• minneli

Januaribebis 2012

Jag ska inte heller göra vul, jag får snällt vänta till 11 juli då jag iaf ska få lyssna på hjärtat hos bm.

Har inte funderat på gravidförsäkring. Förra gången hade jag länsförsäkringar. Då gick gravidförsäkringen automatiskt över till en barnförsäkring som var gratis ett tag.

Spännande att få se två hjärtan ticka! Jag drömde att jag fick göra ett ul inatt.. då såg man en bäbis med konstig näsa =D

• minneli

Idag har jag svettats som en galning... brukar ju inte göra det men i den här värmen plus att man är gravid var det tydligen omöjligt att undvika. Det är så kvavt så man vet ju inte vart man ska ta vägen.

Berättade för två på jobbet idag, för det är schemaläggning hit och dit inför hösten så jag måste väl klämma ur mig det. Rätt skönt att säga det så jag funderar på att berätta för resten på måndag typ. Då är det en dag innan jag går in i v.12.

Sambons lillasyster fick reda på det idag och imorgon ska jag berätta för min lillasyster.

Det där med att ta graviditetstest för att försäkra sig om att man är gravid och så är det svagare. Var det inte så att det blev svagare med tiden? Att det är starkast alldeles i början av graviditeten?

• minneli

Herredug vad ni har skrivit idag =)

Jag väntar mitt andra barn, första är född i april -09.

Idag berättade jag för min syster. Funderar på om jag måste berätta för jobbet nästa vecka. Går in i vecka 12 på tisdag. Så det är en vecka för tidigt. Men det är ju som mkt planering och grejs inför hösten så jag får dåligt samvete.

Igår berättade jag för min bästa kompis som också är gravid, fast det kanske jag skrev igår =) Det var kul iaf =) Jag tryckte upp min mage mot hennes och sa att det var någon som ville hälsa. =P

• minneli

Liiv: Är det inte för du har gjort vul som det blöder då? Håller tummarna för att det är så!

Hur klarar ni värmen? Jag brukar inte ha några problem med den annars, men nu när jag är gravid blir jag ju helt matt. Vi är ute hela dagarna på jobbet också, så det känns ju när man kommer hem och då vill dottern ut.

• minneli

Det värsta av illamåendet och tröttheten är borta, kan känna att jag behöver vila en stund men den där helt galna tröttheten är borta. Är i v. 11 (10+5).

Är jättenervös inför imorgon eftersom jag måste berätta på jobbet och kanske kommer det göra så det blir lite annorlunda än vad vi först tänkt till hösten. Hoppas alla tar det rätt bara.

LoveMe: Spännande om det är två eller en i magen då! Antar att tiden går låååååångsamt.

• minneli

Ja det är ganska konstigt vad olika det är beroende på var man bor. Här får man vänta till v.18-20 för rul. Inte ens ett graviditetstest tar man ju hos bm så man blir ju nojjig över om man överhuvudtaget är gravid =D

• minneli
    roxylady skrev 2011-06-12 21:07:23 följande:
    minneli skrev 2011-06-12 21:02:35 följande:
    Ja det är ganska konstigt vad olika det är beroende på var man bor. Här får man vänta till v.18-20 för rul. Inte ens ett graviditetstest tar man ju hos bm så man blir ju nojjig över om man överhuvudtaget är gravid =D
    Håller med dig! Precis så känner jag!! Fast man borde ju vara det när man fått plus på alla stickor man än använt hihi! Tror jag testade 6-7 stavar och stickor jag! hihi! Hur många provade du?
    2 eller 3 stycken =)
  • minneli
    roxylady skrev 2011-06-13 21:06:22 följande:
    Ser att ni pratar barnvagnar. Undrar lite när det är bra att beställa? Hört att det kan ta cirkus två månader innan man får vagnen. Så vi började fundera på om det var bra att beställa den redan i Oktober i med att bebisen faktiskt kan få för sig att komma en hel månad tidigare. Kan ju vara skönt att ha en vagn då.

Förra gången så beställde vi efter vi varit på rul. Då hade vi gott om tid att betala vagnen också. Dessutom behöll butiken vagnen tills man valde att hämta ut den och det var garanti på att lämna tillbaka den om något gick fel. Tyckte jag fungerade bra och så beställde vi babyskydd samtidigt som vi också kunde betala av lite som vi ville.

Idag har jag berättat på jobbet. Det gick bra, men jag var väldigt nervös innan och sov inte så mkt inatt. Och det blev ju att det kommer se lite annorlunda ut till hösten. Men det känns som vi kom fram till en bra lösning. Förstår inte hur jag ska orka jobba 100% snart. Är helt död efter idag och då har jag ju bara jobbat 75%.

• minneli
    Carolaj83 skrev 2011-06-13 21:27:17 följande:

kommer köpa vagn direkt efter vårt ul runt vecka 18-20...

har ni några roliga semester planer???

jag och familjen åker till legoland om 2 veckor kommer vara borta 4 dagar, sen har vi 3 veckor till i aug och 5 dagar runt vår bröllopsdag i sept(tänkte unna oss barnfri weekend)

Vi funderar på ett hotellpaket med två dagar på skara sommarland, sen blir det lite husvagnssemester i norge, några turer till stugan och så ska vi väl planera in ngt annat ställe att besöka när vi ändå har åkt så långt ner som till skara sommarland. En all inclusive resa till Turkiet är inte heller helt fel... men just då vi har semester är det ju så varmt där så det blir lite jobbigt för vår dotter tror jag.. Så det kanske får bli till hösten, om jag kan flyga då dvs. Kommer inte ihåg vilken vecka det blir flygförbud i.
Svar på tråden Januaribebis 2012