Januaribebis 2012
Grattis Frökenolson! :)
Grattis Frökenolson! :)
Fair - jag frågade min bm om den allmänna klåda jag har (inte händer och fötter Mao), hon frågade mig då specifikt om det kliade i händerna eller under fötterna - trots att jag sa nej så rekommenderade hon att jag tog ett prov för hepatos, för säkerhets skull...
c3c - nej, men tråden uppdateras rätt ofta med förlossningsberättelser där man använt sig mer eller mindre av dykmetoden. Det har jag tyckt varit betryggande att läsa. :)
Tatueringsnålar och sprutor är ju väldigt olika, så det tycker jag inte alls är konstigt! ;)
Då har man haft sina första lite mer regelbundna, ordentliga förvärkar. Var på ICA när jag insåg att jag helt enkelt inte kunde gå, det blev till att stå still med stöd av kundvagnen. Det gjorde inte alls ont men musklerna i ljumskarna lade helt enkelt av. Spännande! Sambon blev lite stressad men vi tog oss sakta men säkert genom shoppinglistan ändå, tills det började trycka rejält nedåt/bakåt. Då kände jag att hemmet och närhet till en toalett inte vore helt fel. :P Undrar hur länge man får gå med det här nu då? Bf 13/1 enl mig, 19/1 enl Rul. :)
Sånt illamående får jag med, min teori är att bebis trycket på nått - vad tror ni?
Hos mig har bebis sjunkit ned ganska rejält så jag har faktiskt upplevt lite mer plats i magsäcken det sista. Mitt illamående kommer inte heller alltid i samband med mat, oftast inte t.om.
För er som försöker sätta fart på "det hela". ;) Oxytocin är ju bevisat hjälpsamt vid förlossningar/igångsättning. Teorier finns att samlag kan frisätta Oxytocin men av vad jag kan hitta finns det betydligt mer belägg för att det är själva orgasmen som frisätter hormonet. (sen att karln är där inne och "rör runt" skadar säkert inte heller, men alla kanske inte kan ha samlag...). Oxytocin frisätts även vid amning, så att får orgasmer och stimulera bröstvårtorna är mitt hetaste tips för dagen. ;)
"At least two non-controlled studies have found increases in plasma oxytocin at orgasm – in both men and women. Plasma oxytocin levels are notably increased around the time of self-stimulated orgasm and are still higher than baseline when measured 5 minutes after self arousal."
;)
Hmm, det skulle inte vara ett frågetecken i citatet. Undrar hur det kom dit...