Januaribebis 2012
Hoppas det går bra och att du inte behöver vänta alltför länge!
Hoppas det går bra och att du inte behöver vänta alltför länge!
Går in i vecka 13 på tisdag, så jag har inte ens ångest över att det är söndag och måndag imorgon. Vill bara att det ska bli tisdag!!! Efter den börjar nästa nedräkning till 11 juli då jag ska få lyssna på hjärtat hos bm. Det är även min första semesterdag, så det blir dubbel nedräkning.
Men just nu väntar jag bara på hur det går för Missoctober88 på akuten!?!
Nej vad hemskt! Tröstkramar!!!!!
Caradan: Det är fruktansvärt jobbigt att vänta och läser man den här tråden blir det väl bara ännu mer jobbigt!
Jag har minst 6 veckor kvar till rul. Känns som en evighet, har ju som ingen bekräftelse alls på att det är nån därinne!

Vecka 13 idag!!! =)
Nu räknar jag ner till 11 juli då jag äntligen ska få höra bäbisens hjärtljud, den första bekräftelsen på att det är någon därinne.. eftersom vul och ul innan rul här är bara något man kan drömma om...
Nu ska jag fira vecka 13 med att hämta mammakläderna från förrådet! =)
härligt, jag går in i v.13 imorgon, har dock inga mammakläder hemma, bara sånna man kan ha över byxorna när trjöjan bli för kort, vet inte vad det heter, bellybelt eller nåt kanske??
Men jag har mycket baggy kläder och långa tröjor så det går bra än så länge..
Kom inte riktigt ihåg vad jag hade men det var ett par mjuksbyxor och två par jeans. Sen var det en massa amninsbhar och amningslinnen men det behöver jag ju inte direkt än =P
Vill köpa nå fina tröjor med band som man kan knyta över magen för det saknade jag förra graviditeten... så det vill jag ha nu. Ska bli så skönt att slippa dölja magen.
Det där lät ju jättekonstigt tycker jag, har inte ens ditt barn fyllt 2 och de rekommenderar bvc? Jag är förskollärare och innan de är 2 år är väl inte det något ovanligt att de bara kan några ord. Det är ju jätteolika hur de utvecklas. Bvc har ju en koll när de är 2,5-3 år så varför ska han dit innan? Är det en utbildad förskollärare? Dessutom kan hans tal vara helt olika på förskolan och hemma. På förskolan kanske han bara observerar och lyssnar in för att sedan börja pröva hemma?