• minneli

Januaribebis 2012

erajka skrev 2011-06-04 21:37:25 följande:
    7+0 idag och på tisdag ska vi på tidigt UL =)
    Åh, skulle kunna betala mkt för ett UL... men får snällt vänta minst 8 veckor till.
  • minneli
    Butikslager skrev 2011-06-05 08:10:30 följande:
    Kan du inte boka tid på en privat klinik?
    Vi bokade in oss i gällivare, fick reseersättning och allt :)
    Det är 12 mil dit, men närmare finns ingen privat.
    Det finns inget privat klinik här var jag vet, har faktiskt inte kollat upp vart närmaste är. Eller jag tror det finns en, men dit är det jättelång kö tror jag.. Men varför fick ni reseersättning, måste man inte ha en "orsak" att åka då? Typ att man fått många mf innan osv?
  • minneli
    LillaEko skrev 2011-06-05 08:17:41 följande:
    Får jag fråga en kanske intim sak?! Du är inte förstoppad då?
    Då kan man ju få grymma magsmärtor och hungern försvinner oftast då det helt enkelt är "fullt".

Jag vaknade i Fredags efter min dagliga em vila (känner mig som en pensionär) med världens magknip. Trodde jag skulle gå sönder.
    Men var "tarm-knip" så efter ett besök på toan var det helt borta!

Igår spydde jag för första gången på kvällen. Det är precis som att om jag inte går och lägger mig direkt när jag är trött så kommer illamåendet. Igår ville jag vara lite social så tog några godisar till för att ge "magen något att jobba med" och satt uppe en stund till. Men jag fick ge mig. Gick och la mig men mådde då så illa så det var bara att upp och spy.
    Någon mer som har det så, att man MÅSTE gå och lägga sig när kroppen säger det? 
    Jag var konstig i magen igår, inte helt förstoppad men ändå mysko. Sen är det väldigt svårt för mig att hålla isär min inflammatoriska tarmsjukdom och graviditeten, när det gäller att känna saker i magen.
  • minneli
    Carolaj83 skrev 2011-06-05 08:48:38 följande:

så less ppå att spy....idag visade vågen -2kg!

Har du provad sea band? Jag slutade spy då.
  • minneli
    KathleenH skrev 2011-06-06 16:03:08 följande:
    Jag lämnar tråden nu.. fick missfall i fredags och fick det konstaterat idag. Så... det är bara att börja om igen. Lycka till alla andra! Jag håller tummarna för er!!

Jag beklagar och hoppas att det blir ett plus snart igen!!!

• minneli

Rara S: Jag har inte haft mer ont i magen så det var nog bara något tillfälligt, annars antar jag att det sitter i och även blir värre?

• minneli

Idag går jag in i vecka 11! Jag är inte lika trött och har tillochmed haft svårt att somna på kvällarna...skräll! Funderar på om jag ska berätta nästa vecka då går in i v.12 istället för 13, är så jobbigt på jobbet när det ska planeras hit och dit inför hösten och jag inte kan säga ngt.. Men helst vill jag ju vänta.. men så får jag dåligt samvete.

Det var någon som frågade om lukter och jag är jättekänslig mot lukter nu. Katternas burkmat luktar ju...inte mumma direkt.. och det är inte så kul att byta blöjor på jobbet och jag jobbar på en småbarnsavd. Andra lukter jag inte tål nu är ägg och att öppna kylskåpet är äckligt!

• minneli
    Frökenolson skrev 2011-06-07 14:53:46 följande:
    Härligt då är vi ju nästan samma, har du bf 2/1 då eller?
    Ang. lukter så håller jag med dej, kylskåpet luktar apa(kanske finns en där inne??)
    Ägg luktar som någon skitit ner sej, matlagning överhuvudtaget är inget kul.
    Jag jobbar med mat och tycker det är jobbigt att stå vid spisen för jag blir illamående av alla dofter..
    Speciellt vår skaldjurssoppa på jobbet och vår pepparsås, vilket jag annars älskar.. Usch och blä..

Tur tjejerna på jobbet vet och har stor förståelse för hur jag mår..

Japp 2/1 har jag som bf!

Ja tur att de har förståelse för hur du mår, jag måste nog berätta snart på mitt jobb..

• minneli

Har lite smådåliga erfarenheter av sjukvården sen förra våren så jag vill helst inte ringa om jag verkligen behöver tyvärr. Men det måste helt enkelt varit ett ordenligt magknip. Nu är det ju några dagar sedan, hade ont lördag natt och inget mer har hänt och det är tisdag så då borde det ju vara ok.

RaraS skrev 2011-06-07 15:14:02 följande:

Så bra att du inte haft mer ont imagen! Så då behöver du ju inte oroa dig!

Men utomkveds betyder inte att det gör ondare och ondare. Kommer ihåg att det började kännas på en onsdag lite grann, sedan gjorde det rejält ont på fredagskvällen i typ 5-10 sekunder och sedan gick det över till lite småsmolande under helgen och jag hade svårt att sova. Tog alvedon och då försvann det helt. På måndag ringde jag in och frågade och då blev det operation direkt. Så antar det är lite olika!

Men som sagt, känner du inget alls längre behöver du ju verkligen inte oroa dig! Men om man har "ovanligt" ont så ska man inte vara rädd att ringa till gyn och fråga! Det är ju så lätt för dem att kolla om det står rätt till eller ej!

• minneli

Nä jag har slutat oroa mig nu=) Var ju tillochmed i fredags natt när jag tänker efter...

RaraS skrev 2011-06-07 16:16:49 följande:

Minneli och Snösport: Oroa er inte onödan! Jag vet som sagt inte hur det känns när man har tarm-problem!

Jag ville bara få bort "myten" om att utomkveds gör väldigt ont och att man blöder, för det gjorde det inte och jag trodde inte själv på läkaren när han sa det då, att han trodde det och skickade mig raka vägen till operation. Det gör ont, sägs det, när äggledaren spricker och buken fylls med blod, men då är det för sent om man inte bor nära ett sjukhus.

Tyckte sköterskorna överdrev när de sa att jag skulle komma in direkt när jag förklarade hur det kändes på telefon....tänkte att det ordnar till sig när jag får prata med en läkare. Jag ville mest ha stöd för att ta alvedon varje kväll så jag fick sova ordentligt, jag är väl inte så "piller-rädd". Jag vill få höra att det var "normalt"...det var det ju tyvärr inte...

Svar på tråden Januaribebis 2012