• missable

Januaribebis 2012

HAHA! skrattar ihjäl mig... går in på mina favoriter under forum och ser senaste uppdatering av Missable i Januari tråden!- VA? Vad har jag skrivit? Så nu var jag ju tvungen och gå in och se vad jag skrev...

gravidhjärna! Japp!! 

• missable
    lullebo skrev 2011-10-30 09:21:15 följande:
    Okej. Var det längesen du var där? Hoppas att de hinner få in nya tills jag ska dit..
    var där den 11 oktober, men det tror jag nog att det har kommit in!
  • missable

Jag sover på alla håll och kanter... på rygg, mage, höger och vänster sida... är en helikopter i sängen, maken trodde han kunde få lugn och ro nu när magen är så stor och att jag därmed skulle kunna sova lite mer stilla, men icke! 

• missable

Måste bara säga att jag älskar tradera!! Fyndade en ny jeanstunika till lillflickan i magen och ett par jeans i str 68 för 2 kr =)

• missable
    PrickenoGrodan skrev 2011-10-31 20:35:00 följande:

Idag var jag hos BM och är så besviken. Hon kollade sockret, blodtryck, hjärtljud och sf-mått. När hon gjort det sa hon bara ja, det var allt för idag, tog max 10 min. Inte något prat om jag hade några funderingar. Hur har det varit för er vid besök runt v.29? Förra graviditeten pratade vi jättemycket (annan bm än nu).

tråkigt!! nä vi har haft mycket tid, fast detta är vårt 1:a barn, vet inte om det spelar roll faktiskt!
  • missable
    zatori skrev 2011-11-05 13:20:13 följande:
    Syoss & Sapato: Tack för era svar! Ja, svullen är jag på händerna iallafall, men ingen annanstans vad jag märkt av ännu. Mm. har också för mig att det är mer i handleder och så som det känns när det är karpaltunnel, men tänkte att det kanske kunde vara det ändå.  Precis som du skriver Syoss så är det svårt att knyta händerna och det ömmar. Kanske är pga en massa vätska då. Ska som sagt kolla det med läkaren till veckan iallafall. Känns lite obehagligt.
    Jag är opererad för Karpateltunnel, hade inga domingar men lill- ring- och långfinger tappade jag all känsel i och kunde inte greppa saker. Min pappa trodde inte på mig när jag sade att jag inte hade någon känsel så jag hade handen bakom ryggen och undrade när han skulle sticka mig med en nål i fingret, när han redan hade gjort det! 
    Kändes inget i handleden alls. 
  • missable

har inte heller haft några sammandragningar, har bf 21 januari... är så jävla less på detta nu... sen kommer jag inte åt familjeliv pådatorn men via mobilen funkar set så jag har inte orket läsa ikapp allt....

• missable

FÖRST MÅSTE JAG SÄGA JÄVLA DATOR!!!
    Har försökt komma in på fl i typ 3 veckor på datorn, bara kommit åt via mobilen, men då orkar jag ju inte läsa i kapp och hoppa in och skriva!  men nu är jag tillbaka =)

SFHelen:
     skönt att höra att det går bra och att ni får ligga på samma rum!

Var hos BM den 17:e och hjärtljuden låg på 158slag/minut, järnet var på 136 så jag får sluta med mina järntabletter WIHOO! Sen hade lilltjejen fixerat sig och hoppat en heeel kurva, från att vi legat på översta kurvan så hoppade vi ner till mitten kurvan, och jag hade gått ner i vikt... har verkligen inte kunnat sluta tänka på det och har oroat mig som bara den, för jag tycker ju att även om hon är fixerad så borde det väl inte bli ett sånt hopp? 
    Ska ringa kl 13 till MVC och prata med dom... se om jag kan få en telefon tid med min BM eller något för jag bara oroar mig att det är något fel....

Ingen annan som har en liten en som fixerat sig och hoppat på kurvan eller har ni legat kvar på kurvan??? 

• missable
    roxylady skrev 2011-11-23 11:50:49 följande:
    En lite halvpinsam och otrevlig fråga kanske.. men är det bara jag som är svullen eller något där nere? Tycker det känns som jag blivit större där? Känner inte igen mig själv. Är det något som försvinner? Det gör inte ont men är störande då man känner att något är annorlunda.. måste fråga någon.. försökt googla på detta men får inte riktigt fram info..
    känner helt klart igen mig! just att det känns svullet....
  • missable
    Haanky skrev 2011-11-23 12:19:55 följande:
    idag skall jag på spa med min mamma och bror! ska bli underbart att få slappna av och äta god mat!!! vi ska till sankt jörgens spa i göteborg... nån annan som varit där??
    Super fint spa! Simma undervattnet och lägg dig på rygg och flyt i bassängerna... de har musik under ytan! Maten är super god och spa avdelningen helt underbar!! Ha så mysigt!
    roxylady skrev 2011-11-23 11:57:40 följande:
    Ja men eller hur? Känner mig som en gammal kärring ungefär :p Det enda jag tycker är jobbigt förutom känslan är att underkläderna sitter inte lika skönt längre. Har du tips på några bra mammatrosor för oss som har det såhär? hehe
    har köpt vanliga hipsters men 1 st större...
Svar på tråden Januaribebis 2012