Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped

Januaribebis 2012

Skåne85 - det låter som en ganska bra beskrivning av mina foglossningar, tyvärr...

• Velociped

Herregud, får man vara så här trött och seg? Sov bra inatt men skulle somna samma sekund jag slöt ögonen nu ändå. Hur ska det gå med föreläsning tom 21.00 ikväll? Ska man vara så här trött trots att järnvärdet är bra?

• Velociped

Bm-besök idag v35+4. Precis som jag trodde har skrutten fixerat sig och ligger dessutom långt ned - är det vanligt att de sjunker ned flera veckor innan förlossningen, någon som vet? I övrigt var allting jättebra. :)

Imorgon ska jag till Sahlgrenska för att delta i en studie om diabetes, de ska följa mig och skrutten i 18 månader framåt, med start imorgon... lite spännande, men ska dit fastande vilket känns lagom kul. :( Får dock åka taxi hela vägen! :)

• Velociped
    fabler skrev 2011-12-20 09:29:44 följande:
    häftigt och då delta i en studie.

Jag sitter och försöker smälta att min bästa vän när jag gick i sjuan nu är en kändis. Fick veta idag att hon har den kvinnliga huvudrollen i Lasse Åbergs nya film. Såg trailern i helgen men inte sjutton kunde jag då ens tro att de va hon, men de syns ju hur tydligt som helst nu när man vet det.
    Ja, man ska få en väldans massa hälsotips och de gör mängder med undersökningar av skrutten, så det ska bli riktigt intressant. Det känns bra att man kan göra något för de som får graviditetsdiabetes i framtiden också.

Det är lustigt det där... en fd klasskamrat till mig bantade ned sig 140kg och startade en verksamhet kring det... roligt för honom men underligt att se en smal version av min klasskamrat i tidningarna. :) 
  • Velociped
    Kissekatten skrev 2011-12-20 10:15:31 följande:
    Ja det är vanligt. Jag satt och googlade om fixering igår. Jag går in i vecka 40 i morgon och min lille har fortfarande inte fixerat sig. Om han inte gjort det sen i fredags. Men enligt bm är det ingen jättestor pojk i magen, och gott om fostervatten, så han har det väl inte så hemsk trångt.
    Både skönt, och inte skönt, att höra... ;) H*n hade gärna fått titta ut redan i början av januari och måste inte alls vänta till den 19/1 för min del. ;)

Bm sa samma till mig, att det inte verkar vara någon jättebebis trots att sf-måttet ligger stadigt på översta kurvan. :) 
  • Velociped
    Yrla skrev 2011-12-20 11:39:45 följande:
    Hej allihopa!

Efter enbart nattliga värkar (heeelt lugnt på dagarna) så gick mitt vatten idag 11.05 HOS BM!! ^^
    Dock har värkarbetet inte riktigt satt igång än, men jag tänkte bara tala om det för er:)
    Vad roligt! Då blir det ju en bebis de närmaste dagarna! Kanske rent av en julklapp... ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012