Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped

Januaribebis 2012

Syoss skrev 2011-11-30 12:06:46 följande:
    Här i värmlands landsting är det också så.
    Min bror som fick barn för snart ett halvår sen, bor i Falkenberg och han tipsade om att vi skulle skriva på dom där papprena så fort som möjligt så man har det gjort. Dom gjorde det långt innan deras bebis var född. Men här tog det tvärstopp när jag frågade min bm om det :/
    Jag kan nästan garantera att det inte har något med landstinget att göra utan att reglerna för var/hur och när man får göra faderskapsintyg bestäms från respektive kommun och deras olika rutiner. Även om lagarna (i det här fallet föräldrabalken) omfattar samtliga medborgare och skall gälla i alla kommuner - är det upp till varje enskilt socialkontor (socialnämnd) att bestämma över många av detaljerna. 
  • Velociped

Haha - jag måste fråga en helknäpp sak! Jag har börjat träna knipövningar och blir allt bättre på att få till tekniken... men jag upplever att, när jag får till riktigt bra "knipningar" så börjar bebis alltid sparka!? :D Vad tror ni, kan bebisen känna mina knipningar eller är det bara väldigt många sammanträffanden? :P 

• Velociped
    curiosa skrev 2011-11-30 12:40:07 följande:
    Bor du i Ale?
    Vi bor i Lilla Edet (men jag är uppvuxen i Nol)
    Kul med någon så nära :)
    Jag bor, mer exakt, i Nol. ;) Sedan tre månader tillbaka iaf... 
  • Velociped

Jag är väldigt glad över att jag har hållit mina järnvärden utan tabletter - som lägst var jag nere och nosade runt 110, men vid senaste kontrollen var det uppe i 127. Men då har jag verkligen "överdoserat": leverpastej som enda pålägg, blodpudding ett par gånger i månaden, ägg nästan varje dag, mycket bönor, broccoli och spenat - och innan diabetesen så drack jag juice till morgonens vitamintillskott, leverpastejsmörgås och ägg. :)

• Velociped
    elinson skrev 2011-11-30 13:03:09 följande:
    Verkligen bra, du har rätt att vara stolt!!! Jag har slarvat, eller jag har typ spytt när jag känt lukten av leverpastei, all form av rött kött och ätit blodpudding alltför sällan även om jag tycker det är ok. Men jag hoppas jag ska få upp det lite... det känns på kroppen att det är lågt och jag vill ju ha lite att gå på till amningen oxå.
    Det är ju tyvärr så att man inte kan styra över måendet - jag har gått upp mycket i vikt (vägrar väga mig så vet inte hur mycket - bm vet, man jag fick blunda) ;) - enbart för att jag i början av graviditeten endast kunde äta vitt rostbröd med räkost!? Jag som inte tittat åt vitt bröd på flera år! Jag försökte få i mig frukt men mådde bara illa och plötsligt blev jag sugen på snabbmat, och åt kanske pizza/kebabrulle ett par gånger i månaden, vilket jag annars kanske stoppar i mig 2-3 ggr/år... :( Men nu äter jag iaf som jag brukar igen och räknar med att bli av med vikten fort när skrutten väl kommit ut, foglossningarna försvunnit och jag kan börja träna! *längtar*
  • Velociped
    Västeråsmamman skrev 2011-11-30 13:03:45 följande:
    Grymt frustrerad bli inte sjuka under graviditeten ett tips bara.
    Igår fick jag reda på att pga proppens tullväxt så är det ett livshotande tillstånd och då ville de förlösa mig snart som de skrev i journalen.
    Nu på morgonen kommer gynläkaren och har då bestämt att de vill försöka vänta en vecka till.
    Så en vecka till ska de spela rysk roulette med mitt tillstånd morr
    Håller tummarna för att det går bra för er båda!
  • Velociped

Herregud vad svårt det är att få nånting gjort idag. Försöker skriva en analys av tre behandlingsformer, som ska vara inlämnad innan 18 ikväll. Ska iväg på vattengymnastik vid 15 och det vore skönt att ha det klart... men det känns som om hjärnan simmar i lim. Lyckas bara klämma fram enstaka meningar innan jag åter tappar fokus.

Tror det beror på att man sover som en kratta. :( Om inte bebis håller en vaken så värker hela kroppen, hur man än ligger. Skulle vilja få sova på rygg och sträcka ut ordentligt men då får jag direkt tryck i huvudet och blir yr och illamående. Ännu värre är nästan att sambon sover dåligt när jag är orolig, vilket gör honom trött och småsur! Yey för samlevnadslycka just nu. ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012