• minneli

Januaribebis 2012

Idag går jag in i vecka 12(11+0)! Nu är det bara en vecka kvar av den här nedräkningen... Sen börjar nästan nedräkning till rul. Har inte fått tid än men det blir i v.18-20... Alltså en evighet till =)

• minneli
    Butikslager skrev 2011-06-15 07:48:59 följande:
    Här sitter jag och är skitnervös. Vid 10 så drar vi iväg!
    Hoppas det går bra idag!
  • minneli
    erajka skrev 2011-06-15 12:24:03 följande:
    Idag ska jag på läkarbesök pga att jag har en kronisk inflammation i tarmen! Får se vad hon säger

Jag har också en kronisk inflammation i tarmen, förra graviditeten fick jag avstå från medicin eftersom jag då åt colazid mot Ulcerös Colit. Men efter att jag slutat amma så fick jag ett ordentligt skov och de konstaterade efter tusen prover att jag inte har ulcerös colit utan ospecifierad inflammatorisk tarmsjukdom... knepigt värre. Nu under graviditeten har jag fått sluta med ena medicinen och skurit ner på en medicim, Imurel. Men Asacol skulle gå bra att äta? Vet att min syster äter det mot hennes ulcerös.

• minneli

Precis så sa de till mig också, att ett skov är farligare för barnet!=)

erajka skrev 2011-06-15 20:14:37 följande:
    jag kontaktade mag och tarmmottagningen och de sa att det gick bra att äta asacol. Man vill gärna hålla tarmen stabil och undvika skov. Därför vill de inte riskera skov genom att sluta äta mediciner, om man inte måste (där medicinen är skadligare för barnet än ett skov)
  • minneli

Jag får en pojke enligt den kinesiska kalendern, men sen står det under att datumet kan vara en flicka också.

Testade förra gången jag var gravid och fick att det skulle bli en flicka, och det stämde. Inte för att att man kan lite på det där =P

• minneli

För mig började det också komma mer molvärk nu i v.12.. efter att det inte var så mycket v.10-11.

Sessan4: Hoppas det inte är ngn fara! Du kan alltid pröva ringa sjukvårdsupplysningen igen. Jag blödde förra graviditeten och ringde dit och fick prata med en jätteotrevlig tant som sa att jag skulle lägga mig ner på soffan och vänta på missfallet!!! Knäckt som man var så gjorde jag det, men eftersom det aldrig kom mer så ringde jag upp efter två dagar kanske och då fick jag prata med en jättetrevlig som skickade mig direkt på vul. Så tyvärr spelar det stor roll vem det är som svarar när man ringer! Det borde ju inte vara så men det verkar ju så...

• minneli

Glömde skriva att allt såg bra ut på det vul jag fick göra då och nu har jag en dotter på 2 år =)

• minneli
    Alltochinget skrev 2011-06-18 08:44:07 följande:
    Har startat en ny tråd med denna fråga men det kanske finns nån här som kan hjälpa mig? Jag är KONSTANT HUNGRIG och vet inte vad jag ska ta mig till. Direkt när jag vaknar på morgonen krampar magen efter mat. Jag brukar äta en banan i sängen innan jag går upp men jag är hungrig ändå. Äter frukost och blir hungrig efter nån timme igen. Sådär fortsätter det hela dagen. Måste äta nåt hela tiden annars blir jag jättehungrig och får ont i magen. Känns som jag inte ätit på flera timmar! Kan tillägga att jag även mår illa och tvingar i mig olika saker som jag inte ens är sugen på bara för jag måste... Någon som känner igen sig eller har tips? Såhär kan jag inte hålla på, jag kommer ju gå upp 40 kilo!
    Jag har ett paket russin i fickan på jobbet och tar några när det behövs. Blir så illamående om jag inte får något i mig och det är inte alltid läge att gå iväg och ta en frukt.
  • minneli
    Missoctober88 skrev 2011-06-18 19:36:31 följande:
    Jag är i vecka 12 fast, 11+4 fullgångna dagar.

Vad sa de på 1177?

Svar på tråden Januaribebis 2012