• minneli

Januaribebis 2012

Nu ska jag iväg och lämna dotterna på dagis och åka och jobba. Förstår inte hur jag ska orka... är så trött!!!

• minneli

Men dottern så ville sambon kolla kön och inte jag... men sen ändrade jag mig. Allt var så overkligt och det var lättare att knyta an till bäbisen i magen tyckte jag.. Men den här gången vet jag inte hur det blir. Det är ju några veckor kvar så jag hinner nog vela fram och tillbaka om jag ska kolla eller inte.

Vad härligt att komma hem från jobbet och bara läsa roliga nyheter, skönt! Och grattis till alla vul och plus!

• minneli
    APEW skrev 2011-05-26 17:28:52 följande:
    Grattis till alla som fått plus och lyckade VUL.

Själv går jag in i v.8 imorgon.
    Jag mår skit rent ut sagt. Sen i måndags har jag gått från säng till toa. Illamående konstant, kräks 1-2 ggr om dagen. Jättetrött och yr.

Finns inget som hjälper. Gud vad jag hoppas att det inte blir långvarigt. Meningen att jag ska tillbaks till jobbet nu på lördag efter 2 veckors semester.

Vad ska jag säga till chefen? Berätta såhär tidigt?
    Om du mår så dåligt så det påverkar ditt arbete och det känns som illamåendet kommer hålla i sig tycker jag att du ska berätta så att han/hon får en förståelse för det.
    Jag berättade för min chef i v.8 men det var för att jag behöver gå upp i tid för att åka föräldrapenningen. Men det kändes konstigt eftersom jag inte har berättat för så många andra än.
  • minneli

Halva v.9 har gått för mig och jag har fått starkare molvärk på kvällarna. Igår och idag gör det mkt ondare. Någon som fått ondare molvärk?

På tisdag ska jag till bm för första gången, hoppas få lyssna på ett hjärta, går in i v.10 då så man kan ju alltid hoppas att hon iaf vill pröva...

• minneli

Ingen som har kraftigare molvärk? Googlade iof lite igår och hittade att det var naturligt att det gjorde ont för ligamenten bla bla bla bla=)

Idag fick jag frukost på sängen vilket var perfekt eftersom då slapp man ju må illa när man gick upp =)

Jag kan nog inte ha mina jeans, men jag har leggins och stora klänningar, skjortor osv och annars mjukisbyxor. Men när jag kan visa magen tar jag fram mina mammajeans! Och det jag inte köpte förra graviditeten som jag vill ha nu är ngn tröja eller tunika som man kan som knyta över magen. Riktigt fint=)  Såg en jättefin sån i hm katalogen.. men då var jag ju inte gravid och den lär väl vara slut nu.

Hoppas ni får en mysig mors dag!

• minneli
    Missoctober88 skrev 2011-05-29 14:04:13 följande:
    Igår sa en person som står mig nära att jag skulle göra abort för ett jobbs skull. Kan inte släppa det för hon vet att våran bebis är planerad och efterlängtad. Kan inte förstå hur någon kan vara så elak och känslokall :(
    Vad elakt!!!
  • minneli

Jag äter folsyra.

Inatt har jag drömt om mackor och laktritsgodis... och även då toaletter eftersom jag är kissnödig..haha =)

Ska snart kämpa mig iväg till jobbet.

• minneli
    Mysgrodan skrev 2011-05-30 15:15:05 följande:
    Alla ni som mår dåligt, bara en liten fråga från en som inte har fått det klassiska illamående än. Kräks

När ni måste kräkas (ursäkta detaljerna), kommer det liksom helt oförberett eller mår ni illa en stund innan?
    Jag mår illa en bra stund innan och måste tvinga mig till toaletten eftersom jag hatar att spy, är typ rädd för det. Men sen mår jag ju så mycket bättre när jag fått det överstökat...
  • minneli

Idag går jag in i v. 10 och så ska jag till bm, första besöket. Hade planerat in så bra att jag skulle dit efter jobbet men så hade dottern feber imorse så nu blev det vab istället. Men jag vet ändå inte om jag klarat av att jobba idag. Är så trött!!! Hon vaknade vid fyra... gäsp. Jag är ju rätt trött utan att behöva gå upp kl 4 liksom.

Svar på tråden Januaribebis 2012