Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped

Januaribebis 2012

shadowstorm - nu låter jag som en mamma, men du har väl ätit och druckit ordentligt?

• Velociped

En helt orelaterad fråga - grannens billarm har tjutit i tre timmar. Nån som vet vad man kan göra åt det, om nåt? Han är uppenbarligen inte hemma...

• Velociped

Haha, oj vad gravidhormonerna spökar.. Sambon satte sig på ett flyg till London (genom storm och orkan) 16.30... bad honom höra av sig när han landat. På Heathrows hemsida står det att planet "förväntas landa 17.39", alltså för över en timme sedan... jag väntar förgäves på att "landat"-skylten ska dyka upp...

Så, säg till mig nu att om ett svenskt plan störtat på väg till London så skulle det vara på varenda nyhetskanal direkt, eller hur? :P 

• Velociped
    fabler skrev 2011-11-27 18:48:22 följande:
    jaaa de skulle de!!
    Skrattande

Samma sekund som jag skickade inlägget fick jag ett sms där det stod "landat"... Vad skönt det ska bli att få tillbaka lite rationellt tänkande sen. Flört
  • Velociped
    tvillingen skrev 2011-11-27 19:32:37 följande:
    tror du har missat att det är en timme fram här. alltså planet landade i tid. Men förstår dig, min sambo är ute och åker nu och dummern har lämnat telefonen hemma.
    Det är väl möjligt, men jag utgick helt enkelt ifrån att Heathrows egna engelska sida faktiskt skulle ange landningstiderna som gäller där - och inte här i Sverige... oavsett så är det löst nu. :)
  • Velociped

Elingabriella - en vän till mig fick sin dotter för två veckor sedan. Lite drygt 2600g vägde hon. Helt perfekt och inga problem! :)

• Velociped

LillaEko: Ta Alvedon så du kan slappna av i musklerna. Se till att värma nacken, vetekudde eller varmt bad/dushstråle om du kan - och börja sedan försiktigt röra så mycket du klarar så att du får igång blodflödet (inte om det tar stopp/gör allt för ont såklart).... Att försöka rotera axlar/armar hjälper för mig.

• Velociped

Nu har vi skrivit på papper så att min sambo får  bli pappa/kommer ha vårdnaden när skrutten föds. Känns skönt att ha det gjort, särskilt OM det händer mig något. :)

• Velociped
    Moniqe1979 skrev 2011-11-30 10:28:22 följande:
    Vart i landet bor du? Vi försökte få skriva papper innan sonen  föddes men fick blankt NEJ till det i nacka komun fick absolut inte göra det inann barnet var fött enligt dem. lite nyfiken på varför det är så olika på olika ställen... för menar man VILL ju ha det klart så inte barnet står skyddslöst OM det skulle hända nått, denna gång är vi gifta så blir ju automatiskt nu...
    Där jag jobbade (är tjänstledig från socialtjänsten) får man göra vilket som. Nu bor jag i Ale kommun (norr om Gbg) och fick veta idag att de till och med rekommenderar föräldrar att skriva faderskap innan födseln - OM något skulle hända. Så det verkar, konstigt nog, variera... däremot tror jag de gör fel i att vägra er att skriva på.
Svar på tråden Januaribebis 2012