• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss

Här är en till som är orolig för havandeskapsförgiftning.
    Mitt blogtryck hade ju stigit på kontrollen sist, 132/84, så det var inte för högt. Lämnade inget urinprov då.
    I förrgår smällde det till och mina ben/fötter och händer svullnade upp. Igår var det ännu värre och det har inte lagt sig än. Imorse påpekade sambon att ansiktet också är svullet.
    Hade djävulskt ont i huvudet imorse men det försvann efter lite mer sömn och alvedon. Nu känns huvudet mest som bomull och resten av kroppen känns skakig och allmänt slapp.  
    Pappa har en blodtrycksmätare hemma så ska kolla blodtrycket sen. 

Har en kontroll inbokad hos bm på tisdag.
    Sambon tycker jag ska ringa fl om råd, men samtidigt så tänker jag att det kan ju vara julen och allt tjo och tjim som ligger bakom
    Fast lite oroande är det ju :/

• missable
    Syoss skrev 2011-12-25 13:47:37 följande:
    Här är en till som är orolig för havandeskapsförgiftning.
    Mitt blogtryck hade ju stigit på kontrollen sist, 132/84, så det var inte för högt. Lämnade inget urinprov då.
    I förrgår smällde det till och mina ben/fötter och händer svullnade upp. Igår var det ännu värre och det har inte lagt sig än. Imorse påpekade sambon att ansiktet också är svullet.
    Hade djävulskt ont i huvudet imorse men det försvann efter lite mer sömn och alvedon. Nu känns huvudet mest som bomull och resten av kroppen känns skakig och allmänt slapp.  
    Pappa har en blodtrycksmätare hemma så ska kolla blodtrycket sen. 

Har en kontroll inbokad hos bm på tisdag.
    Sambon tycker jag ska ringa fl om råd, men samtidigt så tänker jag att det kan ju vara julen och allt tjo och tjim som ligger bakom
    Fast lite oroande är det ju :/
    ring och hör med dom, bättre att ringa för mycket än för lite ju! Hoppas blodtrycket har minskat när du kollar sen!
  • Frökenolson

Jag har också samlat på mej massa vatten de senaste dagarna, fötterna känn som fotbollor och tårna som korvar, underarmarna känns jättetjocka och händerna är svullna.
    Igår och idag har bebis varit mycket aktiv och rör sig på ett helt annat sätt än tidigare, så medvetna rörelser, känns verkligen som han eller hon försöker tycka sig ut genom navel/magen.Fick lite kläder till bebis igår, två pjamasar från mor och far och byxor/body samt overall från svärföräldrarna.
    Svärföräldrarna hade köpt lila byxor och en lilamönstrad body och en vit overall med blommor på så jag antar att de tror det blir en tjej =) vi får väl se vad som kommer ut snart..

Vet ni om man känner bebis mer när förlossningen är nära? Det känns som sagt så annorlunda igår och idag.
    Nu hoppas man ju att man klara nyåret även om det inte spelar någon roll egentligen, längtar så efter liten!!

Tycker även det är svårt att somna, finns ju inga bekväma ställningar längre...
    Annars har julen varit väldigt mysig och lugn och idag har vi bara slappat hela dagen,
    Imorgon blir det julfirande med hos mina föräldrar med hela tjocka släkten, ska bli mysigt alla undrar med spänning om vi kommer eller om vi kommer vara på FL....

Ha en fin juldag tjejer!   

• Pusselbiten86

Nu sitter jag med ont här :(
    Och inte får jag tag på Pappan heller.
    Mobilen är igång och jag har skrivit en massa sms , men nej - inga svar ;(

Som tur är ( fast jag saknar de ändå ) Så har mina andra 3 barn åkt till deras pappa i ett antal dagar nu.
    Men jag vill att det blir en 2012 :(
    Inte nu, inte i mellandagarna, fast jag är grymt trött på detta nu och vill börja mitt liv med en underbar bebis och mina andra barn och förhoppningsvis så kan jag o bebisens pappa bli tillsammans och umgås en hel del när den har kommit och jag flyttat ner!

