• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Empa86
    elinson skrev 2011-12-19 09:23:55 följande:
    Är i vecka 33+6 nu ochg så less på detta. Önskar mig en bebis till jul samtidigt som jag vet att han inte är färdig ännu. Är lite avis på er som passerat vecka 37 då bebis faktiskt är färdigutvecklad och kan klara sig fint utanför magen.

Med BF 30 januari så ska jag den 9 januari (jag jag går i mammaledighet) börja springa i trappor / ha massa sex / äta stark mat / få massage på trapetzius o över höftkamrarna / köra knäböj / dricka hallonbladste / ja göra allt för att sätta fart på detta.
    Haha, jag har samma plan som du;) Har bf 31 januari men tänkte försöka få ut den så fort det blivit 2012;) Har ju fått vara in två gånger på fl för att stoppa sammandragningarna så jag hoppas det inte ska vara allt för svårt:D Läääängtar!
  • zatori

Ja, jag hoppas verkligen att den lille rackarn tänkt fixera sig inom en snar framtid! :)

Min systers bebis låg i säte och jag har läst att det typ är ca 2-3 % bara som ligger så, alltså vore det lite konstigt om min bebis också skulle göra det egentligen.

paet: Det är inte ovanligt att pulsen ökar under den senare delen av graviditeten. Man kan ha runt 80-85 och det är helt normalt. Hjärtat tvingas ju jobba mer eftersom blodmängden i din kropp ökat. Det kan kännas lite tyngre att andas då också, men om trycket över bröstet fortsätter hålla i sig tycker jag att du borde ringa och prata med din bm eller med förlossningen. Hoppas du mår bättre snart!

• LillaEko
    elinson skrev 2011-12-19 09:23:55 följande:
    Med BF 30 januari så ska jag den 9 januari (jag jag går i mammaledighet) börja springa i trappor / ha massa sex / äta stark mat / få massage på trapetzius o över höftkamrarna / köra knäböj / dricka hallonbladste / ja göra allt för att sätta fart på detta.
    Jag har ju som mål att ändå klara nyår, men har bf redan 6/1. Men så fort klockan slagit tolv och nya året börjar så har jag med sagt att jag ska sätta igång med allt det där.
    Men har planer på att börja med hallonbladsteet nu ikväll, just för blödningssyftet.

Mannen är dessutom förvarnad, så han också kan ladda batterierna i de fall där hans hjälp behövs ;) 
  • LillaEko

Även jag har varit hos bm idag.
    Pratade endel om vad vi hade för tankar kring förlossningen.

Mitt blodtryck var högre igen 140/85 =S Så ska tillbaka på tors igen, men som tur är var urinprovet utan anmärkning. Ska även då ta prover efter gallsafterna, då jag ju förra veckan började få klåda i händer och fötter.

Bebis hjärta tickade på fint runt 145-150, sf-måttet glömde jag fråga om.
    Men nu är liten även fixerad, skönt eftersom det sist var ruckbart. 
    Är ju nu redan i v 38(37+3), så som sagt, låt bara 2012 komma. Sen ska bebis minsann ut! 

• Sapato

Tjejer, jag har mått galant väldigt länge nu.
    Men sen igår kväll har jag ONT och känns nästan som mensvärk i ryggen då och då.
    Har känt bebis några ggr idag så för han är det ingen fara.

Men borde jag ringa till förlossningen eller tips på vad jag ska göra?

• Moniqe1979
    roxylady skrev 2011-12-19 12:14:51 följande:
    Gud jag har som ett konstig litet tryck över bröstet.. känner mig alldeles utmattad.. brukar inte vara såhär ihållande som det är nu.. hjärtklappning har jag på det också.. trots att jag sitter still på jobbet nu.. men man är väl uppe i varv? Fler som har kontorsjobb som känner så? Jag har iofs kunder framför mig hela dagarna som kanske inte får en att slappna av på samma sätt.. vet inte var jag ska ta ivägen riktigt
    blir det bättre när du står upp/sträcker upp dig ordentligt? isåfall säkert livmodern som trycker på huvudkroppsådern (samma anledning som gör att ryggläge kan vara obekvämt)  hade jätte problem med det när jag väntade sonen och på slutet var jag flera ggr tvungen att ställa mig lixom på alla 4:a så magen fick HÄNGA ner mot golvet en stund för att få i mig syre ordentligt eftersom det kändes som jag skulle svimma annars.
  • Moniqe1979
    Sapato skrev 2011-12-19 14:28:34 följande:
    Tjejer, jag har mått galant väldigt länge nu.
    Men sen igår kväll har jag ONT och känns nästan som mensvärk i ryggen då och då.
    Har känt bebis några ggr idag så för han är det ingen fara.

Men borde jag ringa till förlossningen eller tips på vad jag ska göra?
    Vart/hur har du ONT? Mensvärks liknande känslor är ju vanligt på slutet speciellt i samband med förvärkar, pröva med värme/vete värmare/varmt bad/dusch är det "bara" övning bör det släppa av lite då.
  • Sapato

Har ihållande smärta i hela magen typ och har haft mer eller mindre hela dagen.

Jag har ju en 5åring men minns inte att jag kände så här. Får gå hem från jobbet och duscha

• Haanky

Ush idag mår ja inge bra.. varit hos en familj igår på kalas och de har ev salmonella.. de har varit på resa i thailand och nu alla som va där är lösa i magen också... väntar på att jag ska bli.. min dotter har klagat på magont och lite lös i magen... :( familjen har lämnat prover men får inte svar fören om 2 veckor... annars tror dom det är magsjuka :(

• roxylady
    zatori skrev 2011-12-19 13:26:03 följande:

Ja, jag hoppas verkligen att den lille rackarn tänkt fixera sig inom en snar framtid! :)

Min systers bebis låg i säte och jag har läst att det typ är ca 2-3 % bara som ligger så, alltså vore det lite konstigt om min bebis också skulle göra det egentligen.

paet: Det är inte ovanligt att pulsen ökar under den senare delen av graviditeten. Man kan ha runt 80-85 och det är helt normalt. Hjärtat tvingas ju jobba mer eftersom blodmängden i din kropp ökat. Det kan kännas lite tyngre att andas då också, men om trycket över bröstet fortsätter hålla i sig tycker jag att du borde ringa och prata med din bm eller med förlossningen. Hoppas du mår bättre snart!

Ja den här hjärtklappningen har man ju fått stå ut med sedan man trädde in i tredje trimestern nästan.. sjukt jobbigt eller hur? Ja inte ens lillens fixering fixade att man kunde andas lättare heller.. gud vad jag klagar haha. Okej kan det vara farligt om det håller i sig? Tack så mkt det hoppas jag med :)