• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Blomma7

Ja jätte jobbigt:( mår inte alls bra. men har bf den 6, så det är ju inte långt kvar, dom pratade lite om igångsättning. men än sålänge är det inte så farligt. får se vad dom säger imorgon. hoppas ju på 2012 bebis som ni;)

• Västeråsmamman

Åh lider med er stackare som fått hf. Inte kul alls. Fick det förra gången med sonen men då fick jag den allvarliga formen som gick jättefort.

Morrar lite extra för era blivande pappor som lämnat er över julen. Zxcxxcx.. Så dålig stil!

• ccecy
    minjalin skrev 2011-12-25 08:33:50 följande:
    Jag får också stora veta sega klumpar som jag fattat det som är delar av slemproppen. Men det betyder egentligen inte så mycket. Hade så sista veckorna när jag väntade sonen och han kom på BF ändå. Men jag hoppas på att det betyder att den här inte tittar ut efter BF i alla fall. Hela slemproppen släppte när jag gick på toa när jag kom in på förlossningen sist och jag såg aldrig hur den såg ut för tarmen tömde sig samtidigt ;)
    okej ! :) nej jag tänkte bara så de inte råkar vara svamp infektion eller något i den stilen istället, man vet ju aldrig :) men tror nog att de är delar av slemproppen. Har ju inte några känningar alls annars, förutom lite sammandragningar varje dag, men de e också normalt, o de får ju gärna vänta i en vecka till iaf :)
  • curiosa

Så nu ska liten bara stanna en vecka till sen är den välkommen.
    Kommande vecka ska jag bara ta det lugnt, inget stressande och inget grejande alls hade jag tänkt.

Har en hel del sammandragningar men det är ändå ganska lugnt.

God fortsättning :)

• Patzie

jag vankar som en anka och nästäppan är horribel. Hade dock en underbart skön och avslappnande julafton. Min brors familj hade kräksjuka i förra veckan. Jag vägrade utsätta mig för minsta risk för baciller och valde stanna hemma med min man och två barn. Vi lyckades ragga upp en tomte i sista minuten så det löste sig. Kunde inte blivit bättre är så trött nu.

Men är lite orolig för hur jag ska orka denna veckan som kommer. Helst vill jag vara ensam och sova, läsa böcker titta på TV men sönerna är vilda galna 3 och 5 och behöver stimulans. Funderar på att åka till Ikea och lämna in dem på leklandet på tisdag någon timme. 

• Cia80
    curiosa skrev 2011-12-25 10:54:50 följande:
    Så nu ska liten bara stanna en vecka till sen är den välkommen.
    Kommande vecka ska jag bara ta det lugnt, inget stressande och inget grejande alls hade jag tänkt.

Har en hel del sammandragningar men det är ändå ganska lugnt.

God fortsättning :)

Håller med
  • missable

Haggski: håller tummarna för dig!

Tror många kör upplägget vila en vecka sen full fart :-P jag ska göra klart allting idag och imorn ifall det visar något fel på tul, bm tyckte det var lika bra! men jag hoppas innerligt att allt ser bra ut så jag får vila en vecka, sen blir det spring i trappor, hallonbladsté och vad man nu ska ryktas göra för att få igång det hela... annars ska jag gnälla som f*n hos bm, för jag kommer verkligen inte orka full tid eller i värsta fall gå över!!

• mabuse

God Jul allihop!

Jag hade en spännande julafton igår som slutade på förlossningen! Det blev plötsligt väldigt blött i trosorna och eftersom det hade en röd/brun färg ville de att jag skulle komma in och kolla. Blev kopplad till CTG i tjugo minuter och innan bm gick ut under den sa hon att om det är fostervatten så får jag stanna över natten och bli igångsatt imorgon! Snacka om att jag blev nervös och pirrig. Hade dock på känn att det inte var fostervatten och mycket riktigt kunde hon inte se att det skulle vara fostervatten. Så det blev hemfärd igen och det finns inget som tyder på att det blir en tidig bebis...  Men pigg och glad var den lilla krabaten under CTG i alla fall, och det är ju huvudsaken!

