Januaribebis 2012
Cia80 - stort grattis! :)
Cia80 - stort grattis! :)
Fair - ja, det är jättesvårt att få ned något man inte är sugen på. Har ganska liten lust för lagad mat och har levt på körsbärstomater i tre dagar, typ... :P
En snabb fråga till er: fostervattnet ser väl inte slemmigt ut, eller hur?
Jag är övertygad om att det är proppen, egentligen.... Men sen har det kommit så mycket och ganska vattnigt att jag bara behövde bekräfta mig lite. :) Tack!
leia - jag har det exakt likadant. Är nästan helt övertygad om att det är en kombination av flytningar och slemproppen då det kommer små gulbruna klumpar ibland, samtidigt är det som riktigt vatten stundvis. Men om man läcker vatten ska det väl komma kontinuerligt och inte lite pö om pö?
Leia - jag funderar också på att ringa in. På pappret luktar det inget särskilt för mig heller men ska gå runt lite med ett trosskydd nu och se.
Jag hade en del flytningar av och till förut men har inte haft något alls på flera veckor, det kom först när jag tror att slemproppen började släppa, förra veckan och blev rejält vattniga pölar fr.o.m igår morse.
Uppdatera gärna om vad fl säger senare. :)
Grattis allesamman! :D
Här sitter man på sjukhuset efter rekommendation att åka in. Jag hade svårt att avgöra om det var fostervatten, slempropp eller flytningar. Och det hade barnmorskan också!!?? Hon kunde öht inte förstå vad för gröngult slem det var, eller varför det kom. Så nu ska vi vandra runt en timme och sedan träffa en läkare. Känns lite smått olustigt. :(
Förkylningsslem var en bra beskrivning. "Tyvärr" verkade barnmorskan fått bort allt så när läkaren skulle kolla såg hon ingenting. Däremot konstaterade hon att jag börjat öppna mig, hon fick in ett finger och kunde känna bebisens huvud och konstaterade att hinnorna verkade hela. Ul visade gott om vatten så troligen läcker jag inte och troligen var det gulgröna slemproppen just eftersom jag börjat öppna mig. Vad det vattniga har varit är svårt att säga, flytningar, slempropp (eller ev. vatten) men skulle det fortsätta sippra så får jag höra av mig igen.
Nu sitter jag helt slutkörd med mensvärk och väntar på sambon som handlar lite mat för kvällen. Känner mig helt slut och nästan lite manglad från midjan och nedåt. Läkaren var rejält hårdhänt, helt annorlunda mot barnmorskan.
Leia - lycka till! :)
Jag tycker det är så konstigt bara... För googlar man på slemproppen är inte "gulgrön" någon särskilt vanlig beskrivning. Och barnmorskan var som sagt väldigt frågande till den. Men på oss här låter det ju hur normalt som helst. O.o
Grattis leia! :)
Igår 21:23 föddes vår dotter, efter 3 dygn av värkar och ingen sömn. Alla mår jättebra och jag har äntligen fått sova! Kan skriva mer sen.
Lite mer information...
Igår morse åkte vi in till Mölndals sjukhus eftersom jag haft värkar med 10 minuters mellanrum sedan fredagen, utan tillstymmelse till vattenavgång eller annat. Men med 10 minuter mellan värkarna i tre nätter så hade jag inte sovit en blund och var helt slut! Men väl inne på sjukhuset, efter dryga timmen med en bm som inte tyckte det var vidare fart på värkar mm så skulle hon känna efter och då var jag 4cm öppen. Då blev det plötsligt en himla fart på allt och alla. Jag som inte fått sova kände mig helt desperat!! Men hade inget och välja på då bm inom loppet av 4 timmar både sprängt hinnor och satt värkstimulerande dropp. Och sen "vips" var hon ute.
21:23 föddes hon, 51cm och 3780gram stor. Alla mår jättebra! :)
Mabuse - jag hade en fruktansvärd klåda sista månaden av graviditeten. Provet visade lättare påverkan på levern (lättare hepatos) men det var inget dom behövde åtgärda. Klådan försvann nästan direkt efter förlossningen. Så oroa dig inte i onödan. :)