• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elingabriella

Jag vet inte om ni är några kvar som funderar på vad hunden ska tycka om nya bebisen, men jag tänkte i alla fall dela med mig av en söt bild och berätta att det går hur bra som helst hemma hos oss! :)

• Liina87

BF +3 idag och dagens tidsfördriv är att baka kanelbullar och hallongrottor, tänkte att det var lika bra att baka något fika bröd som går att frysa in så man har sen.

Har dock haft förvärkar sedan 5 i går morse nu är det bara lite smärta i ländryggen  och kraftig mensvärk, så har fått för mig att det är något på gång, men vågar kanske inte ropa hej än=P

• Haanky
    Ananas skrev 2012-01-17 12:33:11 följande:
    Åh, tack så jättemycket för din berättelse! Jag blev tårögd av att läsa... mycket känslor såhär nära inpå. Det låter ju verkligen som ni hade ett underbart kejsarsnitt, jag hoppas vi får uppleva det på samma sätt. :) Hur mådde du efteråt och så? kunde du ta hand om dig själv och bebisen? 

Jag hade ont men kunde endå ta mig upp på benen 5 timmar senare :) kunde bära henne och byta på henne och ta mig till kafferummet:) visst hade jag ont och man får gå långsamt och försiktigt man får även bra smärtstillande:) tror man även är garanterad att sambon får sova över...

nån dag senare hemma kunde ja ta mig på promenad:) kommer ihåg att det värkte i snittet om man överbelastat sig som jag fick för mig att gå i rask promenad samma dag vi kom hem för det började regna :P se till bara att gästerna hemma får plocka bort sin egen disk efter kaffet och gör bara det du orkar! våga be om hjälp av släktingar å familj så orkar du mer.

fick avslag precis som andraoch stygnen försvann av sig själv. blödde i två-tre dagar från stygnen tror ja men inte mycket.  hade mjuka och mammabyxor tills såret va läkt och trosor man kan dra upp över stygnen va också skönt.. typ mormor trosor :P 

vet inte hur lång tid det tog tills allt va läkt utan smärta men det va inte så jätte länge!   

• roxylady

elingabriella: Åh men gud vilken söt bild! Nu har vi inte hund men vi kommer att ha då och då en liten chihuahua. Så det är ju jättebra Hoppas att de kommer att gå ihop lika fint också. Han är bara 3 månader gammal så jag hoppas han inte kommer att reagera på vår bebis precis som han gjorde med en 6månaders bebis på ett tåg här om veckan.. han morrade lite.. men det kan ju vara för att han är så ung och aldrig sett ett litet barn förr.. så vi ska låta honom och vår son träffas mkt mkt tidigt så kanske det kommer att gå bra. Hoppas det i alla fall.. det är nog nytt för honom med kan jag tänka mig!

• Empa86
    misssally skrev 2012-01-17 12:39:21 följande:
    hej på er! Här händer det fortfarande ingenting, förutom lite sammandragningar då och då..
    MEN, jag har börjat svettas som en gris idag... Är det någon mer som gör det? Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, vet ni?

Jag sitter still i soffan och det liksom rinner om mig, superfräscht! Flört....
    Hej! 
    Började svettas som en gris igår kväll, över hela kroppen, trodde först att jag börjat läcka vatten då till och med trosorna var genomblöta. Det  kändes i kroppen som att "nu är något på g" men dessvärre har inget annat hänt:/
  • elinson
    hej på er! Här händer det fortfarande ingenting, förutom lite sammandragningar då och då..
    MEN, jag har börjat svettas som en gris idag... Är det någon mer som gör det? Jag vet inte riktigt vad det kan bero på, vet ni?

Ja! Jag har det likadant.. speciellt om nätterna, jag svettas så jag får svettpärlor i pannan. Det är mest när jag har mycket sammandragningar, jag tänker att kroppen jobbar för fullt. Livmodern är ju en stark muskel ;) 
  • Syoss

Samma här. Jag har haft lätt att svettas hela graviditeten men nu på slutet är det extremt! Som du säger, räcker med att sitta i soffan.. Inte så najs när sambon kommer och vill kela lite och jag är fuktig överallt och svettfläckar under armarna. Nätterna är nästan jobbigast. Svettas mer då och det har hänt flera gånger att jag har vaknat och trott att jag läckt vatten för trosorna varit så fuktiga. 
  • Syoss
    roxylady skrev 2012-01-17 11:52:59 följande:
    attans allt kom inte med när jag skrev genom mobilen.

Provar igen :)

miak86 och Syoss: Då får jag också köra på plastad frotté tror jag allt :) Inte så kul att förstöra sängen i fall vattnet skulle gå där ;)

En fråga till er andra som har förvärkar. Jag har som mina vanliga sammandragningar nu men var femte minut ungefär och så får jag som mensvärk varje gång. Har aldrig känt det tidigare utan det har varit smärtfritt varje gång. Men nu känns det såhär. Är det fortfarande vanliga sammandragningar eller är det förvärkar nu?? Och det här kan hålla på i över en vecka? :O 

Mina förvärkar kommer ganska tätt, ofta med 5 minuters mellanrum. Mensvärk har jag mer eller mindre hela tiden, inte bara under förvärkarna. Så har det varit ett par månader nu, blev sjukskriven för det. Men dom har inte påverkat tappen så jag bara väntar på att dom ska ändra karaktär och öka i styrka, det börjar bli lite tröttsamt :P
  • misssally
    Empa86 skrev 2012-01-17 13:13:18 följande:
    Hej! 
    Började svettas som en gris igår kväll, över hela kroppen, trodde först att jag börjat läcka vatten då till och med trosorna var genomblöta. Det  kändes i kroppen som att "nu är något på g" men dessvärre har inget annat hänt:/
    Ja herregud... Det känns som man är sjöblöt hela tiden.. Skönt att jag inte är ensam iaf.. Det är som ni säger, det blir värre med sammandragningarna, som kommit oftare framför allt idag... Så det beror säkert på det... .Tänk om det bara kunde dra igång nuuuuuuuuuuuuu. :)