• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-12-25 13:31:04 följande:
    Kan ju inte vara så mysig känsla att ha en kokosnät mellan benen! :) jag tror min lilla krabat har svängt sig inatt eller igår natt, för nu ligger ryggen mot höger istället för vänter känns det som :p Okej, ja tror endå inte att det är svampinfektion men vem vet, kanske man kan ha det utan att det kliar :p mensvärk har jag inte upplevt eller känslan av det, men sammandragningar alla dagar :p vissa kan känna mer andra mindre :p oh du har så få dagar :D har 23 ännu :) möjligen mer :)  blev flyttad från 26.1 till 17.1 på Ulraljudet i v 18, men nu stämmer vikten in på 26.1 mer än 17.1 så så svårt o säga :D  Men syns svamp infektion på domhär kissproven man gör hos mvc ? mina slemklumpar är nog vitaktiga, så därför funderar ja men vid svamp infektion brukar dom vara gulgröna eller något har jag läst, kanske borde fråga nästa gång jag är hos bm försäkerthets skull :)
    Nä verkligen inte. Jag kan känna huvudet genom slidväggen om jag känner efter med fingrarna så längre ner kan den nog inte komma ;) Min tror jag växlar mellan att ha ryggen bak mot min rygg och att ha den lite åt min vänstersida. Har knän och fötter fram och på sidorna. Huvudet är fixerat. Min kliar inte heller speciellt mycket utan känner mer att om jag har tajta byxor kan det bli lite irriterat och kliigt och jag känner mig torr och har lite sånna vita flytningar. Det var i samband med ett läkarbesök i v 22+ som hon konstaterade svamp och då hade jag inte heller nån speciell klåda. Hade haft en kväll när det kliat som satan och bara blev värre om jag kliade men sen la det sig igen. Men hon såg det på flytningarna. Mina slemklumpar är som du säger lite typ genomskinliga/gula/gröna. Svårt att beskriva :p Spännande att du blivit flyttad så men att det första datumet verkar stämma :P Återstår att se när den kommer då ;) Jag blev flyttad från 10/1 till 12/1 så det kanske finns lite hopp att få ett par dar tidigare ;) Ja fråga du så kan hon ju alltid kolla :)
  • ccecy
    minjalin skrev 2011-12-26 08:05:21 följande:
    Nä verkligen inte. Jag kan känna huvudet genom slidväggen om jag känner efter med fingrarna så längre ner kan den nog inte komma ;) Min tror jag växlar mellan att ha ryggen bak mot min rygg och att ha den lite åt min vänstersida. Har knän och fötter fram och på sidorna. Huvudet är fixerat. Min kliar inte heller speciellt mycket utan känner mer att om jag har tajta byxor kan det bli lite irriterat och kliigt och jag känner mig torr och har lite sånna vita flytningar. Det var i samband med ett läkarbesök i v 22+ som hon konstaterade svamp och då hade jag inte heller nån speciell klåda. Hade haft en kväll när det kliat som satan och bara blev värre om jag kliade men sen la det sig igen. Men hon såg det på flytningarna. Mina slemklumpar är som du säger lite typ genomskinliga/gula/gröna. Svårt att beskriva :p Spännande att du blivit flyttad så men att det första datumet verkar stämma :P Återstår att se när den kommer då ;) Jag blev flyttad från 10/1 till 12/1 så det kanske finns lite hopp att få ett par dar tidigare ;) Ja fråga du så kan hon ju alltid kolla :)
    Okej :) du blev då inte många dagar flyttad, här heter de att dom inte flyttar om de inte är mer än 5dagar eller något i den stilen :) jag kan också känna huvudet genom slidväggen konstaterade jag häromdagen, så antar att hon fixerat sig, men har dock en känsla av att hon inte har, får ta reda på det på torsdag också ! :) okej nä men ja tror ja förstår :p mina är bara vita, men kanske de kan vara svamp ändå, får ta reda på :) men ja får se när hon vill komma ut, hon kommer nog när hon själv är redo :)

Fy vilken storm vi har här, blåser runt 25-30 meter i sekunden ännu, gjort det hela natten, hoppas de avtar snart så får vi strömmen tillbaks!
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-12-26 08:49:19 följande:
    Okej :) du blev då inte många dagar flyttad, här heter de att dom inte flyttar om de inte är mer än 5dagar eller något i den stilen :) jag kan också känna huvudet genom slidväggen konstaterade jag häromdagen, så antar att hon fixerat sig, men har dock en känsla av att hon inte har, får ta reda på det på torsdag också ! :) okej nä men ja tror ja förstår :p mina är bara vita, men kanske de kan vara svamp ändå, får ta reda på :) men ja får se när hon vill komma ut, hon kommer nog när hon själv är redo :)

