• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Frökenolson
    chicopico skrev 2011-12-25 22:45:20 följande:
    Grattis tärning!
    Frökenolsson: hur känner du att det är nära? Värkar?

väldigt annorlunda känsla på sammandragningarna, lite mensvärk fram till, lite ont i ryggslutet, men mest är det bebis som känns annorlunda.. svårt att förklara, vet ju inte hur det brukar kännas, är mitt första barn.
    vi får se om känslan är rätt eller fel, ska lägga mej och sova nu, sov gott tjejer! 
  • Sapato

Grattis Tärning

C3c: Jag ska prata med henne för skulle vara skönt att veta ifall jag ska räkna med att gå över ännu mer då jag gick över med sonen 5dagar

• shadowstorm

Grattis igen tärningen :)

Själv gick jag över med sonen 8 dagar eller kanske till och med 9. Men min känsla säger att jag inte går över denna gång. Dock har bebban klarat 3 magsjukor, och nu en jobbig flunsa så hon kanske är envis och stannar längre....HAHA... :P JAG ÖNSKAR hon kommer snart men efter nyår! :)

Förvärkar har jag jämt och i timmar, och ett fruktansvärt tryckt neråt. Sedan upplever jag att hon är mycket lugnare än tidigare och det har lättat över bröstet så jag tror hon är längre ner

• ccecy

Sapato : annars räknar du bara med att du går över ;) så kanske du blir förvånad om de kommer då dom räknat ut att det skall :) ja räknar med att ja kan ha 5veckor kvar som max just nu ungefär, efter som dom utgår från 17.1 så kommer väl dom att sätta igång mig om det går över 2veckor, och då är de ju slutet på januari :) så ja räknar med att innan januari är slut skall nog bebis vara här :) vill inte heller fästa mig för mycke på ett speciellt datum då kommer man bli besviken sen då det datumet går förbi o de känns som inget händer :p men känner endå att jag ska fixa klart allt före januari :) man vet ju inte om det kommer tidigare! :)  Hoppas du får ett bra svar av henne sedan! :)

• chicopico

Jag gick över 11 dagar med ettan och 7 dagar med tvåan, ska bli kul och se när denna tittar ut

• Sapato

C3c: Det roliga med mig är att jag inte är som alla andra utan jag vill gå över tiden
    Därav att jag också vill ha tul för då kanske min tid att få gå över kan förlängas lite. Ja, jag är knäpp som tänker så men skulle verkligen behöva avsluta och ordna lite saker innan bebis kommer därav att jag känner som jag gör. Tyvärr har det hänt mycket tråkigheter under princip hela 2011 som jag inte riktigt hunnit ordna upp ännu.
    Men samtidigt vill jag ha bebis nu för vi längtar så här hemma

• ccecy
    Sapato skrev 2011-12-25 23:36:23 följande:
    C3c: Det roliga med mig är att jag inte är som alla andra utan jag vill gå över tiden
    Därav att jag också vill ha tul för då kanske min tid att få gå över kan förlängas lite. Ja, jag är knäpp som tänker så men skulle verkligen behöva avsluta och ordna lite saker innan bebis kommer därav att jag känner som jag gör. Tyvärr har det hänt mycket tråkigheter under princip hela 2011 som jag inte riktigt hunnit ordna upp ännu.
    Men samtidigt vill jag ha bebis nu för vi längtar så här hemma
    Ja alla kan ju inte vara lika ! :D men jag tror nog ja skulle vilja gå över tiden med någon dag :) för innan de kommer ja väl få sån panik då ja inte vet hur de ska kännas o sådär, alla säger att man märker, vilket man säkert också gör, men min mamma sa att hon knappt kände av värkarna, min syster tog de bara 5 timmar från första känningen, och de va samma dag hon hade varit på besök till bm, och hon sa kom tillbaks om en vecka :p men jag får ju gå på tul på torsdag :) säkert ta ctg igen också, så får ju kanske veta då om det närmar sig eller inte :) Men då hoppas ja du får gå över tiden då ! :D