Drömde jättehärliga drömmar inatt. Tror att det var för att det plötsligt kändes så verkligt att det verkligen kommer komma en bebis, och relativt snart. Har varit så svårt att få in, men när man ligger där på förlossningen med stora magen så är det lite lättare att förstå. Så lycklig!

• minjalin
    ccecy skrev 2011-12-25 10:28:41 följande:
    okej ! :) nej jag tänkte bara så de inte råkar vara svamp infektion eller något i den stilen istället, man vet ju aldrig :) men tror nog att de är delar av slemproppen. Har ju inte några känningar alls annars, förutom lite sammandragningar varje dag, men de e också normalt, o de får ju gärna vänta i en vecka till iaf :)
    Jag tror jag har svampinfektion igen för jag känner mig torr och lite kliig och har lite vita flytningar också men dom där slemklumparna jag får är däremot genomskinliga. Men jag har redan behandlat för svamp 2 ggr denna grav så nu vill jag inte behandla mer. Men min bm sa att har man en gång fått en svampinfektion under grav så är det nästan hopplöst att bli av med så länge man är grav och det kliar inte hysteriskt så det är lugnt. Är ju inget som är farligt att gå med. Jag har haft mycket sammandragningar sen v 15 typ men nu har jag verkligen jättemycket och mycket molande mensvärk och en del av sammandragnignarna molvärker och trycker. Men bebis ligger jättelångt ner i bäckenet så det känns som om jag har en kokosnöt mellan benen och kroppen håller verkligen på och förbereder sig för förlossning. Häftigt egentligen hur kroppen ställer in sig så när det bara är några veckor kvar :) Har 18 dagar kvar idag! Helt galet :p
  • ccecy
    minjalin skrev 2011-12-25 13:23:13 följande:
    Jag tror jag har svampinfektion igen för jag känner mig torr och lite kliig och har lite vita flytningar också men dom där slemklumparna jag får är däremot genomskinliga. Men jag har redan behandlat för svamp 2 ggr denna grav så nu vill jag inte behandla mer. Men min bm sa att har man en gång fått en svampinfektion under grav så är det nästan hopplöst att bli av med så länge man är grav och det kliar inte hysteriskt så det är lugnt. Är ju inget som är farligt att gå med. Jag har haft mycket sammandragningar sen v 15 typ men nu har jag verkligen jättemycket och mycket molande mensvärk och en del av sammandragnignarna molvärker och trycker. Men bebis ligger jättelångt ner i bäckenet så det känns som om jag har en kokosnöt mellan benen och kroppen håller verkligen på och förbereder sig för förlossning. Häftigt egentligen hur kroppen ställer in sig så när det bara är några veckor kvar :) Har 18 dagar kvar idag! Helt galet :p
    Kan ju inte vara så mysig känsla att ha en kokosnät mellan benen! :) jag tror min lilla krabat har svängt sig inatt eller igår natt, för nu ligger ryggen mot höger istället för vänter känns det som :p Okej, ja tror endå inte att det är svampinfektion men vem vet, kanske man kan ha det utan att det kliar :p mensvärk har jag inte upplevt eller känslan av det, men sammandragningar alla dagar :p vissa kan känna mer andra mindre :p oh du har så få dagar :D har 23 ännu :) möjligen mer :)  blev flyttad från 26.1 till 17.1 på Ulraljudet i v 18, men nu stämmer vikten in på 26.1 mer än 17.1 så så svårt o säga :D  Men syns svamp infektion på domhär kissproven man gör hos mvc ? mina slemklumpar är nog vitaktiga, så därför funderar ja men vid svamp infektion brukar dom vara gulgröna eller något har jag läst, kanske borde fråga nästa gång jag är hos bm försäkerthets skull :)