Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped

Januaribebis 2012

partouze skrev 2011-12-02 14:30:04 följande:
    Fattar inte något om FK. Jag kommer lösa distans när bebis är född. Kan man ta ut CSN och fp samtidigt då? Tänkte ta ut 3-4 dagar fp . Om ja skriver i mina papper att ja vill ha från en speciell period och antal dagar och sedan ångrar mig längre fram kan man ändra det då? De här me fp är bara en hel stor röra i mitt huvud!!
    "Tanten" jag pratade med började svamla om distansstudier också (vilket INTE är vad jag läser... :P ) men hann iaf säga att man har rätt att ta ut föräldrapenning då eftersom man är hemma med barnet.

...jag planerar att till hösten ta några föräldradagar och några dagar med csn, antingen 50/50 eller 25/75... Beroende på hur det ser ut ekonomiskt. Det bästa är att ringa såväl FK som CSN och fråga dem, tycker jag. När man inte har oturen att få prata med halvsenila tanter är de faktiskt riktigt bra. :)
  • Velociped

Anonyym - "kontoret" har inte ringt upp mig än. Får återkomma med svar här när de sagt sitt. :) Men jag börjar ställa in mig på att helt enkelt spara pengar och leva snålt i januari. (kommer väl ändå bara sitta hemma med bebis). :)

• Velociped

Jämthund - klyschan "en olycka kommer sällan ensam" tycker jag stämmer allt för ofta. :/ Tur att allt gick bra med bebis iaf.

• Velociped

Om det inte är bebisen eller toalettbehovet så väcker visst hundarna en... Ska man aldrig få sova? :(

• Velociped

Suck! Vilken morgon... När jag väl tog mig ur sängen ringer jag diabetessköterskan för att höra om jag verkligen måste komma in imorgon, då mitt högsta uppmätta värde på en vecka har varit 6.1. När jag sitter i telefon med henne börjar min stora hund gnälla frenetiskt i hallen, slutar bara om jag står precis bredvid och tittar på henne, börjar så fort jag vänder mig om. Hon fick ett stort ben igår så jag anar självklart oråd då hon annars kan hålla sig i timtal! Börjar försöka klä på mig med telefonen fastklämd under huvudet.

Får till slut ursäkta mig och lägga på, skyndar ut där det visar sig vara fullständig isgata! Jag har en 8månaders, 30kgs spattig valp i koppel... Tar ett rejält tag och skickar ut den stora tösen på gräsmattan där hon sitter om "klämmer" läääänge, tills det till slut säger "plopp" (och resten kan ni lista ut själva...) får gå runt gräsmattan med den spattiga valpen och försöka plocka upp bajset så gott det går. Hasar sedan långsamt fram till papperskorgen, och lyckligtvis gör valpen också sina behov på vägen, varpå vi kan hasa hem igen.

Stanken från bajset när magen är tom, stressen när man precis startat dagen, isgata när man har en marodör i koppel och svåra foglossningar... Allt detta innan frukost. Dagen börjar bra!

• Velociped
    Frökenolson skrev 2011-12-05 10:01:23 följande:
    Jag hoppas på uvi, och inte kristaller eller något annat som behöver spolas...
    Är inte det främst kastrerade hankatter som drabbas av det? Trodde jag iaf... 
  • Velociped
    Haanky skrev 2011-12-05 15:02:29 följande:
    Nån mer här som tänkt eller fött med hjälp av "dyktekniken"?? känner mig otroligt peppad inför min (våran) förlossning!
    JAA! :D Var jätterädd gällande förlossningen förut men har läst på och instruerat min sambo kring dyktekniken och nu, även om det såklart känns pirrigt, ser jag faktiskt nästan bara fram emot att få prova det! :D (första barnet)
  • Velociped

Var hos bm idag. Alla värdena var bra, bebis följer sin kurva och ligger med huvudet neråt men inte fixerat. Sockret, blodtrycket och up var alla bra...

...så varför känner jag mig så deppig? Förra bm-besöket var ju jättejobbigt, med besked om diabetesen. Men nu var ju allt jättebra!? Varför känns det då fel? Och varför vill jag bara gråta? Nån annan som bara känner sig regelrätt deppig? :(

• Velociped
    Fellis skrev 2011-12-06 10:04:55 följande:
    Ledsen för sent inlägg, men i fredags morse klockan 02.21 föddes våran underbara dotter Adeline! Hon var 46 cm lång och vägde 2165 g. Allt har gått bra och vi alla mår bra. Idag får vi även komma hem ifrån BB. Lyckan är stor! Lucka till alla ni andra! Kram
    Grattis! Skrattande
Svar på tråden Januaribebis 2012