• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Halkade till idag och fick så jävla ont i vänstra ljumsken/fogen eller vad det är. Har haft ont i den tidigare men då oftast när jag vänder mig i sängen. Nu gör det ont hela tiden :( jävla is!!!!

• Noras

Alltså nu räcker det! Jag orkar inte med det här längre, nu får något börja hända! All skit som man hade tidigare har nu kommit tillbaka: illamåendet, foglossningen (som har varit jättebra nu i flera veckor) halsbrännan....
    Igår kväll fick jag inte sova alls på grund av att halsbrännan från helvetet bestämde sig för att flytta in!
    Jag kan inte ens sitta i soffan på grund av att jag då blir fruktansvärt illamående! Jag får sitta konstant på en köksstol eller på kökssoffan i trä för att kunna sitta ner! Foglossningen gör sig påmind så fort jag ska göra något! Och idag hos BM konstaterades det att jag har fått förhöjt blodtryck! Havandeskapsförgiftning på gång? Vet inte, kanske. Hon frågade om jag har haft någon huvudvärk, och jooo, i helgen har jag haft lite. Inget som har stört nämnvärt, och jag har inte behövt ta några tabletter för det, men jag har känt av den lite grann. Har inte haft huvudvärk alls under hela graviditeten, så det är ju ett litet varningstecken också. Urinen var det dock inget fel på och inte heller något fel hittades på Hb:t. Får jag dock huvudvärk, börjar "se stjärnor" eller liknande så måste jag ringa dit. Skulle ju bara fattas att man ska få det också! Man har ju inte alls haft några som helst komplikationer under graviditetens gång, nej då, inte alls!! Skrikandes Grrr!!! Jag är så arg och less och jag står inte uuuut! Och inte några känningar har man heller, nada!!

• Pebbles82

Skitnödig sak att bli glad för - MEN min slempropp har gått! Tjohooo! Typ det första som tyder på att något skulle kunna vara på gång inom några veckor. Och så lite molvärk på det! 

• Someday
    roxylady skrev 2012-01-16 12:40:10 följande:
    Är det bara jag som är trött på andra mammors kommentarer? De tror att de kan hålla på hur som helst bara för att man är förtföderska.. De säger att livet tar slut, att man aldrig kommer kunna gå ut och shoppa på stan mer, att man aldrig mer får sömn, att man ska passa på att vila minsann för det får man aldrig göra sedan. Jag kan göra listan låååååååång!! Men jag håller på att bli galen. Jag tycker inte att det är roligt längre! Visst i början tog jag det som ett skämt.. men nu börjar jag bli trött på skiten. Vill de inte att jag ska skaffa barn eller vad är det frågan om? De kan ju inte veta hur min son kommer vara när han kommer ut.. vet knappt ut eller in hur jag ska betee mig mot dessa människor! 
    I mitt fall är det faktiskt inte bara min vänner som säger så, utan de flesta! Skriver jag på FB att jag inte sovit så kommer kommentarerna om vila haglande direkt, eller att jag kommer att få gå över så läääääääänge eftersom det är första. Jag instämmer med Paet, det är inte snällt! Man vill inte höra allt det här just nu dagarna innan FL. För även om jag är trött och inte sover och har konstant värk som kommer ju faktiskt pyret när som. Det sista man behöver nu är alla tråkiga kommentarer om hur trist livet blir sen eller hur jobbigt det är att föda barn.
  • marickan

Taskigt att komma med skräckhistorier till en blivande mamma. Men kanske de som säger så är de som gjort bort småbarnstiden och inte är sugna på att göra om den. Hur som helst så tänker man inte på det där sättet när man är mitt uppe i allt. Även fast det kan vara tufft vissa dagar så väger kärleken och glädjen över allt det jobbiga med råge. Jag kan verkligen tycka att livet snarare börjar när man får barn. Jag och min sambo säger ofta till varandra att vad gjorde vi innan vi hade våran underbara dotter??? Vad tråkigt vi måste ha haft... :)

• Sapato

Hej tjejer!
    Kikar in och ser hur det går för er

Paet: Skit i dom, fick höra samma sak när jag var gravid med ettan och livet var sig rätt likt för vår del efteråt dock med lite mer planering. Jag ser absolut inte barn som ett hinder, sonen har jag i princip alltid tagit med överallt.
    Får se hur det blir nu med 2 kids. Gissar på helt underbart

Ut och spring i trappor, käka ananas och färdknäppa så mycket ni kan så ses vi snart i andra tråden..

• PrickenoGrodan

Jag kan bara säga att livet inte blir trist när man fått bebis! Nils är idag 2v + 1dag och jag njuter. Vi sover ok på nätterna. Förra veckan var vi och "shoppade" + åt lunch ute. Idag bara myser vi hemma. Jag älskar den första bebistiden! Däremot kan det för en del vara en tuff tid men det är taskiga kompisar att säga att livet typ tar slut. Jag skulle säga att det är ett nytt kapitel som börjar, ett underbart.

• roxylady
    Pebbles82 skrev 2012-01-16 12:51:09 följande:
    Alltså, vissa är som de är. Visst att det är bra att komma med tips och råd - men man behöver ju inte skrämma skiten ur folk. 

Och nej, det bheöver inte bli som "alla" säger. Allt beror på hur du ställer dig som förälder till nya situationer, hur bebisen reagerar och vad du brinner för. Visst att det inte alla dagar är någon dans på rosor, men jag hade nog banne mig trott att det skulle vara SÅ mycket värre efter alla skräckhistorier.

