• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Tärning6
    87ida skrev 2011-12-26 11:23:35 följande:
    Vecka 39 idag Hjärta

Grattis LillaEko till tjejen! Hade de inte märkt att hon var i säte??

Grattis Tärning6 till pojken! Hur stor var han? Stämde vikten bra med vikten du fått på tillväxtultraljudet? Gick förlossningen bra?
    TAck 87ida. Och ni andra oxå som grattat de värmer i hjärtat..

Balder vägde 3798g och var 52cm lång.
    Han ligger just nu på neonatal avd för att få lite andnings hjälp å så..
    Känns lite konstigt att ligga på bb utan att ha korgen brevid sig men han får väl förhoppningsvis snart komma hem..
    Så nu är jag omringad av goa pojkar
  • Syoss

Usch, här är man fortfarande svullen och mår allmänt dåligt, ligger mest och skakar i soffan. Idag har trycket legat på 144/95 och en halvtimme senare 135/91. Pulsen är skyhög.
    Ringde in till FL och blev bemött av en surkärring. Jag hann inte förklara klart allt innan hon avbröt mig gång på gång och var kort i tonen. Sånt bemötande vill man verkligen inte ha när man ringer in och är orolig :/
    Fick iaf rådet att lägga mig och vila med fötterna i högläge. Det är inte så lätt när det börjar spränga i huvudet och jag får svårt att andas så fort fötterna är lite högre än över hjärtat.
    Tur att jag har en tid hos min ordinarie BM imorrn, även om jag hade velat komma in till fl och sett till så att bebis mår bra.

• Syoss

Grattis Tärning!! :D

Va roligt att det är på gång för flera st nu, gud så spännande! :) 

• camillsing

Jag väntar och hoppas med spänning att min bebis väntar att komma till söndag...är beräknad lördag....

• Empa86

Nu händer det grejer här i tråden! Jag vill också!! men är ju bara i 34+5 så jag måste vänta några veckor till:(

Grattis till alla er som fått träffa era små♥

• Jämthund

Hm, inga värkar eller sådana roligheter för mig inte. Däremot så har jag precis varit med hunden hos djursjukhuset. Hon var helkonstig här hemma och gick runt och var yr så jag fick åka in direkt med henne. När vi kom dit så skulle hon leka med dem andra hundarna och visade inga tecken på några som helst konstigheter. Fick återkomma imorgon istället när labb och liknande var öppet.. Ser inte alls fram mot det besöket egentligen men måste ju veta vad det är med henne.

• fabler

Då har man vart på po.p rean och fyndat en pyjamas och en klänning till bebisen, sen strumpor till sonen. De andra affärerna orkade jag inte ens fundera på att gå in i så jag åkte hem till svärmor där mina pojkar var istället.

elias är världens sötaste!!!
  • Alltochinget

Många som fått träffa sina bebisar och flera där det verkar vara på gång :) kul! Själv känns det inget annorlunda. Jag får nog snällt vänta till februari skulle jag tro. BF 23 januari så 4 veckor kvar idag.

• Ms J

Grattis alla nybakta mammor!
    Idag känner jag mig manglad i hela kroppen och önskar att något var på G men det är lite tidigt än kanske, beräknad till den 26 jan. Undrar vad som krävs för igångsättning. Min fog där fram har inte riktigt klarat julhelgen, känns som ett stort sår som spricker upp varje jag rör mig och är lite lätt illamående. Annars mår jag super! Hihi!