• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80

Här står julmust högt i kurs och mjölk till maten

• ccecy
    Cia80 skrev 2011-12-19 19:42:04 följande:
    Här står julmust högt i kurs och mjölk till maten
    som här då :D fast finns inte julmust eller mjölk hemma, så går nog vanlig saft före vatten :D
  • zatori
    roxylady skrev 2011-12-19 17:16:36 följande:
    Nej men verkligen inte. Får sätta mig ned varje morgon när jag ska sminka mig innan jobbet ha ha! Man känner sig som en gammal kärring ibland

Okej vad skönt att de upptäckte det i alla fall. Vad är Levaxin? Jo det beror nog på både och då. Är faktiskt jättedålig på det här med att mäta pulsen.. har aldrig riktigt lärt mig det. Jag håller med dig.. är också superstressad hela tiden trots att man egentligen kanske inte behöver det. Men det beror nog mkt på att jag fortfarande arbetar. Men nu är det bara 6 dagar kvar efter idag med sista dag nyårsafton. Känns lite skönt men hade gärna gått hem nu med en gång känner jag faktiskt. Ja visst blir det många faktorer..

Jag hoppas också på det. Har släppt några korta stunder under dagen men sedan kommit tillbaka igen. Mkt är nog att man pressas en aning av att ta mot kunder dagligen bara. Ska till BM nästa Onsdag så blir det värre får jag ringa innan. Ja men precis :) Hihi ska försöka att inte göra det. Tack för dina svar
    Levaxin är en medicin som man använder när man har någon form av störning i sköldkörteln, tex om man har för låg ämnesomsättning (som det visade sig att jag hade.)

Det är jättelätt att mäta pulsen själv! Lägg två fingrar på ena handens handled. På "tumsidan" alltså precis nedanför tummen, fast på handleden. Är det svårt att känna kan man även känna på halsen, men jag tycker det är enklast på handleden. Du känner liksom var det pulserar om du känner dig fram lite. Sedan räknar man antal pulsslag under en minut. Eller om man vill göra det lite lättare för sig räknar man bara under 15 sekunder och tar det sen gånger fyra. Då får du rätt siffror. Testa får du se! :)

Skönt att du bara jobbar 6 dagar till. Jag hade inte orkat en dag till kan jag säga!
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-12-19 19:43:36 följande:
    som här då :D fast finns inte julmust eller mjölk hemma, så går nog vanlig saft före vatten :D

Julmust och mjölk måste finnas hemma!!
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-12-19 19:51:08 följande:
    Julmust och mjölk måste finnas hemma!!
    Iblandd tar de slut för snabbt ;) och man hinner inte fylla på lagret :D bor helt ensam så kan int stor handla mjölk iaf :p för går mer ibland o sen mindre, så köper ja för mycke hinner de bli gammalt :p
  • Cia80
    ccecy skrev 2011-12-19 19:53:23 följande:
    Iblandd tar de slut för snabbt ;) och man hinner inte fylla på lagret :D bor helt ensam så kan int stor handla mjölk iaf :p för går mer ibland o sen mindre, så köper ja för mycke hinner de bli gammalt :p

Mmmm, här hemma går mjölk åt som smör Häromdagen köpte vi en hel drickaback med julmust, så nu är det bara att börja häva
  • ccecy
    Cia80 skrev 2011-12-19 19:56:09 följande:
    Mmmm, här hemma går mjölk åt som smör Häromdagen köpte vi en hel drickaback med julmust, så nu är det bara att börja häva
    så kan de bra ;) tur är de ju iaf inte mjölkbrist i affären :D ja ska nog inhandla en par liter julmust imorgon igen jag:D