• minneli

Januaribebis 2012

shadowstorm skrev 2011-06-21 22:28:53 följande:
    ja min mor sa samma sak fd dagisfröken i 18 år. Jag tror han pratar minde på dagis men konstigt han är ju den snällaste och som verkligen tar hand om sig själv så jag tror han får minst tid på dagis. Ja och på 6 månader hinner det ju hända hur mycket som helst vilket jag märkt bara senaste veckorna. Jag har ju märkt hemma att han härmar ju väldigt mycket av det man säger men aldrig hört han säga mer än oooj och nej på dagis. så jag förstår det ej...känns trist det ska kännas såhär :(

Förstår att det känns jobbigt och jag tycker det är helt fel av personalen att säga så. Jag arbetar på en småbarnsavdelning med barn från 1 år till 2,5 år så jag känner att jag verkligen har koll på den ålder och hur pass olika språkutvecklingen sker. Vi har de som är 1,5 som pratar mer än de som är över 2 osv.. alla är olika.. Har dessutom nyss gått en kurs "tidig registrering av språkutveckling" och där man fokuserar mer än på själva talet, språket är samspel, språkförståelse och mkt mer än bara att kunna uttala ord. Min dotter fyllde nyss 2 år och hon pratar mycket men kan väl inte jättemånga ord, men hon gör ju sig ändå förstådd, och vad är väl det om inte kommunikation? Då har de ju en förståelse för hur man ska kommunicera och resten kommer sen.

Ja nu blev det är lite ot från tråden, men jag tycker verklligen inte att du ska må dåligt över det här och jag känner att du ska försöka skita i vad hon eller han sa även fast det kan vara svårt. Det var riktigt klumpigt sagt!

• minneli

Jag läste igår att man kunde känna bäbisen i v.13. Om man kände något strax under naveln och det inte följdes av något "kurrande" så kunde det vara det stod det =) Jag är också i v.13 och tror jag kände igår.

Roewell skrev 2011-06-21 22:34:16 följande:

Hej alla igen. Har inte varit så sjukligt aktiv här inne men har läst och följt er andra.

Måste dela med mig av vad som hände tidigare under kvällen.
    Jag satt på toaletten när jag kände buff buff, de rör sig i magen. Inte gaser utan något helt annat, två korta små popcorn smällar skulle jag vilja beskriva det som ;) Jag slängde mig på telefon och ringde bästisen för att höra om de kunde vara bebis. Hon sa ja absolut så ja antar att de var det även om de är väldigt tidigt (v.13). vad tror ni?

Tänkte även slänga in en bild på magen och kan tillägga att mina vanliga kläder INTE passar längre..

• minneli
    Roewell skrev 2011-06-21 22:52:39 följande:
    minneli skrev 2011-06-21 22:49:38 följande:
    Jag läste igår att man kunde känna bäbisen i v.13. Om man kände något strax under naveln och det inte följdes av något "kurrande" så kunde det vara det stod det =) Jag är också i v.13 och tror jag kände igår.
    Jag hade hakat upp mig på guldfiskgrejen men tyckte inte alls de kändes som en guldfisk. Hur kändes de för dig?

Mer som något litet snurrade runt strax nedanför naveln! =D

Med dotter kände jag i v.14, men då kändes det faktiskt som att det kunde varit en fisk som simmade mot magen... =P

• minneli

Igår beställde jag två mammatröjor från http://www.bonprix.se/

Tyvärr har jag fått för mig precis hur mammatröjan jag vill ha ska se ut... så jag kommer väl aldrig hitta den. De hade en sån i hm katalogen förrut typ, men nu hittar jag inga mammakläder alls på hm´s hemsida? Är jag helt lost eller säljer de bara i affärerna?

• minneli
    twistedtofit skrev 2011-06-22 19:58:35 följande:
    Jag beställde mammajeans från H&M idag på rea för 199 kr och en snygg kjol som också var halva priset på!. Gå in på dam och tex "toppar" eller "jeans" sen finns MAMA som underkategori.
    Åh, tack! Tyckte jag klickade lite överallt, men tydligen inte =D
  • minneli
    Silverklar skrev 2011-06-23 21:27:46 följande:
    Så lättad! 2.a vul och inskrivning idag och allt såg bra ut! Ett pickande hjärta och ett embryo i lagom storlek!Glad
    Varit orolig även efter första vul fastän vi såg ett pickande hjärta eftersom det var så nära tiden vi haft två MA tidigare (bara 2-3 dagar efter) och jag sedan haft minskande symtom sedan förra veckan. Men allt såg som sagt bra ut nu och nu är jag nästan två veckor förbi tiden jag hade mina MA så jag kan slappna av på ett helt annat sätt nu och känna hopp och tro att allt kommer att gå bra. Nu har jag "bara" de vanliga grejerna kvar, KUB, RUL och liknande. Jag kommer dock att remissas till SMV eftersom jag ev. kommer att få cerklage (någon slag grej man sätter på livmodertappen så att man inte ska öppna sig i förtid och föda för tidigt.).

Missoctober88: Kramar!

Grattis till alla andra som också fått positiva besked på vul!

Och kram till er som är oroliga eller fått tråkiga besked!

Håller tummarna för att oss alla!
    Ceklage, det har jag aldrig hört talas om. Varför ska du kanske få en sådan?
  • minneli

Igår var det midsommarfest och inte heller en hemlighet längre att jag är gravid. Riktigt skönt! Min bästa kompis är också gravid och var på festen så jag kunde vara nykter med någon iaf=)

Höll ut till kl 2 och jag är helt slut idag! Tog ungefär alla mina krafter så man känner sig nästan bakis!

• minneli

Är det någon mer som har ont i huvudet?

Nu är det typ tredje dagen jag har ont i huvudet. Inte jätteont, men småont mest hela tiden och ibland spänner det som till. Vill ju helst undvika att ta alvedon men det går ju inte att jobba eller göra något direkt utan en alvedon..

• minneli
    Mea skrev 2011-06-27 20:57:04 följande:

Märker att några av er har berättat på jobb nu... själv så tänkte jag försöka hålla det hemligt till semestern... Kommer då att vara i v 14-15 tror ni att det går? Flört

Sen är det 4 veckors semester sen kommer man "tjock" tillbaka...

Vad ser ni för nackdelar med att inte berätta, t.ex för chefen? Känner att jag inte vill berätta, för ingenting hålls hemligt på mitt jobb känns det som... tråkigt men sant...

Och tack för alla "välkommen hit" Glad

Jag berättade i v.11 eller 12.. och efter det kändes det mycket bättre att jobba! Till chefen sa jag det jättetidigt eftersom jag är tvungen att jobba 100% för att få upp föräldrapenningen. Men jag måste ändå smyga på jobbet eftersom jag inte vill att föräldrarna (jobbar på förskola) får reda på det innan jag varit på rul.

Jag kände att jag kunde lite på mina kollegor att de inte spred det vidare, men om du känner att du inte kan det så tycker jag inte att du ska berätta. TIll chefen tycker jag bara att man behöver berätta om det är något som kommer påverka arbetet.

• minneli

Idag går jag in i vecka 14! Det går framåt! Mindre än två veckor tills jag förhoppningsvis får höra hjärtat slå.

Svar på tråden Januaribebis 2012