• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Skåne85

Mina värkar var inte heller så märkbara med sonen, visst kändes dom men shopping turen på city gross fixade jag... Jag trodde de värkarna skulle kännas mer då alla sagt till mig att dom gör oooont, men 3 timmar senare var Liam till världen.

• roxylady

Grattis Tärning!!!

Åh jag fick lite problem att få av mig min förlovningsring idag så jag satte den på halsbandet.

När kunde ni använda den som vanligt igen efter förlossningen? Känner mig sååååå naken utan den! :(

• ccecy
    Skåne85 skrev 2011-12-25 23:49:18 följande:
    Mina värkar var inte heller så märkbara med sonen, visst kändes dom men shopping turen på city gross fixade jag... Jag trodde de värkarna skulle kännas mer då alla sagt till mig att dom gör oooont, men 3 timmar senare var Liam till världen.
    Ojdå! jag hoppas de tar lite längre än 3timmar för mig ! helst många fler, 100km till FL, så måste redan ringa dom då de är 8minuter mellan verkarna, skiljer dom sig mycke från sammandragningar ? :)
  • Skåne85

Jag förstod ju inte att det hela var igång då jag trodde det skulle göra super ont. Klart smärtan steg hela tiden och väl inne på bb gjorde det så ont att de inte kunde koppla ctg på mig (jag stod inte stilla)
    Till en början kan jag inte påstå att de skiljer sig fr. Sammandragningarna men dom ökar ju i smärtan sen.
    Men det är ju så olika fr. Person till person också så jag tycker det allra bästa är att lyssna på sig själv o inte göra som jag.
    Denna gången har fl doktorn sagt till Mig att jag helst ska komma in innan jag känner nån värk ( hur lätt nu det blir) hmmm

• ccecy
    Skåne85 skrev 2011-12-26 00:03:38 följande:
    Jag förstod ju inte att det hela var igång då jag trodde det skulle göra super ont. Klart smärtan steg hela tiden och väl inne på bb gjorde det så ont att de inte kunde koppla ctg på mig (jag stod inte stilla)
    Till en början kan jag inte påstå att de skiljer sig fr. Sammandragningarna men dom ökar ju i smärtan sen.
    Men det är ju så olika fr. Person till person också så jag tycker det allra bästa är att lyssna på sig själv o inte göra som jag.
    Denna gången har fl doktorn sagt till Mig att jag helst ska komma in innan jag känner nån värk ( hur lätt nu det blir) hmmm
    okej,  men de kan ju vara bra o veta att de kan kännas som sammandragningarna till en början också bara, med tanke på att jag skall försöka ringa då de är 8 minuter mellan värkarna :p  känner enbart av sammandragningar genom o känna på magen o då kan ja känna att den är hård men inte så att de skulle kännas annars :p Självklart ska man lyssna på sig själv! :) man känner nog sin egen kropp bäst ! :) Hoppas du hinner komma in i tid då! :) så du inte väntar för länge :)
  • LillaEko

Fair: vi stod mellan Mira och Stella, men med tanke på att namnet Stella betyder stjärna tyckte vi det passade bäst dels för hennes "ansikte" och dels för att hon kom dagen innan julafton, och där följer ju bland annat de tre vise männen en stjärna osv.

• fair

Nu är jag lite fundersam. Har inte svällt nåt under hela graviditeten men igår svällde båda anklarna och nu när jag vaknade så är det fortfarande kvar. Var till Mvc senast i fredags pga huvudvärk och hjärtklappning men blodtryck och urin var ua. Kan man missa en hf? I lördags, igår och inatt har hjärtklappningen varit hemsk och så svullnaden på det. Har även haft ont i huvudet hela helgen. Vill ju inte hålla på och jaga barnmorskorna för ingenting... På det så sov jag 3 timmar uppdelat inatt! Och jag som ska på mellandagsrea idag (enda möjligheten för sen jobbar min sambo och jag vägrar fara själv) Yay! :/