• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    ccecy skrev 2011-12-25 20:08:04 följande:
    Tänk att de kan va så olika :) kommer faktist inte ihåg när jag själv började gå eller ja vem kommer ihåg det ;D men jag måste fråga min mamma om sådant sen! :)  Det känns lite som när man var liten och längtade efter julklapparna och tomten! :D fast de är nästan en ännu jobbigare väntan! :D ja kan inte förstå att de är 23dagar för mig, eller längre man vet ju inte om man går över, jag räknar lite med det :)

gå över... oh my god I hope not!! Skulle bli förvånad om det händer, och jag tror inte heller att jag skulle bli särskillt trevlig att umgås med ;)
  • ccecy
    Frökenolson skrev 2011-12-25 20:13:54 följande:
    gå över... oh my god I hope not!! Skulle bli förvånad om det händer, och jag tror inte heller att jag skulle bli särskillt trevlig att umgås med ;)
    Men jag tror jag gör det pga att jag blev flyttad från 26.1 till 17.1 och har fått gå på en massa extra TUL pga av vikten på bebis, hon väger mindre än normalt för veckan, och misstänker därför att de kommer gå över 17.1 :P
  • fabler

Idag har vi köpt en overall till bebisen att ha nästa vinter kostade 150kr på lager 157 så de kändes som de va värt att chansa på de priset. Köpte även lite kläder som jag hoppas på att komma i sen bland annat en skit snygg jeans skjorta som blir bra att amma i. Och för er som gillar lundmyr kläder så kan jag tipsa om att kolla in lager 157 antingen ni som har nära eller annars gå in på nätet, dem hade jätte mycket lundmyr och svea kläder. Jag kommer åka dit och handla lite svea när bebisen kommit ut tänkte jag.

elias är världens sötaste!!!
  • Pusselbiten86

Sammandragningarna / Värkarna kommer med 2-5 minuters mellanrum :(

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • fair

Pusselbiten86: Då är det dags för dig att åka in! Som omföderska ska man in till förlossningen när man har ca 5min mellan värkarna! Det borde du väl veta som har flera barn sen innan? Skynda dig in nu och lycka till!

• Pusselbiten86

Men tänker hela tiden...

Neeeej det är inte dags nu. Jag har inte gått hela tiden mm.
    De var likadant med min mellersta.. Trodde inte heller på något då..

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • bumbi 84
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-25 20:50:33 följande:
    Sammandragningarna / Värkarna kommer med 2-5 minuters mellanrum :(

Har du ringt och pratat med dom?
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • ccecy
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-25 21:01:27 följande:
    Men tänker hela tiden...

Neeeej det är inte dags nu. Jag har inte gått hela tiden mm.
    De var likadant med min mellersta.. Trodde inte heller på något då..

Det är nog dags! bara o åka in! och lycka till!
  • fabler

Pusselbiten de e nog bäst du åker in så du inte blir och föda hemma i sovrummet.

Själv har jag nu känt min första riktiga förvärk, de andra har inte varit nånting i jämförelse med denna. Sen har jag en sjuk torr hosta på de hela som inte gör att de känns bättre direkt.

elias är världens sötaste!!!
  • chicopico

Jag är inställd på att gå över för de har jag gjort med dem andra två.
    Just nu passar jag på att njuta av tiden på kvällen när barnen lagt sig, äta varm mat , duscha när jag känner för det , umgås ordentligt och hitta på saker med barnen . Sover jättedåligt på nätterna nu men de lär ju inte bli bättre när bebis kommer.... Båda mina barn har haft kolik så de kommer säkert denna också ha.... Självklart längtar jag efter min bebis men jag vet ju att den kommer snart så jag passar på att njuta av sista tiden nu har Bf 14 januari.