• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Jag har ju en fruktansvärd hosta och nyss hosta jag så mycket att jag knappt ens fick luft. Och samtidigt så kom nåt blött....funderar om det var urin eller om trycket blev hårt och jag läcker vatten??! hmmm

• bumbi 84
    fabler skrev 2011-12-26 20:01:09 följande:
    de är så jag hoppas de kommer kännas för mig med när jag är där och därför slippa eda. Lustgasen kommer jag nog däremot suga i mig så mycket jag får av . När dem sydde mig efter att sonen va född så drog jag nog mest lustgas så sa jag till sist "jag som hade lovat mig själv att aldrig va full inför mitt barn" haha dem skratta åt mig och sa att jag va inte full. Men de kändes ju så.
    Ja lustgas blir det här med

Fy det kan inte va skönt att bli sydd efter. har inte behövt det nån av ggrna men med sista var det hinn rester kvar som dom drog ut och det var det värsta på hela förlossningen. och jag minns att sambon fick hålla henne för jag vart så borta av lustgasen en stund  
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-12-26 20:09:10 följande:
    Ja lustgas blir det här med

Fy det kan inte va skönt att bli sydd efter. har inte behövt det nån av ggrna men med sista var det hinn rester kvar som dom drog ut och det var det värsta på hela förlossningen. och jag minns att sambon fick hålla henne för jag vart så borta av lustgasen en stund  
    Jag minns att bli sydd som den värsta upplevelsen för då ville man bara bli lämnad ifred och få känna JAG ÄR KLAR!!!! Men näää här blev jag sydd i närmare 20 min och då var lustgasen min bästa vän, för nålen KÄNDES!
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-12-26 20:08:46 följande:
    Jag har ju en fruktansvärd hosta och nyss hosta jag så mycket att jag knappt ens fick luft. Och samtidigt så kom nåt blött....funderar om det var urin eller om trycket blev hårt och jag läcker vatten??! hmmm
    Det är ju så svårt att veta var det kommer i från. ett tips är att lukta eller känna om det kom högre upp ifrån
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • shadowstorm
    bumbi 84 skrev 2011-12-26 20:19:01 följande:
    Det är ju så svårt att veta var det kommer i från. ett tips är att lukta eller känna om det kom högre upp ifrån
    ja jag ser väl :) Ska till BM i övermorgon och lär ju märka om jag fortsätter förlora "vätska" ;)
  • missable

ames: tack för de kloka orden!

bumbi: ja det hoppas jag med!

nu blir det soffläge och inta liten påse chips

hör av mig imorn brudar :-P

• Frökenolson

nu är jag hemma från julfirande och tycker inte att jag känner några kraftigare värkar eller så, lite smärta högst upp av livmodern, typ vid vänster revbenen. Lite mensvärk i ryggslutet, ska försöka lägga mej i tid så jag får vila så mycket som möjligt... Kan väl ta upp emot en vecka efter slempropp lossnat och förlossningen kommer igång om jag minns rätt, ,man läser ju så mycket överallt, svårt att komma ihåg...

• pernillis

Hej tjejer! Gud vad alla föder barn nu!! Spännande. Det får mig att inse att det faktiskt kan hända för mig när som helst. Är i vecka 38. BF 15/1. På ett sätt vill jag inget annat än att min baby ska komma nu på en gång men sen vill jag ändå att hon stannar inne tills söndag, så det blir en liten 2012:a. Undrar lite vad ni tror... Tror ni man kan påverka en förlossningsstart eller tror ni den sker när barnet är redo för det? Jag tror att det där sitter ganska mycket i huvudet på dom som säger att deras förlossning startade tack vare att de sprang i trappor, drack hallonbladste osv... Vem vet, barnet var ändå kanske menat att komma just då, även om man inte druckit den där koppen med te eller putsat fönstrarna. Vad tror ni? 

• fabler
    pernillis skrev 2011-12-26 21:24:35 följande:
    Hej tjejer! Gud vad alla föder barn nu!! Spännande. Det får mig att inse att det faktiskt kan hända för mig när som helst. Är i vecka 38. BF 15/1. På ett sätt vill jag inget annat än att min baby ska komma nu på en gång men sen vill jag ändå att hon stannar inne tills söndag, så det blir en liten 2012:a. Undrar lite vad ni tror... Tror ni man kan påverka en förlossningsstart eller tror ni den sker när barnet är redo för det? Jag tror att det där sitter ganska mycket i huvudet på dom som säger att deras förlossning startade tack vare att de sprang i trappor, drack hallonbladste osv... Vem vet, barnet var ändå kanske menat att komma just då, även om man inte druckit den där koppen med te eller putsat fönstrarna. Vad tror ni? 
    jag tillhör skaran som tror på vila och den var de upp till kroppen och bestämma hur MYCKET vila den behöver. Med andra ord kan man nog inte påverka så jäkla mycket.
    shadowstorm skrev 2011-12-26 20:15:48 följande:
    Jag minns att bli sydd som den värsta upplevelsen för då ville man bara bli lämnad ifred och få känna JAG ÄR KLAR!!!! Men näää här blev jag sydd i närmare 20 min och då var lustgasen min bästa vän, för nålen KÄNDES!
    Jag tyckte också de va den värsta upplevelsen av hela förlossningen och tror dem sydde 11 stygn på mig...! Jag hatar allt vad nålar heter och som du säger så kändes den där nålen....!
    elias är världens sötaste!!!
  • Jamirl

Hejhej!
    Lite högt blodtryck här, ska kolla upp det imorgon, ingen äggvita i urinen iallafall, bra.
    Tar 2 järntabletter, förlorade oxå mycket blod vid förra förlossningen och var svimfärdig i 3 veckor efteråt, nu va mitt hb på 104 så ska bygga på det. men mår så illa av 2 st tabletter...har börjat spy de sista veckorna, menmen, snart är det klart
    Åkte till Uppsala över jul, hade sammandragningar på vägen dit var 3:e minut ungefär, men inget nere som typ molvärkar. Snart är det dags