Januaribebis 2012
Ringde försäkringsbolaget igen idag och fick reda på att det inte var försent att anmäla det som hände förra gången, skönt! Trodde att det hade gått för lång tid (april 2009).
Idag går jag in i v.17!
Ringde försäkringsbolaget igen idag och fick reda på att det inte var försent att anmäla det som hände förra gången, skönt! Trodde att det hade gått för lång tid (april 2009).
Idag går jag in i v.17!
jessielarsson: Hoppas ni kan prata ut om det och att det går över så att du kan njuta av din graviditet!
Mina bröst är jätteömma nu. (v.17, 16+5) Kan göra galet ont när dottern ska klänga.
Har inte börjat använta sportbh än när jag sover men det börjar bli dags, de är supertunga och känns uppsvällda typ.
Jag fick lyssna på hjärtat när jag var på andra barnmorskebesöket och det bokade jag typ in bara för att få lyssna på hjärtat, min vanliga bm var på semester men jag ville få höra det eftersom jag annars var tvungen att vänta till rul för någon sorts bekräftelse. Jag var väl i v. 15 då tror jag. Hon frågade först om jag var säker på om jag ville lyssna för det kunde vara så att man inte hittade hjärtljudet såpass tidigt. Men jag ville ändå såklart och på det första stället hon satte det på så fick jag höra det underbara ljudet. Tillochmed min sambo fick en tår i ögat =)
8 aug ska jag på rul! Så det börjar ju närma sig sakta men säkert.
Det där med facebook och graviditeten. Jag har väl tänkt att inte skriva något iaf innan rul. Men sen vet jag inte? Det sprider sig nog ändå rätt hyffsat och det är ju ingen hemlighet nu heller och djungeltelegrafen går ju rätt fort den också med eller utan facebook.
Det enda killnamn jag har kommit på som jag verkligen gillar är Björn, men det heter min kusin och min sambo tycker inte om namnet. Men just nu har jag som fastnat på det...
Imorgon går jag in i v. 18. Igår fick jag inte många sparkar men idag och speciellt ikväll har jag fått många.. så härligt!
Var en sväng in på stan idag och kunde inte hålla mig, köpte en liiiiten omlottbody med så söta små byxor till. Åh man blev ju lite lycklig bara av att köpa det =) Köpte faktiskt i strl 44... för det saknade jag när dottern föddes. Tror faktiskt hon hade den strl ett tag efter hon föddes (vägde 3200g). Och den kan ju vara kul med ngt som passar. Hade köpt alldeles för stora grejer eftersom allas råd var just det =P
jag tänker: Köper jag något som är för stort går det använda sen, köper jag för smått är det ju bortkastat =/

Jag tycker också en hel del är negativa mot att man kolla kön i magen. Känner att man måste försvara det. Istället för att man bara accepterar det val man väljer att göra. Nu har jag inte bestämt mig hur jag ska göra än den här gången men det lutar åt att ta reda på det. Lättare att knyta an till bäbisen, lättare att prata med min dotter om vad som kommer hända i januari och så himla roligt att få reda på det. Nu har ju halva tiden gått så det blir verkligen som ett delmål också! Många säger att det blir ju en sån överraskning på förlossningen och det är ju sant. Men det kommer ju ändå ut en helt ny människa, vilket kön det än må vara så är det ju en överraskning även fast man vet vilket kön det är innan.
Men jag har faktiskt funderat på att ta reda på kön och säga till alla att vi inte kollade. Har snart bara en vecka på mig att bestämma mig! =D