Pebbles82 skrev 2012-01-16 12:51:09 följande:
Alltså, vissa är som de är. Visst att det är bra att komma med tips och råd - men man behöver ju inte skrämma skiten ur folk.
Och nej, det bheöver inte bli som "alla" säger. Allt beror på hur du ställer dig som förälder till nya situationer, hur bebisen reagerar och vad du brinner för. Visst att det inte alla dagar är någon dans på rosor, men jag hade nog banne mig trott att det skulle vara SÅ mycket värre efter alla skräckhistorier.
Och här kommer ALLTID de skräckhistorierna från de lite äldre föräldrarna av någon anledning (då pratar jag 35+ och uppåt - äve no mdet såklart finns avslappnade såna också).
Ja men eller hur.. alla blir inte likadana som de verkar tro..
Precis! Jag kommer inte få det ett helvete i alla fall. Skriker han på natten.. visst man är trött men han är ju ett barn.. inte en liten retsticka.
Ja det är ju de äldre som gör så mest tyvärr.. varenda gång jag möter dem på stan så säger de åt mig att passa på att vila?? Suck..
Läste att din slempropp gått!! Härligt

Längtar tills min också gått!!
Kissekatten skrev 2012-01-16 12:52:16 följande:
Vilka tråkiga vänner du har! Det är ju nu livet börjar och får en mening. Det blir inte bättre än så här!
Ja jättetrist.. orkar knappt med dem nu.. vill knappt umgås med någon förens han kommit känns det som! Nej men precis! Vi har planerat omsorgsfullt inför det här barnet.. till och med exakt när han skulle bli till!! Vi längtar ju efter honom mer än något annat! Och som du säger så är det ju nu livet verkligen får en mening! Det känner man ju redan nu fast han inte ens kommit ut.
Someday skrev 2012-01-16 13:05:37 följande:
I mitt fall är det faktiskt inte bara min vänner som säger så, utan de flesta! Skriver jag på FB att jag inte sovit så kommer kommentarerna om vila haglande direkt, eller att jag kommer att få gå över så läääääääänge eftersom det är första. Jag instämmer med Paet, det är inte snällt! Man vill inte höra allt det här just nu dagarna innan FL. För även om jag är trött och inte sover och har konstant värk som kommer ju faktiskt pyret när som. Det sista man behöver nu är alla tråkiga kommentarer om hur trist livet blir sen eller hur jobbigt det är att föda barn.
Åh det gjorde jag senast idag.. tror du inte att det haglade kommentarer då också? Fick lov att börja inlägget med att jag veeeeet att alla som är mammor kommer att kommentera detta nu. Och mkt riktigt!! Fick en kommentar här om dagen när jag sa att jag snart ville köpa nya kläder att det inte kommer att gå.. för att det är bökigt med vagnen.. att mamma inte skulle veta om alla nya trender?? Va?? Vadå för trender? Mamma skulle kunna ta hand om min lille son alldeles perfekt. Det vet jag.
Nej det är verkligen inte snällt.. man planerar ju inte en graviditet och utökning av familjen om man tror att det ska bli ett helsike.. Bara för att dom haft en jobbig start så behöver det ju inte betyda att alla andra får det. Vet dem som haft det hur underbart som helst :) Och det ska vi också ha. Exakt!! Speciellt nu när man är helt utmattad av att allt är trångt å¨bökigt med magen!