• minneli

Januaribebis 2012

Plussade ikväll! Enligt famijelivs uträkningsgrej har jag bf 2 eller 3 jan.. beror ju på om jag tar 28 el. 29 dagar mellan mensen, och det brukar variera. Lite chockad ändå eftersom vi låg med varandra en gång, en ynka gång liksom!

Har en dotter på 2 år.

• minneli

Har en 100% tjänst men gick ner till 75% efter mammaledigheten. Om jag ska hinna öka min föräldrapenning till max ska jag gå upp till 100% 1 juli om jag har (just nu) bf 2 januari?

Vill ju vänta så länge som möjligt med att säga det till min chef... men man måste väl säga det lite innan antar jag. Men kan man vänta till v.12 iaf?

• minneli
    bili skrev 2011-04-30 17:51:23 följande:
    Haha! Samma som oss då! På allt i stort sett. Bf 2-3 jan, beroende på hur många dagar jag räknar, har en dotter på 2 år i sommar och det tog sig efter att vi bara har haft sex en enda gång denna menscykel.
    Vi har försökt få till det under hösten, men det har inte tagit sig.
    Sen "sket vi i det" (försökte inte alls aktivt, men tänkte att när vi väl har sex så kör vi oskyddat), och denna
    menscykel så har vi bara fått till det en endaste ynka gång, och då tog det sig minsann! :D

Kul =)  Det var verkligen samma historia, sex en gång, dotter-09 och bf 2-3 jan... haha =D
  • minneli

Kramar om er som fått missfall!

Fick ett mf innan jag fick min dotter så jag vet hur tungt det är. Är även rätt nervös nu, jobbiga första veckor är vad det är!

• minneli
    MiAmore skrev 2011-05-02 17:37:42 följande:
    Har ni andra funderat på hur och när ni ska berätta för era föräldrar? Om jag får som jag vill kommer vi berätta på morsdag, och åtminstone för mina föräldrar, har jag tänkt att jag när vi åker dit, ska ta på mig min tröja jag hade när jag var gravid med sonen, där det står "bebis" på magen. Och så får vi se hur lång tid det tar innan dem ser och reagerar på det. Till makens föräldrar funderar jag lite på om vi ska fråga dem om dem har lust att vara barnvakt åt Milo runt den 9 januari, och sedan le lite finurligt. hihi
    Jag har funderat på när, lutar åt v.8, får se om jag kan hålla mig. Mamma fyller år strax efter bf så något i stil med en födelsedagspresent i förskott kanske =) Men det känns så osäkert än. Nervöst!
  • minneli

När ska man ringa mvc egentligen? Kommer inte ihåg när jag var dit första gången med första barnet och så känns det så konstigt att boka en tid när man är så nervös för mf. Inte blir det bättre av att läsa de som lämnar tråden här! Huvva. Känns på ett sätt bättre att vänta tills det inte är en hemlighet någotmera för jag lär ju lyckas träffa någon man känner där!

Idag var det strömming till lunch på jobbet... åt och kom på sen att man kanske inte kan göra det? Eller hur är det?

Jag har molvärk mest i mitten långt ner, men jag tycker magen växer, det måste väl vara för tidigt? Sen mår jag dåligt på morgonen.. Trodde jag skulle spy när jag lämnat min dotter på förskolan igår.

Idag går jag in i v.6.

Har ni kollat var det blir för kön enligt den kinesiska kalendern här på fl?=D

• minneli

{#emotions_dlg.flower}GravidBF Januari 2012Gravid{#emotions_dlg.flower}

minneli - BF 2/1 - 1:a försöket - 2:a barnet
    Niins - BF 2/1 - 15:onde försöket - 1:a barnet - Halmstad
    Kiyona - BF 8/1 - 2:a försöket - 1:a barnet - Stockholm
    MiAmore - BF 9/1 - 10:onde försöket - 2:a barnet - Helsingborg
    sarmarg- 
    BF 9/1- 5 försöket - 3:e barnet
    TriasBlanca- BF 10/1- 3:e försöket- 3:e barnet- Göteborg

Ändrade så det står i datumordning =)
  • minneli

Oj, det där blev ju tokigt och min dator verkar inte vilja göra den där listan fin, så någon annan får gärna rycka in =D

• minneli
    C R skrev 2011-05-05 16:41:40 följande:
    BF 6 januari. Så v5+6 enligt mig själv ;)
    Undrar om jag räknat fel för jag får till det att jag är 5+2 alltså i vecka 6 och jag har Bf 4 dagar innan?
Svar på tråden Januaribebis 2012