• missable

Januaribebis 2012

LillaJag89 skrev 2011-11-23 12:39:41 följande:
    Vår lilla har legat neråt i 5 veckor snart. är i v 34 idag. Han är dock ruckbar som det verkar, bm vågar inte känna så mycket (?)
    Har legat på översta kurvan och har nu hoppat ner till normal i sf mått.
    Men var exakt lika med dottern så det är nog ingen fara :D
    TACK! Det lugnade jätte mycket! Har verkligen varit orolig... men det är då säkert bara för att hon är fixerad och tar mindre plats då? hon sade inget om hon var ruckbar utan bara att hon var fixerad !
  • missable
    SFHelen skrev 2011-11-23 13:55:32 följande:
    vi kommer få ligga på neonatal i ca 6-7 veckor

vad allt beror på vet vi inte än, men moderkaka mm är skickade på prover eftersom blodprov från mig visade på en liten infektion, men vi vet inte vad det var ifrån. Vi hoppas på att få svar på vad det var, men det får vi se.

Han är en stark kille och idag fr. kl 12 bor han nu hos oss i rummet :) Så nu ska han börja amma och slippap sonden så får vi se när vi kommer hem. men det kommer inte bli närmsta veckorna, men de är ett stort steg vi tagit nu :D och imorgon kommer mina sm¨å älsklingar o hälsar på och nästa evcks ska dem få börja sova här dem med :)      
    Åh vad härlig uppdatering! Skönt att ni fått en sådan stark kille och att ni får samla familjen! KRAM 
  • missable
    Tärning6 skrev 2011-11-24 10:29:53 följande:
    I dag ska jag på TUL ska bli intressant att få se den lilla igen.. Jag hoppas bara att han inte är allt förstor och jag hoppas att allt ser bra ut
    Lycka till!!
  • missable
    Sapato skrev 2011-11-26 03:29:40 följande:
    Kan inte sova, har varit vaken sen 1 nu
    Hela familjen (jag, sambon och sonen) gick och la oss vid 21 så kanske därför jag vaknar på natten. (roliga familjen, så där en fredag)
    Nu e det liv i magen också så det gör inte saken lättare!

Är också beräknad fre 13:e
    Men gissar på att jag föder runt 18:e då jag gick över några dagar med sonen..
    ååh skönt att det inte bara är jag som inte kan sova!!! Sjukgymnasten tejpade hela ryggen på mig och det ihop med min foglossning är ingen bra kombo... kan fan inte hitta en endaste bekväm ställning att ligga i!
  • missable
    Ms J skrev 2011-11-26 07:52:11 följande:
    meh84: Det låter helt klart som foglossning. Mina symtom är de samma och enligt min sjukgymnast är det just det. Det sitter en fog där fram i pubisbenet och en där bak i bäckenbenet. Fråga sjukgymnasten efter en glidmatta, det är toppen på natten!

Missable: tycker du tejpen fungerar? För den är väl för foglossningen? Jag hade min i 4 dagar innan jag var tvungen att återgå till TENS. Jag tyckte den hjälpte lite i början, eller var det önsketänkande från min sida! Hihi

Försöker läsa det mesta som skrivs även om jag inte är så aktiv själv. Det är nära nu för många låter det som, så mysigt och spännande! Trådens första bebis har ju redan kommit! Snart jul med, inte klokt vad tiden går!
    tejpen var för ryggen... sträckte en muskel så det ilade från ryggslutet ändå ut i armen... har en gammal skada i just den muskeln... men den hjälpte faktiskt!! Men tejp mot foglossning har jag inte hört talas om?!! 
    Ska få prova tens nästa gång alternativt akupunktur! 
  • missable

TVÅ: GRATTIS!!!!

Västeråsmamman: Ja vad skönt att det växer på, inte långt kvar nu alls!!

Pusselbiten: Lycka till!!

BM besök idag... 
    sf-mått 30 cm, men fortfarande fixerad, allt ok annars med alla värden osv!
    men jag retar mig så på sf-kurvan! Sakta men säkert har den dalat ganska rejält! Paet vi har ju legat lika fram till förra gången läste jag!  Ska försöka att låta bli och oroa mig, hon kankse bara ligger långt bak med resten av kroppen och huvudet ner iom hon är fixerad... och tidigare kankse hon legat långt fram.. asch jag vet inte! 

• missable

Iik vad det är mycket som har hänt! 

Västeråsmamman, grattis till er Emma, skönt att det är bara sonden som behövs!

Fellis: Hur går det för er????

Pusselbiten86: Kronobergare är jag, bor i Växjö

Har en foglossning som håller på ta kol på mig, ska mejla sjukgymnasten nu tänkte jag, haltar riktigt ordentligt idag =( Har haft kalas hela helgen, fyllde 25 i fredags  och nu jädrar slår jag ner på takten, fick första snön här hemma idag =) Jätte fint och mysigt!!! 

KRAM PÅ ER! 

• missable
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-05 19:50:14 följande:
    Jag bor med i Växjö Eller 4 mil norr. Lammhult. Men är i växjö minst 1 gång i veckan :) När har du BF ?
    Vad roligt!! Har BF 21 januari! Är ju hemma jämt och ständigt eftersom jag är sjukskriven fram till BF!
    När hade du BF? 
    elingabriella skrev 2011-12-05 19:57:05 följande:
    Jag ligger på förlossningen och försöker stoppa värkar vecka 32+2 Vår bebis som är så liten Tappen är 1,5 cm och jag har fått kortison och bricanyl.
    Hoppas er lille prins vill stanna kvar, såg detta i bloggen tidigare, men ville inte skriva något! Håller verkligen tummarna för er!!!
  • missable
    Pusselbiten86 skrev 2011-12-05 22:18:00 följande:
    Missable

Vi har någongång mellan 13-24 jan om de kan bestämma sig! :)
    Jag är med hemma alla dagar! Endast hämta o lämna på dagis :)
    någongång?? Hojta till nästa gång du ska in till Växjö!! Hade varit kul med en fika ju!
  • missable
    LillaEko skrev 2011-12-06 06:42:26 följande:
    1 månad kvar till bf idag, kan verkligen inte fatta att vi redan är här.

Haft en tuff natt med sammandragningar i kombination med typ mensvärk, förvärkar?!?!

usch låter ju inget vidare... ja kan ju mycket väl vara förvärkar!!! Känns som alla i tråden har haft sammandragningar förutom jag... imorn börjar vår föäldrautbildning jippie
Svar på tråden Januaribebis 2012