Januaribebis 2012
Idag går jag in i vecka 12(11+0)! Nu är det bara en vecka kvar av den här nedräkningen... Sen börjar nästan nedräkning till rul. Har inte fått tid än men det blir i v.18-20... Alltså en evighet till =)
Idag går jag in i vecka 12(11+0)! Nu är det bara en vecka kvar av den här nedräkningen... Sen börjar nästan nedräkning till rul. Har inte fått tid än men det blir i v.18-20... Alltså en evighet till =)
Jag har också en kronisk inflammation i tarmen, förra graviditeten fick jag avstå från medicin eftersom jag då åt colazid mot Ulcerös Colit. Men efter att jag slutat amma så fick jag ett ordentligt skov och de konstaterade efter tusen prover att jag inte har ulcerös colit utan ospecifierad inflammatorisk tarmsjukdom... knepigt värre. Nu under graviditeten har jag fått sluta med ena medicinen och skurit ner på en medicim, Imurel. Men Asacol skulle gå bra att äta? Vet att min syster äter det mot hennes ulcerös.
Precis så sa de till mig också, att ett skov är farligare för barnet!=)
Jag får en pojke enligt den kinesiska kalendern, men sen står det under att datumet kan vara en flicka också.
Testade förra gången jag var gravid och fick att det skulle bli en flicka, och det stämde. Inte för att att man kan lite på det där =P
Testa vad ni får för kön här då...
http://se.babycenter.com/tools/baby-gender-predictor/?intcmp=lnav_tool_genderpredict
Då får jag en pojke =D
För mig började det också komma mer molvärk nu i v.12.. efter att det inte var så mycket v.10-11.
Sessan4: Hoppas det inte är ngn fara! Du kan alltid pröva ringa sjukvårdsupplysningen igen. Jag blödde förra graviditeten och ringde dit och fick prata med en jätteotrevlig tant som sa att jag skulle lägga mig ner på soffan och vänta på missfallet!!! Knäckt som man var så gjorde jag det, men eftersom det aldrig kom mer så ringde jag upp efter två dagar kanske och då fick jag prata med en jättetrevlig som skickade mig direkt på vul. Så tyvärr spelar det stor roll vem det är som svarar när man ringer! Det borde ju inte vara så men det verkar ju så...
Glömde skriva att allt såg bra ut på det vul jag fick göra då och nu har jag en dotter på 2 år =)
Vad sa de på 1177?