• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • PrickenoGrodan

Jag märkte ingen slempropp denna gång men med ettan var det inget tvivel när den kom. Och jag var 1,5cm öppen då de kollade och ingen slempropp före eller efter vad jag såg. Men å andra sidan sipprade jag vatten i två dygn och så gick det jättefort på slutet så den kom nog utan att jag såg den.

• Ms J

Jag har inte sett den, hållit utkik efter den! Hihi! I morgon ska jag till obstetriska för ställningstagande ang åtgärd. Eftersom jag var mjuk och hon kunde få in ett finger lätt trodde hon att de kunde påskynda med resultat. Sen om de vill är upp till dr i morgon. Är tveksam till att de gör något då jag är inte passerat bf än även om det är för att min foglossning är illa och tär enormt på mina krafter.

• Someday

Nu vill jag ha min bebis!!

Den konstanta molvärken är tillbaks! Vill inte släppa av. Kom igår eftermiddag. Hade djälvulskt ont med värkar, men nu bara kraftigare molvärk med oregelbundna sammandragningar/värkar. Ingen tendens till vattenavgång.

Jag orkar verkligen inte längre. Kan man ringa FL och be om hjälp? Jag kan inget göra, allt gör ont. Jag sover inte. Jag kan knappt äta för jag mår så illa och det är så trångt inne i mig nu att jag inte kan andas heller eller sitta eller ligga bekvämt. Känns som att de sista dagarna är plågsamma... Har ju haft ont så länge nu!! Jag vill verkligen bara att det ska ta fart snart. Jag orkar inte vänta längre, att bara gå och titta på klockan och undra när det ska börja eller försöka dåsa bort dagarna.

• ccecy

Har bf imorgon och inga känningar! dock brukar det sticka till där nere då bebis rör sig så antar att de är då de fixerar sig

• roxylady

Är det bara jag som är trött på andra mammors kommentarer? De tror att de kan hålla på hur som helst bara för att man är förtföderska.. De säger att livet tar slut, att man aldrig kommer kunna gå ut och shoppa på stan mer, att man aldrig mer får sömn, att man ska passa på att vila minsann för det får man aldrig göra sedan. Jag kan göra listan låååååååång!! Men jag håller på att bli galen. Jag tycker inte att det är roligt längre! Visst i början tog jag det som ett skämt.. men nu börjar jag bli trött på skiten. Vill de inte att jag ska skaffa barn eller vad är det frågan om? De kan ju inte veta hur min son kommer vara när han kommer ut.. vet knappt ut eller in hur jag ska betee mig mot dessa människor! 

• Majskorn

kl 03.50 natten till torsdag gick slemproppen följt av vattnet och i bilen på väg in till förlossningen börjar värkarna komma regelbundet. Detta kommer gå fort tänker jag men tji fick jag

03.09 fredag den 13e januari föds en liten prinsessa på 3230g och 50 cm lång...hon är det vackraste mina ögon skådat och jag har aldrig känt mig så stolt!

Efter 23 timmar och 20 minuters konstant smärta tycker man att man borde få en paus och bara få snusa sin lilla nya men icke...moderkakan bestämmer sig för att stanna kvar där inne så jag blir skickad på operation och får sen spendera 2 timmar på uppvaket innan jag återförenas med min dotter. Igår fick vi komma hem efter 2 nätter på bb-hotellet på danderyd sjukhus. Vi är fortfarande lite trötta men mår annars bra! Ammningen går kanon och lilltjejen är hur snäll som helst! Stjärnskottet ska nog få heta Clara      

• Pebbles82
    roxylady skrev 2012-01-16 12:40:10 följande:
    Är det bara jag som är trött på andra mammors kommentarer? De tror att de kan hålla på hur som helst bara för att man är förtföderska.. De säger att livet tar slut, att man aldrig kommer kunna gå ut och shoppa på stan mer, att man aldrig mer får sömn, att man ska passa på att vila minsann för det får man aldrig göra sedan. Jag kan göra listan låååååååång!! Men jag håller på att bli galen. Jag tycker inte att det är roligt längre! Visst i början tog jag det som ett skämt.. men nu börjar jag bli trött på skiten. Vill de inte att jag ska skaffa barn eller vad är det frågan om? De kan ju inte veta hur min son kommer vara när han kommer ut.. vet knappt ut eller in hur jag ska betee mig mot dessa människor! 
    Alltså, vissa är som de är. Visst att det är bra att komma med tips och råd - men man behöver ju inte skrämma skiten ur folk. 

Och nej, det bheöver inte bli som "alla" säger. Allt beror på hur du ställer dig som förälder till nya situationer, hur bebisen reagerar och vad du brinner för. Visst att det inte alla dagar är någon dans på rosor, men jag hade nog banne mig trott att det skulle vara SÅ mycket värre efter alla skräckhistorier.

Och här kommer ALLTID de skräckhistorierna från de lite äldre föräldrarna av någon anledning (då pratar jag 35+ och uppåt - äve no mdet såklart finns avslappnade såna också).  
  • Kissekatten
    roxylady skrev 2012-01-16 12:40:10 följande:

Vilka tråkiga vänner du har! Det är ju nu livet börjar och får en mening. Det blir inte bättre än så här!