• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Har haft en fantastisk men jobbig jul då jag sov alldeles för lite inatt och har ätit som en häst! Har varit mätt från morgon till kväll :/ dessutom har min foglossning blivit dubbelt så smärtsam då jag fått ont i fogen fram nu också... Det är myrsteg som gäller nu!! Har dessutom blivit förstoppad och har hemskt ont när jag ska göra nr 2, och får fruktansvärt ont i magen av lactulos/duphalac...

• ccecy

jag har börjat fundera om min slempropp har börjat släppa lite, men känns endå inte som att det skulle vara det. har börjat få mer o mer flytningar, visst det är ju normalt, men dock är det med slemklumpar i, men dom är helt vita, någon som känner igen något sånt ? men har för mig att slemproppen ska vara röd o brunfärgad, så kanske inte alls är det

• Jämthund

Åhh, jag har haft en helt fantastisk dag. Började med julbords-frukost hemma idag. Jättemysigt. Vidare till svärmor och svärfar för mat. SEn hem till farmor och farfar som promt skall bjuda på massor av mat trots protester. Gröt är det som gäller egentligen. Sen så hem till mamma och pappa för att äta resterna av deras julbord. Jag är så mätt så det går inte att beskriva. Imorgon är det upp och äta julfrukost här hos mamma och pappa och sen vidare till mormor och morfar för att äta kalkon. Förövrigt fått ruskigt mycket julklappar. Sååå nöjd och bara massor av bra saker har jag fått:) Varit sjukt svullen om mina fötter nu ikväll plus att jag fått min första bristning på magen... Ganska precis vid naveln. Ja, en vecka får bebis på sig sen startar operation utdrivning!

• Junies mamma

Är vaken och kan inte somna om, är lite orolig då ja fick åka in i fredags med ev havandeskapsförgiftning, fick efter många om å men åka hem men nu ska ja tillbaka in idag å tror tyvärr jag blir kvar nu, håller tummarna nu att allt ser va ut vill inte bli igångsatt än, hoppas på en 2012 ju hihi

• zatori
    Junies mamma skrev 2011-12-25 06:26:10 följande:
    Är vaken och kan inte somna om, är lite orolig då ja fick åka in i fredags med ev havandeskapsförgiftning, fick efter många om å men åka hem men nu ska ja tillbaka in idag å tror tyvärr jag blir kvar nu, håller tummarna nu att allt ser va ut vill inte bli igångsatt än, hoppas på en 2012 ju hihi
    Hoppas det går bra idag och att det inte rör sig om havandeskapsförgiftning!
  • fabler
    Junies mamma skrev 2011-12-25 06:26:10 följande:
    då ska jag hålla tummarna för din skull.

Jag är så glad att vi avverkat all släkt redan så idag ska vi bara va hemma och städa, tvätta, försöka få plats till alla nya saker och bara mysa. Jag ska inte äta nån julmat alls idag, kanske eventuellt att de blir en skinkmacka (mest för att skinkan ska ta slut) men annars tror jag de blir indisk middag eller om vi till och med åker och köper sushi men jag vet inte om dem har öppet idag.

Jag gick och la mig åtta igår eftersom jag inte fick sova nått natten till igår så de kändes inte så drygt när sonen ville upp strax före sju idag när man fått sova nästan 10.5timme (om man räknar bort mina tre kisspauser).
    elias är världens sötaste!!!
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-12-25 00:18:47 följande:
    jag har börjat fundera om min slempropp har börjat släppa lite, men känns endå inte som att det skulle vara det. har börjat få mer o mer flytningar, visst det är ju normalt, men dock är det med slemklumpar i, men dom är helt vita, någon som känner igen något sånt ? men har för mig att slemproppen ska vara röd o brunfärgad, så kanske inte alls är det
    Jag får också stora veta sega klumpar som jag fattat det som är delar av slemproppen. Men det betyder egentligen inte så mycket. Hade så sista veckorna när jag väntade sonen och han kom på BF ändå. Men jag hoppas på att det betyder att den här inte tittar ut efter BF i alla fall. Hela slemproppen släppte när jag gick på toa när jag kom in på förlossningen sist och jag såg aldrig hur den såg ut för tarmen tömde sig samtidigt ;)
  • Blomma7

Hej hoppas ni har en bra jul. Själv är det ända man kan göra att vila. låg inlaggd från torsdag till fredag pga havandeskapssförgiftning:( fick komma hem och fira julen i vila iaf. Ska in i morgon igen,får se hur det är då. Är inte så aktiv och skriver på forumet, men jag följer er dagligen:) ha en fortsatt trevlig jul:)

• fabler
    Blomma7 skrev 2011-12-25 08:41:29 följande:
    Hej hoppas ni har en bra jul. Själv är det ända man kan göra att vila. låg inlaggd från torsdag till fredag pga havandeskapssförgiftning:( fick komma hem och fira julen i vila iaf. Ska in i morgon igen,får se hur det är då. Är inte så aktiv och skriver på forumet, men jag följer er dagligen:) ha en fortsatt trevlig jul:)
    Ååå vad jobbigt. Hoppas de ser bättre ut imorgon. När har du bf?
    elias är världens sötaste!!!