• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Carolaj83

jag o maken ska lämna barnen hos farmor idag och bege oss ut i reornas djungel, brukar aldrig hitta något...men får väl bli ett mysigt fika besök iallafall

Rasmus 061219*Nora 081209* Trean januari 2012
  • fair

Carolaj: vi ska också på rean idag! Men först blir det en (snabb?)visit på förlossningen för att kolla så jag inte har början till hf. Har ju haft ont i huvudet flera dagar och igår svällde jag, är fortfarande svälld, så de ville ha in mig. Jag tyckte dock att det borde räckt om jag far på kontroll hos Mvc i morgon men det tyckte dem inte på förlossningen :/ känns som att jag inte gjort annat än varit på fl!

• Moniqe1979

Hu här blir det garanterat ingen rea... utom möjligen om de har nån i bygghandeln men det får maken klara av själv. blåste ner en massa tegel från taket inatt och då jag har en märklig fobi mot blåst så har jag typ inte sovit någonting...  *gääääsp*

• LillaEko

Vill också ut på rean egentligen. 
    Men får inse att lunka runt här hemma och så någon enstaka kort promenad på 5-10 min i friska luften får räcka om dagen än.

Men ska skicka ut mannen, svärmor och den nyblivna fastern =)

Hur snabbt växer de små knytena egentligen. Funderade på om de kunde fynda någon "vårjacka" åt Stella, men vad ska man satsa på för storlek i så fall? 62 el 68?!?! Hon är ju 48 lång nu så än ser 50 kläderna aningen stora ut. 

• minjalin
    ccecy skrev 2011-12-26 10:16:53 följande:
    okej! :) konstigt hur de kan skilja på ställe till ställe :p Jag tycker att den 17.1 vore konstigt datum, för fick mens 21.4. o skulle då blivit gravid under mensen, men visst går ju de också! återstår och se, mig spelar de nog inte så stor roll :) vikten låg nu i 35+3 på 2188g, så bm misstänkte att de inte går till mycket mer än 3kg, men återstår att se! :) här har bebis legat neråt sen v 28, vet dock inte om de är fixerat :p men tror nog inte hon kommer vända på sig mera nu :p Men de är skönt att veta att bebisarna ligger neråt, kanske du får bebis lite tidigare då, dom brukar ju säga att andra barnet brukar komma nån dag före :)
    Ja det är märkligt det där. Haha, då är det nog troligt att dom mätt fel på dig då ;) Jag har ingen aning om vad min väger för jag har inte gjort nåt tul men jag tycker som sagt det känns välfyllt. Har ju ett huvud mellan benen (inte bokstavligt men nästan) och fötter bakom revbenen xD min har nog legat med huvudet neråt sen v 20 för den hade i alla fall huvudet neråt när läkarn kollade tappen v 22+ och jag har hela tiden känt det som att de tvar fötter som vart uppe och sparkat och bara lätta rörelser nere som borde vara händer, men man vet ju aldrig. Men nu ska det ju vara ett huvud som är fixerat enligt bm i alla fall så jag hoppas hon har rätt ;) Jo det säg så, men min mamma fick första på bf, andra på bf+2 och tredje på bf så jag vågar inte hoppas på för mycket ;)  
  • Moniqe1979
    LillaEko skrev 2011-12-26 10:41:53 följande:
    Vill också ut på rean egentligen. 
    Men får inse att lunka runt här hemma och så någon enstaka kort promenad på 5-10 min i friska luften får räcka om dagen än.

Men ska skicka ut mannen, svärmor och den nyblivna fastern =)

Hur snabbt växer de små knytena egentligen. Funderade på om de kunde fynda någon "vårjacka" åt Stella, men vad ska man satsa på för storlek i så fall? 62 el 68?!?! Hon är ju 48 lång nu så än ser 50 kläderna aningen stora ut. 
    har för mig sonen hade strl 62 runt 3-4 månaders ålder.
  • MissT

Hade ordenliga värkar under ca 1,5 timme igår kväll sen klingade de av sig och gav sig. Idag har jag mensvärk och en del sammandragningar. Återstår att se om det fortsätter, blir mer eller ger sig.....Skulle inte ha något emot om Pyret ville komma...längtar!

• Frökenolson

Nu gick min slempropp! 
    Undra hur långt tid det tar nu, kan ju ta upp till en vecka sägs det ju...
    Spännande...

• MissT
    Frökenolson skrev 2011-12-26 11:00:44 följande:
    Nu gick min slempropp! 
    Undra hur långt tid det tar nu, kan ju ta upp till en vecka sägs det ju...
    Spännande...
    Åh vad spännande!
    Med mitt första barn gick min slempropp på morgonen, på kvällen satte värkarna igån och dagen efter föddes hon. Med andra märkte jag aldrig av slemproppen. För se hur det blir denna gång.