• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Noras

Hej hej! Tänkte jag skulle hoppa in här... lite sent eftersom graviditeten snart är över, men hittade denna sida nu först och kände att det skulle vara roligt att få prata med någon annan som också är lika långt i graviditeten. Går inte riktigt att prata med sambon då han inte upplever saker och ting på samma sätt :D
    Är som sagt gravid och väntas föda 19 Januari (men hoppas verkligen att det blir tidigare, gärna redan imorgon får bebis komma ut :D ) Just nu känns allt bara jobbigt om jag ska vara ärlig, och jag njuter inte det minsta av att vara gravid: har värk från bröstkorgen ända ner i fötterna, restless legs varje dag, sendrag i vaderna jämt och ständigt, kan inte ens dra av mig skorna utan att få sendrag. Jag har svårt att andas, får inte sova, värk i vänstra sidans revben så jag kan knappt röra mig/hosta/nysa/ligga på vänstra sidan, fruktansvärt ont på en punkt i magen så fort jag rör på mig, mår illa titt som tätt... Jaaa, som sagt, jag njuter inte alls just nu... :/
    Hur är det med alla er andra? Hur mår ni nu så här mot slutet?

• Sapato

God morgon!

Här är det sonen som varit vaken inatt. Han kunde bara inte sova och då kunde inte jag heller sova så klart. Stackarn som ska till förskolan idag och allt Önskar vi kunde vara hemma.
    Han sa att jag skulle säga till fröken att han skulle få sova lite på vilan om han var trött, förutseende son man har

Frökenolson: Spännande, hoppas värkarna kommer igång så du slipper igångsättning

• Jämthund

Här är en till som varit vaken av och till inatt. Fram till klockan två hade jag varit uppe tre gånger och kissat. Och nu efteråt har jag varit uppe två gånger till. Börjar bli rätt surt att springa så många gånger vareviga natt. Nu har jag varit uppe sen klockan 05.00 men varför egentligen? Det finns ju inte ens något att kolla på på tv förtusan. Skall ju till veterinären med hunden snart oxå. Ett besök jag inte ser fram mot......

• fabler
    mia1986 skrev 2011-12-27 04:32:14 följande:
    Är visst inte ensam som har svårt att sova. Jag har totalt sovit i ca 3-4 timmar, varit vaken sen kl 2. Mycket känningar och toalettbesök. Hur länge gar ni varit vakna?
    jag var bara vaken en kort sväng där inatt, svettas som en gris på nätterna nu plus att jag misstänker att jag läcker mjölk nu... så de blir att börja sova med amningslinne med inlägg.

Nu ska jag kolla in nameit.se och se om dem har nån bra rea, sonen behöver nya pyjamasar och de slinker säkert med nått till bebisen också om de är bra rea.
    elias är världens sötaste!!!
  • missable

FrökenOlsson: Ett stort lycka till!! Spännande för er!

• curiosa

Nu är det inte många dagar kvar till nytt år och bebis är välkommen.
    Ska verkligen försöka ta det lugnt nu 5 dagar för jag vill verkligen inte att den kommer fast att jag vill att den kommer.
    Så dubbelt....

FrökenOlsson: Nu snart, snart så får du träffa din lilla :)

• Västeråsmamman

Frökenolsson vad spännande. Snart har du bebben hos dig.

• kikidil

Någon mer som fått illamåendet tillbaka? Kräkte just upp frukosten och mår fortfarande illa. Jag tror att det är bebisen som trycker på magen. Känns så obekvämt hela tiden. Går in i vecka 37 nu så det är väl nu magen står som högst?

• Someday
    mia1986 skrev 2011-12-27 04:32:14 följande:
    Är visst inte ensam som har svårt att sova. Jag har totalt sovit i ca 3-4 timmar, varit vaken sen kl 2. Mycket känningar och toalettbesök. Hur länge gar ni varit vakna?
    Jag sover väldigt illa igen. Har haft några nätter som varit bättre men nu vaknar jag, rastlös, kissnödig, svårt att koppla av, förvärkar och sammandragningar och så vidare... Somnar rätt tidigt men vaknar om vart annat hela natten! Man blir trött... Men jag antar att det kanske är kroppens sätt också att förbereda sig på att få sova lite mindre än tidigare.