravid och har foglossning så låt bli att dra ditt barn i pulkan. Aj aj.
    haha bra tips men jag kan förställa mig att de inte var så skönt. För mig räckte de och stå och putta ner ungarna för pulkabacken förrförra helgen.

Idag har de varit mer liv i magen än på länge. Var nog när jag satt i tråkigt budget möte en hel förmiddag som de sista var så här mycket aktivitet. Mysigt!
  • zatori
    roxylady skrev 2011-12-19 14:52:57 följande:
    Ja den här hjärtklappningen har man ju fått stå ut med sedan man trädde in i tredje trimestern nästan.. sjukt jobbigt eller hur? Ja inte ens lillens fixering fixade att man kunde andas lättare heller.. gud vad jag klagar haha. Okej kan det vara farligt om det håller i sig? Tack så mkt det hoppas jag med :)
    Ja, det är inte roligt med hjärtklappning. Tycker min började efter att jag började äta Levaxin (pga något låg ämnesomsättning, som upptäcktes av en slump vid en provtagning) och det är också en av de vanligaste bieffekterna av medicinen. Sen tror jag även att det beror på att man är höggravid och magen är stor och blodmängden i kroppen större i mitt fall. Jag hade runt 80-90 i vilopuls när jag var hos bm för ett par veckor sedan. Tror också att det kan ha att göra med stress. Jag har känt mig stressad både av inre och yttre stress. Tex allting kring jul och julklappar osv och inför förlossningen och alla förberedelser innan bebis kommer. Så det är många faktorer som spelar in.

Tror inte att det är farligt, men kanske olustigt för dig om det känns obehagligt/obekvämt. Testa att ta pulsen i vila och se vad den hamnar på. När ska du till bm nästa gång? Du kanske kan ringa och få komma tidigare om du inte har tid än på ett tag så du åtminstone kan få ta ett blodtryck och prata med henne om saken? Oroa dig inte för mkt nu bara! :)