• minneli

Januaribebis 2012

Hoppas det går bra och att du inte behöver vänta alltför länge!

Missoctober88 skrev 2011-06-18 23:16:50 följande:
    Jag ringde aldrig. Dit sitter på akuten nu
  • minneli

Går in i vecka 13 på tisdag, så jag har inte ens ångest över att det är söndag och måndag imorgon. Vill bara att det ska bli tisdag!!! Efter den börjar nästa nedräkning till 11 juli då jag ska få lyssna på hjärtat hos bm. Det är även min första semesterdag, så det blir dubbel nedräkning.

Men just nu väntar jag bara på hur det går för Missoctober88 på akuten!?!

• minneli

Nej vad hemskt! Tröstkramar!!!!!

Missoctober88 skrev 2011-06-19 15:03:41 följande:
    Fick göra Vul på akuten och bebisen dog i vecka 8. Den hade inget hjärta. Gynläkaren sa att bebisen satt fast och att jag skulle göra medicinsk abort på måndag, så jag fick en livmodersavslappnade tablett eller ja det var det som det skulle vara men istället var det abort piller som man inte får ta hemma utan ska ligga på sjukhus när man tagit. Det har varit en hemsk natt/dag och nu finns ingen bebis kvar alls :(
  • minneli

Caradan: Det är fruktansvärt jobbigt att vänta och läser man den här tråden blir det väl bara ännu mer jobbigt!

Jag har minst 6 veckor kvar till rul. Känns som en evighet, har ju som ingen bekräftelse alls på att det är nån därinne!

• minneli
    Sessan4 skrev 2011-06-20 20:14:34 följande:
    Som jag misstänkte.. Livmodern va tom, allt är ute.. jättetråkigt samtidigt som det va skönt o få besked, nu vill jag kunna släppa det och gå vidare!

LYCKA TILL nu alla ni andra, håller tummarna för er Hjärta
    Lämnar den här tråden nu! kram
    Beklagar! Skönt att du fick kolla upp det iaf så hoppas jag att det blir plus snart igen!
  • minneli

Vecka 13 idag!!! =)

Nu räknar jag ner till 11 juli då jag äntligen ska få höra bäbisens hjärtljud, den första bekräftelsen på att det är någon därinne.. eftersom vul och ul innan rul här är bara något man kan drömma om...

• minneli
    Frökenolson skrev 2011-06-21 16:15:03 följande:
    Hur har ni det med foglossning tjejer?
    Jag har i flera veckor haft ont i svanskotan, mest när jag sitter(vilket inte är så ofta som tur är) och när jag kör bil, i allfall när jag kopplar. När jag går känns det mest som träningsvärk.
    Sen har jag haft ont i ena ljumsken men har v ant mej vid att röra vänster benet på ett visst sätt.
    Nu börjar även höger ljumske/bäcken att krångla. Jag får ont när jag går, speciellt i trappor, och på jobbet går jag hela dagarna så jag hoppas det är något snabbt övergående.
    Ni som har barn sedan innan och har haft Foglossning, hur längre varade det? Hela grav eller till någon spec. vecka?
    Jag hade grymt ont i svanskotan från mitten av graviditeten och tills den slutade förra gången när jag låg ner. Hoppas verkligen inte att det blir så nu... Men då var det riktigt smärtsamt när man vaknade på natten och knappt kunde byta ställning.
  • minneli
    Frökenolson skrev 2011-06-21 17:47:53 följande:

härligt, jag går in i v.13 imorgon, har dock inga mammakläder hemma, bara sånna man kan ha över byxorna när trjöjan bli för kort, vet inte vad det heter, bellybelt eller nåt kanske??

Men jag har mycket baggy kläder och långa tröjor så det går bra än så länge..

Kom inte riktigt ihåg vad jag hade men det var ett par mjuksbyxor och två par jeans. Sen var det en massa amninsbhar och amningslinnen men det behöver jag ju inte direkt än =P

Vill köpa nå fina tröjor med band som man kan knyta över magen för det saknade jag förra graviditeten... så det vill jag ha nu. Ska bli så skönt att slippa dölja magen.

• minneli
    shadowstorm skrev 2011-06-21 21:08:33 följande:
    Vilken dålig dag det känns som detta varit :((((
    Jag är nog extra känslig också såklart men detta tog mig lite hårt :(

var på utvecklingssamtal på vårat dagis för min lilla gosse. Och får ju höra hur duktig han är och snäll och ja sånt. Men sen säger fröken jag tror ni ska ta han på BVC så nån får kolla varför han pratar så lite ord. Min son blir 2 år 26 juli han kan en del ord men använder dem verkligen inte jämt...tycker även det hänt massor senaste 2 veckorna med hans tal. Jag blev så ledsen :(( Man känner sig som världens sämsta mor.

Sen har de sagt att han ska byta avdelning nu i höst men nu blir det inte av för de tycker han ska vara kvar med de mindre barnen....hur kan hans utveckling fortsätta då om han ska gå med barn som inte ens pratar och vissa inte ens går ?? :(( jag har grinat så mycket idag och egentligen är det töntigt men det är så hemskt.

Det där lät ju jättekonstigt tycker jag, har inte ens ditt barn fyllt 2 och de rekommenderar bvc? Jag är förskollärare och innan de är 2 år är väl inte det något ovanligt att de bara kan några ord. Det är ju jätteolika hur de utvecklas. Bvc har ju en koll när de är 2,5-3 år så varför ska han dit innan? Är det en utbildad förskollärare? Dessutom kan hans tal vara helt olika på förskolan och hemma. På förskolan kanske han bara observerar och lyssnar in för att sedan börja pröva hemma?

Svar på tråden Januaribebis 2012