• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • missable

fair: jag drömde också om det!!! haha, sjukt :-P ja inte ens en vecka kvar bebis är välkommen på tolvslaget.. nu blir det vila men det verkar som om alla bara vill att det nya året ringas in så vi kan ploppa ut ungarna en efter en

• ccecy
    http://www.spadbarnsfonden.se/Page.asp?PageId=449 Börjar bli orolig nu när ja läser där att man ska känna minst 10 ggr på 2 timmar , jag är inte ens säker på att jag känt 10ggr på hela dagen iaf inte mycker mer än 10 är det :/ o då steg ja iofs upp sent vid halv 11 ungefär men. kanske borde ringa iaf
  • fair

C3c: ring om du känner dig orolig!! Det är säkert ingen fara, min bebis var också jättelugn en dag men allt var ok. Men man ska ju göra det som känns bäst. Så är du orolig, ring åtminstone och hör med dem.

• Syoss
    missable skrev 2011-12-25 14:29:25 följande:
    ring och hör med dom, bättre att ringa för mycket än för lite ju! Hoppas blodtrycket har minskat när du kollar sen!

Har kollat trycket 3 gånger nu under eftermiddagen. Första gången var undertrycket 98, andra gången 93 och nu sista gången 89. Så det sjunker iaf.
    Har inte ringt än, avvaktar nog till imorrn. Tror jag :/ 
  • ccecy
    fair skrev 2011-12-25 17:31:45 följande:
    C3c: ring om du känner dig orolig!! Det är säkert ingen fara, min bebis var också jättelugn en dag men allt var ok. Men man ska ju göra det som känns bäst. Så är du orolig, ring åtminstone och hör med dem.
    ska ta och göra det så småning om, är ju ensam så lika bra o packa bbväskan klart o så innan isåfall att de skulle vara något fel, har 100km till FL så tar ju en tid o köra, och ifall de skulle vara något så skulle de va skönt o ha lite saker med,
  • zatori
    Syoss skrev 2011-12-25 17:33:25 följande:
    Har kollat trycket 3 gånger nu under eftermiddagen. Första gången var undertrycket 98, andra gången 93 och nu sista gången 89. Så det sjunker iaf.
    Har inte ringt än, avvaktar nog till imorrn. Tror jag :/ 
    Vad var övertrycket då? Som sagt så räknas ju 90 i undertryck som för högt. Du kan alltid ringa in och rådfråga dom på FL. Hoppas du mår bra förövrigt!
  • zatori

Jag har också samlat på mig vätska. I händerna har jag haft det länge. (Inte kunnat ha förlovningsringen sen v 28) Har dessutom väldigt ont och är stel i händerna, men nu denna vecka har jag märkt mer i fötter/ben också då jag knappt får i fötterna i skorna ibland. Jag märker också direkt på fötterna om jag haft dom neråt viss lång tid att de blir varma och svullna, då är det högläge igen som gäller!

• Syoss
    zatori skrev 2011-12-25 17:52:22 följande:
    Vad var övertrycket då? Som sagt så räknas ju 90 i undertryck som för högt. Du kan alltid ringa in och rådfråga dom på FL. Hoppas du mår bra förövrigt!

Nu senast 142. Kommer inte ihåg exakt dom andra gångerna men runt 140. Känner mig allmänt slapp och dåsig på nått vis. 
  • Pusselbiten86
    Hur ska jag tolka detta?

De släppte lite när jag satt i badet men nu är det tillbaka det onda igen? 
    Den rör sig massor där inne!
    Lite av slemmis lossnade för 2 dagar sen, och ja tror mer kom nu på toan. 

Mår illa, och magen är stenhård :( 
    Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • zatori
    Syoss skrev 2011-12-25 17:58:01 följande:
    Nu senast 142. Kommer inte ihåg exakt dom andra gångerna men runt 140. Känner mig allmänt slapp och dåsig på nått vis. 
    Tycker du ska ringa in och rådfråga dom på FL. Det kan aldrig skada. Och OM det skulle vara början på havandeskapsförgiftning kan det ju gå fort sen och du kan bli sämre snabbt. Om de på FL inte verkar bekymrade så kan du ju också slappna av. :)