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • ccecy

Frökenolsen - jag vet faktist inte om dom brukar röra sig mer eller mindre .

Jag börjar dock bli orolig då jag tycker bebis inte rört sig lika mycke igår och idag som hon brukar. har dock känt henne hicka idag, men rörelserna är mindre, mycke mindre. så funderar på om man borde ringa FL, dock är det 100km så långt för att åka och kolla upp, eller om jag kanske väntar till imorgon och ringer mvc.

• Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 15:30:54 följande:
    Frökenolsen - jag vet faktist inte om dom brukar röra sig mer eller mindre .

Jag börjar dock bli orolig då jag tycker bebis inte rört sig lika mycke igår och idag som hon brukar. har dock känt henne hicka idag, men rörelserna är mindre, mycke mindre. så funderar på om man borde ringa FL, dock är det 100km så långt för att åka och kolla upp, eller om jag kanske väntar till imorgon och ringer mvc.
    i förrgår kände jag nästan inte bebisen alls, så det är nog olika dagar..
  • ccecy
    Frökenolson skrev 2011-12-25 15:34:08 följande:
    i förrgår kände jag nästan inte bebisen alls, så det är nog olika dagar..
    Okej ja hoppas hon kommer igång ikv, annars ringer jag mvc imorgon och ber o få komma o kolla upp hjärtljuden, har tid till TUL på torsdag igen. så annars måste ja vänta till dess, men hon är säkert bara utmattad efter jul :D haft fullt upp med städning osv, så kanske ja inte bara varit tillräckligt uppmärksam, fasst brukar alltid ta sjukt då hon sparkar så brukar märka det endå, fast kanske man inte alltid gör det ändå.  fast vem vet kanske din bebis rör sig mer före h*n vill ut :) du får se vad som händer dom närmaste dagarna :D
  • Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 15:40:32 följande:
    Okej ja hoppas hon kommer igång ikv, annars ringer jag mvc imorgon och ber o få komma o kolla upp hjärtljuden, har tid till TUL på torsdag igen. så annars måste ja vänta till dess, men hon är säkert bara utmattad efter jul :D haft fullt upp med städning osv, så kanske ja inte bara varit tillräckligt uppmärksam, fasst brukar alltid ta sjukt då hon sparkar så brukar märka det endå, fast kanske man inte alltid gör det ändå.  fast vem vet kanske din bebis rör sig mer före h*n vill ut :) du får se vad som händer dom närmaste dagarna :D

Ja det är väl det enda man kan göra: VÄNTA, känns som man inte gör annat, morgondagen lär väl gå fort, men resten av veckan kommer ju känns såååå långsam, kommer vara strandsatt hemma utan bil. Får bli till att pyssla, baka och greja...
  • ccecy
    Frökenolson skrev 2011-12-25 16:47:08 följande:
    Ja det är väl det enda man kan göra: VÄNTA, känns som man inte gör annat, morgondagen lär väl gå fort, men resten av veckan kommer ju känns såååå långsam, kommer vara strandsatt hemma utan bil. Får bli till att pyssla, baka och greja...
    jag tycker nästan att dagarna går för snabbt ibland :) ja kan inte förstå vart dom försvunnit dock känns dom som är framför oändligt långa! :) men man ska väl klara av det ! :) När har du bf ?:)
  • fair

Det är så mycket snack här i tråden om slemproppen att jag drömde under min vila att hela proppen gick, och stor var den!! Men blev inte nervös för jag börjar bli så less på detta nu. Sen när jag vaknade och upptäckte att jag drömt blev jag besviken.. Även om jag helst vill ha en 2012 men jag orkar snart inte mer. Dock bara en vecka till 1/1 så det är väl bara att stå ut!!