• minneli

Januaribebis 2012

Amelie85 skrev 2011-05-31 09:58:23 följande:
    Jag kanske får lämna er.. Har fått blödningar... ska in på ultraljud kl 11.30.
    Hoppas det går bra! Blödningar behöver inte betyda mf! Kramar
  • minneli
    Majskorn skrev 2011-05-31 10:28:18 följande:
    pick pick pick...hjärtat slog för fullt och lillskrutt har nästan blivit stor, hela 12 mm nu kan jag andas igen och ska bita ihop i 4,5 veckor till då vill jag nog göra ett till vul innan semester och de kommande 28 veckorna
    Nä är det sant! Gu vad kul!! Kändes som du gett upp hoppet där ett tag och så var det ett litet pickande hjärta i magen =D
  • minneli

Nu har jag varit hos bm, 2 jan fick jag som bf och det var det jag räknat med sedan innan. Det var tyvärr för tidigt att lyssna på hjärtat så jag fick boka en ny tid och då med en annan bm eftersom hon var på semester då. 11 juli kommer jag längta till iaf, min första semesterdag och så ska jag få lyssna på hjärtat =)

Alla prover såg bra ut och så hade jag gått upp 1 kg. Inte så konstigt eftersom man måste äta hela tiden för att må bra =D Hon kommer förmodligen ha lite extra koll på mig då jag fick havandeskapsförgiftning förra gången, men det blir väl tätare besök senare om allt går som det ska dvs.

• minneli

Glömde skriva att de tog upp kub-test. Det var gratis om man var över 35 och om jag var intresserad så kostade det och så fick man göra det i sthlm.

• minneli
    LillaEko skrev 2011-05-31 16:27:08 följande:
    Minneli, då ligger vi ganska lika, v 10 idag eller imorgon. Har räknat med morgondagen, men enligt ett lättande vul idag kan det likaså vara v 10 idag =)
    Ett tickande hjärta även denna gången.
    Är inte avundsjuk alls! =)
  • minneli

Ni som väntar med att berätta, tänker ni berätta då ni går in i vecka 12 (11+0) eller när ni har gått hela v.12(11+0)?

Är jättesugen på turkisk peppar och nu har jag köpt hem lakrisal. Men suget efter isglassar och "fräsch" frukt har inte kommit än som jag hade med dottern.

• minneli

Igår började jag må mer illa, kände mig spyfärdig och kunde inte ens äta kvällsfika... vilket har varit ett måste de senaste veckorna. Sen vaknade jag strax efter 12 av att de gjorde jätteont i magen. Fick panik.. gick och kissade och sen höll det i sig ett tag. Lyckades somna till några gånger och värken blev mindre men var fortfarande kvar. Var säker på att det skulle komma blod, men det kom inget blod.

Hur ont kan det egentligen göra att vara gravid? Kan inte komma ihåg att jag hade såhär ont när jag var gravid förra gången. Jag är i v.10, (9+4)

Ni har pratat om hur ni vill föda, jag födde vaginalt förra gången och det gick bra förutom att moderkakan fastnade så jag förlorade 3.8 liter blod! Det är väl det jag är nervös över, att det ska hända igen.

• minneli
    Snösport skrev 2011-06-04 09:05:09 följande:
    minneli : kroppen producerar progesteron, progesteronet gör att tarmarna jobbar långsammare..vad jag vill säga är att tarmvärk kan kännas som molvärk och ibland göra riktigt ont så¨det behöver inte alls vara i livmodern fast det kan kännas så.
    Katrinplommaonjuice från Kiviks eller den tjockare från friggs (Kiviks är godare)  själv har jag Moxalole läkemedel då mina tarmar är känliga och behöver lite hjälp. 
    Nu blev jag ju gravid spontant men jag har ju gjort flera IVfer och då märker man skillnade för man tar ju progesteronvaggiatorer för att hjälpa kroppen att förstå den är med barn innan ägget fäst.
    Tack för ditt svar! Jag har en inflammatorisk tarmsjukdom och har skurit ner på medicinerna rejält nu så det är väldigt svårt att veta och känna vart egentligen i magen man har ont. Så mina tarmar är också känsliga.

Jag har inte köpt något än, jag ska få lyssna på hjärtat 11 juli och efter det kommer jag nog köpa något litet iaf.
  • minneli

Idag har jag inte kunnat gjort ett skit. Är så fruktansvärt trött. Sen har jag ont i magen också. Brösten är ömma men den konstanta hungern har gått över till att jag inte är hungrig alls. Men jag blir så nojjig över hur pass ont man kan ha i magen utan att det är ngt fel... nojja, nojja, nojja!

Svar på tråden Januaribebis 2012