• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • bumbi 84
    zatori skrev 2011-12-19 11:51:27 följande:

Var hos bm idag, vecka 35+0.

Hjärtljud: 142

Sf-mått: 33

Blodtryck: 135/75

Blev lite nervös en sväng, för när bm skulle känna hur bebisen låg kunde hon inte alls förstå hur den låg. Hon kände och kände, men det gick inte. Den har legat med huvudet neråt sen vecka 28-29 ungefär, med rörligt huvud.Och ryggen har varit på min vänstra sida.  Nu misstänkte hon att den eventuellt hade vänt sig och låg i säte! Hon bad om att få göra ett ultraljud för att se dess position. Så det gjorde vi. Bebisen låg som tur var inte i säte, men hade vänt sig så den hade ryggen på min högra sida istället. Så uppenbarligen är det fortfarande ganska gott om plats att böka runt på därinne. Hoppas bara att den inte ska hålla på och vrida och vända sig särskilt mycket längre nu, utan istället sjunka ner och fixera sig! :)

skönt med huvudet ner
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Someday
    zatori skrev 2011-12-19 11:51:27 följande:

Var hos bm idag, vecka 35+0.

Hjärtljud: 142

Sf-mått: 33

Blodtryck: 135/75

Blev lite nervös en sväng, för när bm skulle känna hur bebisen låg kunde hon inte alls förstå hur den låg. Hon kände och kände, men det gick inte. Den har legat med huvudet neråt sen vecka 28-29 ungefär, med rörligt huvud.Och ryggen har varit på min vänstra sida.  Nu misstänkte hon att den eventuellt hade vänt sig och låg i säte! Hon bad om att få göra ett ultraljud för att se dess position. Så det gjorde vi. Bebisen låg som tur var inte i säte, men hade vänt sig så den hade ryggen på min högra sida istället. Så uppenbarligen är det fortfarande ganska gott om plats att böka runt på därinne. Hoppas bara att den inte ska hålla på och vrida och vända sig särskilt mycket längre nu, utan istället sjunka ner och fixera sig! :)

Skönt att det vara "falskt alarm" om felläget! Hoppas bebis fixerar sig snart då...
  • MissT
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 10:54:24 följande:
    24 dagar kvar!  tyckte det var långt nu när man väntade på julafton men det sa bara svisch så är det bara 5 dagar kvar... hoppas dessa 24 dagar går lika fort och att man slipper gå över. bm vill inte låta mig gå över utan sätta igång senast bf men jag är inte så sugen på det. vill att liten ska välja sin egen födelsedag i den mån det går!
    Hoppas att din förlossning kommer igång av sig själv innan BF så du inte behöver bli igångsatt utan att din lille får välja sin födelsedag som du vill att den ska få göra.
  • Someday

Jo vi verkar vara flera som sover dåligt!
    Jag har ägnat mig åt lite måleri och snickeri hemma och har faktiskt sovit bättre.
    Orkar kanske inte annat  =)

• MissT

Zatori skönt att allt såg bra ut och att bebisen ligger med huvudet ner.

Min BM har också haft svårt att känna hur bebisen ligger. "Jag tror det här är huvudet, det kan inte vara något annat" sa hon sist när hon kände om huvudet låg ner. Kroppen verkar hon inte kunna känna ordentligt. Ska iväg på onsdag igen så då hoppas jag hon kan känna efter bättre. Det känns dock som att bebisen fortfarande är ganska rörlig därinne och olika kroppsdelar verkar vara på olika platser vid olika tillfällen.

• roxylady

Gud jag har som ett konstig litet tryck över bröstet.. känner mig alldeles utmattad.. brukar inte vara såhär ihållande som det är nu.. hjärtklappning har jag på det också.. trots att jag sitter still på jobbet nu.. men man är väl uppe i varv? Fler som har kontorsjobb som känner så? Jag har iofs kunder framför mig hela dagarna som kanske inte får en att slappna av på samma sätt.. vet inte var jag ska ta ivägen riktigt

• fabler

jag sov bra... men sonen sov sämre så därför fick jag inte sova ! Han vaknade vid ett och låg och pratade med mig till två, han vägrade ta alvedon utan jag skulle ligga och klia han på ryggen och pannan istället. Nu ligger han i soffan och kollar på film och har precis fått en glass. Själv ska jag åka iväg och försöka hitta en örontermometer för nu tycker jag han är för stor för att ta tempen i rumpan och vi har lääänge tänkt köpa en men inte tagit oss råd. Men eftersom jag får så mycket mer i lön nu så blir de våran julklapp.

Jag ska även se om jag hittar nått till min mamma som en sista julklapp och passa på att njuta av att skrota i affärerna utan att ha nått barn med sig.

Tur min sambo är hemma idag! Han har ju egentligen jobb helg i helgen men eftersom de är julafton på lördag så blir han ledig ändå med betalning så de gillas.

elias är världens sötaste!!!
  • bumbi 84
    MissT skrev 2011-12-19 12:01:50 följande:
    Hoppas att din förlossning kommer igång av sig själv innan BF så du inte behöver bli igångsatt utan att din lille får välja sin födelsedag som du vill att den ska få göra.

Tack
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • C R

Besök hos bm idag. V 38 Sf-mått 36. Huvudet ner, lite ruckbart. Hjärtljuden pendlade mellan 140-150. Allt verkar bra. Bm tyckte det var dags att packa väskan nu så jag får väl ta o göra det ngn dag.

• 87ida

En fråga till er som redan har barn.. någon av er som hade stort SF-mått men ut kom ändå en normalviktig bebis? Mitt mått låg nu på 38 i v.37+0..