Och här kommer ALLTID de skräckhistorierna från de lite äldre föräldrarna av någon anledning (då pratar jag 35+ och uppåt - äve no mdet såklart finns avslappnade såna också).  
    Ja men eller hur.. alla blir inte likadana som de verkar tro.. 
    Precis! Jag kommer inte få det ett helvete i alla fall. Skriker han på natten.. visst man är trött men han är ju ett barn.. inte en liten retsticka.

Ja det är ju de äldre som gör så mest tyvärr.. varenda gång jag möter dem på stan så säger de åt mig att passa på att vila?? Suck..

Läste att din slempropp gått!! Härligt Längtar tills min också gått!!
    Kissekatten skrev 2012-01-16 12:52:16 följande:
    Vilka tråkiga vänner du har! Det är ju nu livet börjar och får en mening. Det blir inte bättre än så här!
     Ja jättetrist.. orkar knappt med dem nu.. vill knappt umgås med någon förens han kommit känns det som! Nej men precis! Vi har planerat omsorgsfullt inför det här barnet.. till och med exakt när han skulle bli till!! Vi längtar ju efter honom mer än något annat! Och som du säger så är det ju nu livet verkligen får en mening! Det känner man ju redan nu fast han inte ens kommit ut.

Someday skrev 2012-01-16 13:05:37 följande:
    I mitt fall är det faktiskt inte bara min vänner som säger så, utan de flesta! Skriver jag på FB att jag inte sovit så kommer kommentarerna om vila haglande direkt, eller att jag kommer att få gå över så läääääääänge eftersom det är första. Jag instämmer med Paet, det är inte snällt! Man vill inte höra allt det här just nu dagarna innan FL. För även om jag är trött och inte sover och har konstant värk som kommer ju faktiskt pyret när som. Det sista man behöver nu är alla tråkiga kommentarer om hur trist livet blir sen eller hur jobbigt det är att föda barn.
    Åh det gjorde jag senast idag.. tror du inte att det haglade kommentarer då också? Fick lov att börja inlägget med att jag veeeeet att alla som är mammor kommer att kommentera detta nu. Och mkt riktigt!! Fick en kommentar här om dagen när jag sa att jag snart ville köpa nya kläder att det inte kommer att gå.. för att det är bökigt med vagnen.. att mamma inte skulle veta om alla nya trender?? Va?? Vadå för trender? Mamma skulle kunna ta hand om min lille son alldeles perfekt. Det vet jag. 

Nej det är verkligen inte snällt.. man planerar ju inte en graviditet och utökning av familjen om man tror att det ska bli ett helsike.. Bara för att dom haft en jobbig start så behöver det ju inte betyda att alla andra får det. Vet dem som haft det hur underbart som helst :) Och det ska vi också ha. Exakt!! Speciellt nu när man är helt utmattad av att allt är trångt å¨bökigt med magen! 
  • Noras
    Someday skrev 2012-01-16 13:05:37 följande:
    Jaa, det är jobbigt att föda barn. Jaa, man kanske inte får sova så mycket på nätterna efter man har fått barn. Jaa, man har mindre tid över till sig själv och sådant som man kanske brukar göra tidigare: träffa vänner, gå på bio osv. Men härregud, sånt behöver väl ingen säga till en! Det begriper man väl själv!
    Jag fick också precis likadana kommentarer då jag väntade mitt första barn. "Oj, så jobbigt du kommer att få det! Ingen vila, ingen sömn, ingen tid över för någonting. Bara mata, byta skitblöjor....bla bla bla"
    Blev så otroligt trött på dessa kommentarer så jag förstår dig precis! Men, det ska jag säga, mitt liv blev inte trist då jag fick barn, som människorna höll på och tjatade om. Snarare tvärtom!
    Och vad då "att man aldrig kommer kunna gå ut och shoppa på stan mer" ? Det kan man väl visst det! Bara att ta vagnen och baby med sig och så sticker man iväg! Är ju hur kul som helst att gå på stan och shoppa bebiskläder/saker och få ha babyn med sig! Skrattande
  • roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2012-01-16 13:14:02 följande:
    Jag kan bara säga att livet inte blir trist när man fått bebis! Nils är idag 2v + 1dag och jag njuter. Vi sover ok på nätterna. Förra veckan var vi och "shoppade" + åt lunch ute. Idag bara myser vi hemma. Jag älskar den första bebistiden! Däremot kan det för en del vara en tuff tid men det är taskiga kompisar att säga att livet typ tar slut. Jag skulle säga att det är ett nytt kapitel som börjar, ett underbart.
    Precis! Det är så jag ser det också! Och tänker låta det bli. Jag ser fram mot när bebis kommit ut. Vissa säger: Du kommer att vilja stoppa in honom igen. Jasså? Vill ni att jag ska göra mig av med honom? Fattar inte hur man kan komma med så taskiga kommentarer.. vågar knappt visa mig ute för kommentarerna haglar över en.. Mysigt att höra om er bebistid :) Längtar så mkt dit!! 11 dagar kvar idag till BF iaf.. sedan får vi se när han behagar att komma ut! Jo visst kan det vara tufft för vissa.. men det blir ju alltid bättre tids nog ändå för dem isf. 
    Åh förstår att det måste vara helt underbar :)