Inlägg från: Velociped |Visa alla inlägg
  • Velociped

Januaribebis 2012

SFHelen - jättestort grattis till lillpojken! :)

• Velociped

Paet - har inte "känt igen mig" där på länge! :) Har antagit att det är den ökade blod- och vätskemängden i kroppen som gör det och att det kommer gå över. :)

• Velociped

Glukosbelastning om fem timmar och jag ligger vaken för att jag är så törstig!! Jag som varenda natt i mitt liv vaknat och behövt dricka känner det som om jag ska torka ihop. Löjligt problem kanske men för mig rejält plågsamt! Får inte svälja en enda klunk vatten på ytterligare sju timmar! :(

• Velociped

LillaEko - nej, jag får skölja munnen och spotta ut. :(

Men nu är det iaf snart dags. Har lyckats sova en timme. Hurra!

• Velociped

Moniqe - orättvist! I min broschyr står det bokstavligen "inte ens en klunk vatten".

Nu har jag dock hällt i mi slisket som svider i magen. Fick bara skölja munnen efteråt så halsen känns som klister. Blää...

(förlåt för allt mitt gnäll men är skitnervös för resultatet) :(

• Velociped

En trist uppdatering då det var som jag befarade. Sockret låg långt över 10 så diabetes är konstaterat. Har gråtit sedan i morse då jag vet att jag inte kan göra mer förändringar i kosten... Vill bara ge upp allt just nu. :(

• Velociped

Paet - jag har ju redan fått kostråd och äter, som jag har skrivit lite förut, exakt som jag ska, möjligen ett glas mjölk för mycket då och då. Bm säger att jag inte ska oroa mig i förtid, med blodsockermätaren ska jag framöver kolla värdena före och efter mat och kanske visar de inte på något problem då (känns ju långsökt, eller hur?)

Rekommendationerna för patienten är: ändra kostvanor (redan gjort sedan flera veckor tillbaka), motionera mer (har svåra foglossningar, gå på vattengymnastik vilket är det enda som är skonsamt nog, klarar 10minuters promenad med hundarna utöver det), sluta röka (röker inte). Mao finns det inget kvar jag kan ändra.

Vet att jag är negativ men ser bara framför mig hur jag ska bli uppläxad av en dietist för matvanor jag inte har, risker för bebisen (mitt sf-mått är redan stort), och upp till 70% risk att jag får typ2-diabetes i framtiden...

• Velociped

Stas - kommer följas av smvc framöver med flera TUL, ska få en blodsockermätare på tisdag men om inte värdena ser bra ut när jag mäter själv så blir det insulin... De har ganska bra koll på bebisen som tur är.

• Velociped
    shadowstorm skrev 2011-11-25 14:41:06 följande:
    Idag har inte varit en bra dag :((( Jag har varit ute och handlat julklappar åt min son och när jag står inne på Rusta för att betala för julpapper så svartar det helt för mig och jag svimmar....Tur jag ska till BM på måndag och höra om detta är normalt, hände inte ens 1 gång när jag vänta sonen och då var jag ändå höggravid när det var +30 grader ute!
    Usch vad obehagligt, hoppas att allt gick bra iaf? 
Svar på tråden Januaribebis 2012