• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson
    Majskorn skrev 2011-12-19 09:54:38 följande:
    jag ska köra på samma...har hört att risinolja e bra för att driva ut bebisen också :)
    http://www.niomanader.se/content.asp?ID=128

Risinolja verkar inte helt bra...  hämtat från niomånader.

Ricinolja
    Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
    Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB med förödande konsekvenser för mamma och bebis som följd.

Eftersom man inte vet säkert vad konsekvenserna av ricinoljeintag hon en gravid kvinna kan bli så är ricinolja inte något jag rekommenderar till gravida.
    Gudrun Abascal, leg. barnmorska (chefsbarnmorska på BB Stockholm
  • Tärning6
    elinson skrev 2011-12-19 10:35:06 följande:
    www.niomanader.se/content.asp?ID=128

Risinolja verkar inte helt bra...  hämtat från niomånader.

Ricinolja
    Jag vill också passa på att varna för ricinoljan. Många tror på fullt allvar att den skulle kunna hjälpa till, men för de flesta blir det ingen förlossning utan bara obehag.
    Dricker man ricinolja får man liknande symtom som vid en kraftig maginfluensa, och smärtsamma sammandragningar då livmodern drar ihop sig till ingen nytta. Livmodern retas nämligen av att tarmarna kommer igång, och inte för att bebisen är på väg att födas. Ricinolja kan naturligtvis, i få undantagsfall, göra att värkarbetet startar men med en katastrofal följd. Förlossningen kan gå för fort och mamman riskerar att inte hinna med, eller in till BB med förödande konsekvenser för mamma och bebis som följd.

Eftersom man inte vet säkert vad konsekvenserna av ricinoljeintag hon en gravid kvinna kan bli så är ricinolja inte något jag rekommenderar till gravida.
    Gudrun Abascal, leg. barnmorska (chefsbarnmorska på BB Stockholm
    Bara att veta
  • Liina87

Har nu gått in i vecka 37 och oj vad tiden har gått fort och tänk att det snart är över. Har börjat längta mer och mer efter vår lilla älskling, och en hel del tankar har börjat dyka upp så som vem kommer hon vara lik, osv. 
    Har även börjat dricka hallonbladste och det var inte så pjåkit som jag hade hört att det skulle vara.

http://www.linapetite.blogspot.com/

• bumbi 84

24 dagar kvar!  tyckte det var långt nu när man väntade på julafton men det sa bara svisch så är det bara 5 dagar kvar... hoppas dessa 24 dagar går lika fort och att man slipper gå över. bm vill inte låta mig gå över utan sätta igång senast bf men jag är inte så sugen på det. vill att liten ska välja sin egen födelsedag i den mån det går!

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • PrickenoGrodan
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 10:54:24 följande:
    24 dagar kvar!  tyckte det var långt nu när man väntade på julafton men det sa bara svisch så är det bara 5 dagar kvar... hoppas dessa 24 dagar går lika fort och att man slipper gå över. bm vill inte låta mig gå över utan sätta igång senast bf men jag är inte så sugen på det. vill att liten ska välja sin egen födelsedag i den mån det går!

Varför sätta igång?

Jag kommer också ha operation vräkning efter nyår!
  • MissT

Två veckor kvar idag till jag ska till SMV för undersökning/läkarsamtal inför igångsättning. Vi ska då lägga upp en plan för hur vi ska gå tillväga och vilken dag igångsättningen ska göras. Är kroppen redo och det finns plats på förlossningen kanske det blir redan dagen efter annars får jag vänta ytterliggare någon dag.
    Inte lång tid kvar nu tills man får träffa den lille i magen
    Åhhh vad jag längtar! Inte efter förlossningen men efter att träffa Pyret.

• zatori

Var hos bm idag, vecka 35+0.

Hjärtljud: 142

Sf-mått: 33

Blodtryck: 135/75

Blev lite nervös en sväng, för när bm skulle känna hur bebisen låg kunde hon inte alls förstå hur den låg. Hon kände och kände, men det gick inte. Den har legat med huvudet neråt sen vecka 28-29 ungefär, med rörligt huvud.Och ryggen har varit på min vänstra sida.  Nu misstänkte hon att den eventuellt hade vänt sig och låg i säte! Hon bad om att få göra ett ultraljud för att se dess position. Så det gjorde vi. Bebisen låg som tur var inte i säte, men hade vänt sig så den hade ryggen på min högra sida istället. Så uppenbarligen är det fortfarande ganska gott om plats att böka runt på därinne. Hoppas bara att den inte ska hålla på och vrida och vända sig särskilt mycket längre nu, utan istället sjunka ner och fixera sig! :)

• bumbi 84
    PrickenoGrodan skrev 2011-12-19 11:16:37 följande:

Varför sätta igång?

Jag kommer också ha operation vräkning efter nyår!

Då jag har sånna besvär av foglossning och kräkningar. kan inte ens ta på mig själv och spyr flera ggr varje dag och min kropp tar stor stryk.  Har haft samma med dom andra med men inte satt igång då heller. gjorde 4 hinnsvepningar med förra då dom villa ha igång det. Då hon låg högt upp och rörligt ville dom inte ta vattnet. annars hade dom gjort det.
  • bumbi 84
    MissT skrev 2011-12-19 11:20:47 följande:
    Två veckor kvar idag till jag ska till SMV för undersökning/läkarsamtal inför igångsättning. Vi ska då lägga upp en plan för hur vi ska gå tillväga och vilken dag igångsättningen ska göras. Är kroppen redo och det finns plats på förlossningen kanske det blir redan dagen efter annars får jag vänta ytterliggare någon dag.
    Inte lång tid kvar nu tills man får träffa den lille i magen
    Åhhh vad jag längtar! Inte efter förlossningen men efter att träffa Pyret.
    hoppas det finns plats för er då!
  • MissT
    bumbi 84 skrev 2011-12-19 11:55:00 följande:
    hoppas det finns plats för er då!
    Det hoppas jag också