Fy vilken storm vi har här, blåser runt 25-30 meter i sekunden ännu, gjort det hela natten, hoppas de avtar snart så får vi strömmen tillbaks!
    Nä här flyttar dom för minsta lilla dag. Men jag vet att jag fick ägglossningsflytningar på en onsdag och enligt mensen skulle jag väl ha på fredan men min cykel varierar lite mellan 29-33 dar och sen hade jag likadana flytningar igen på fredan så vi fick till det bägge dagarna för att vara på den säkra sidan. Och det första datumet (10 jan) stämmer ju med ägglossning på onsdagen och det datumet jag fick av RUL stämmer med ägglossning på fredagen :p Förra gången hade jag noll koll för då var mensen jätteoregelbunden så då gick jag bara på RUL-datumet och det var ju uppenbarligen väldigt rätt för han kom på BF ;) Spännande att se om din är fixerad. Min fixerade sig i v 34 (eller det var i alla fall då hon kände att den var fixeradmen sen hade jag ju inte vart där på 4 veckor innan). Jag hoppas i alla fall att den kommer lite tidigare för jag tror den är ganska stor. Min son vägde 3785 gram och var 51 cm på BF och det sägs ju att man får större barn för varje gång. Det känns i alla fall vääääldigt välfyllt i min mage :p

Här har också blåst massor!!!!! 
  • Velociped

För mig är det ett större glapp, blev framflyttad 11 dagar på RUL, till den 19/1. Men enligt ÄL och när vi hade sex är jag rätt övertygad om att 13/1 är mer korrekt - vilket också skulle stämma bättre med det höga SF-måttet, tidig fixering, långt nedsjunken bebis och andra tidiga tecken. Jag hoppas på det iaf. ;)

• Frökenolson

Jag har haft svårt att sova inatt, men mina känningar har inte blivit värre/fler...
    Känns bra då jag verkligen vill fira lilla julafton med min familj idag...

Kvarstår att se om känslan håller i sig ;)
    Ha en fin dag!    

• ccecy
    minjalin skrev 2011-12-26 09:14:02 följande:
    Nä här flyttar dom för minsta lilla dag. Men jag vet att jag fick ägglossningsflytningar på en onsdag och enligt mensen skulle jag väl ha på fredan men min cykel varierar lite mellan 29-33 dar och sen hade jag likadana flytningar igen på fredan så vi fick till det bägge dagarna för att vara på den säkra sidan. Och det första datumet (10 jan) stämmer ju med ägglossning på onsdagen och det datumet jag fick av RUL stämmer med ägglossning på fredagen :p Förra gången hade jag noll koll för då var mensen jätteoregelbunden så då gick jag bara på RUL-datumet och det var ju uppenbarligen väldigt rätt för han kom på BF ;) Spännande att se om din är fixerad. Min fixerade sig i v 34 (eller det var i alla fall då hon kände att den var fixeradmen sen hade jag ju inte vart där på 4 veckor innan). Jag hoppas i alla fall att den kommer lite tidigare för jag tror den är ganska stor. Min son vägde 3785 gram och var 51 cm på BF och det sägs ju att man får större barn för varje gång. Det känns i alla fall vääääldigt välfyllt i min mage :p

Här har också blåst massor!!!!! 
    okej! :) konstigt hur de kan skilja på ställe till ställe :p Jag tycker att den 17.1 vore konstigt datum, för fick mens 21.4. o skulle då blivit gravid under mensen, men visst går ju de också! återstår och se, mig spelar de nog inte så stor roll :) vikten låg nu i 35+3 på 2188g, så bm misstänkte att de inte går till mycket mer än 3kg, men återstår att se! :) här har bebis legat neråt sen v 28, vet dock inte om de är fixerat :p men tror nog inte hon kommer vända på sig mera nu :p Men de är skönt att veta att bebisarna ligger neråt, kanske du får bebis lite tidigare då, dom brukar ju säga att andra barnet brukar komma nån dag före :)
  • Patzie

I natt har jag sovit med tre barn i min säng. Två dunderförkylda småpojkar och en liten sprakandes bebis i magen. I dag bojkottar jag allt var rea heter och ska ta ett bad läsa bok och försöka vila då jag känner en förkylning är på väg.