-
Har det varit så länge? finns det nåt som hjälper? För min del tror jag det handlar om att det blivit så mycket negativa konsekvenser kring graviditeten de senaste veckorna... men jag hoppas på att det släpper snart. :/Carolaj83 skrev 2011-12-06 10:33:09 följande:Tint0-jag känner mig jätte deppig en del dagar, inge kul alls -
Det kan ju finnas alla möjliga anledningar till att föräldrar med invandrarbakgrund båda får stanna över natt på bb, i högre utsträckning än svenskfödda (om det nu rent statistiskt är så, och inte bara en tillfällighet). Ett väldigt vanligt exempel som jag stött på i mitt jobb är att kvinnan i familjen talar betydligt sämre svenska än mannen. Det kan jag se som en mycket bra anledning till att även låta honom stanna över natten, hon måste självklart kunna känna sig trygg i att bli förstådd av vårdpersonalen.
-
Sitter och funderar på om jag får hem någon sambo i stormen. Nu har han suttit still i bilkö i en timme, Älvsborgsbron är avstäng pga stormvindar och det verkar bara öka. Återstår att se hur länge vi får ha kvar strömmen också. :/
-
leia - min sambo kläckte ur sig igår att han verkat konstig för att han mått dåligt i flera dagar. Han menar att han är så stressad över allt; jobbet, hur jag mår, om jag inte är på gott humör, om jag blir irriterad på hundarna (händer lätt just nu tyvärr) osv. Så jag känner mig helt värdelös idag, som om jag förstör hans liv totalt. :( Samtidigt vet jag inte hur jag ska kunna ändra på något av det. Sover dåligt, har konstant ont, är trött och känner mig bara gnällig.
Någon som har något bra tips? :( -
Sapato - det brukar vara min taktik men han brukar bara vara tyst och säga att inget är fel (jag har självklart märkt hans mående länge men han har förnekat det när jag frågat). Sen igår kom allt på en gång, nu vill han återigen låtsas att allt är bra och inte prata om det. Dels är det ju hans ansvar att ta upp om han vill att något ska förändras men samtidigt så vet jag ju att jag är trött och gnällig nästan jämt just nu. Det blir svårt att inte ha skuldkänslor då, och samtidigt svårt att prata om det.
-
Caradan - tack! Tråkigt att ni har det likadant men otroligt skönt att höra att vi inte är ensamma. :/
-
Jag hoppas också på att få föda på Östra. :)
-
Leia - 19/1, men när som helst efter nyår är helt okej med mig! :) Kommer Skrutten 3e eller 6e så blir det trippel födelsedagar då jag och sambon är födda 4e resp. 5e. :)
-
Leia- helt klart roligare med lite mer utspridda födelsedagar. :)
-
Jag bor också i Ale kommun, i Nol.. :)SysterAnna skrev 2011-12-12 19:42:13 följande:Hej allesammans, en liten uppdatering från mig;
Bor också i närheten av GBG, i Ale. Hoppas på att få åka till Östra och föda, delvis på grund av att det är närmast men sen är det lite roligt att jag är född där också. Har även jobbat på spec.BB på Östra så jag känner till stället, känns tryggt